GÃ¥ til innhold

Omgangssyke og null barnevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ny opplevelse! 😅

Ligger slått ut, driter og spyr om hverandre. Høy feber og alt verker.

Hva gjør dere andre som er alene med barn og syke selv? Jeg skjønner jo at jeg vil overleve, men jeg kan ikke forstå hvordan det skal gå 😂 en ting er syke barn. Men jeg fungerer ikke selv! Tør ikke kjøre til bhg og SFO uten en bleie i setet tror jeg 😂

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er barna det er snakk om og når skal de hentes? Og hvor lenge har du vært skikkelig syk? Omgangssyke er som regel verst de første 5-7 timene. Nye kan bedres på et par timer.

Har barna noen gode venner de kan bli med hjem? 

Jeg var en gang i lignende situasjon og kontaktet foreldrene til barnas beste venner og spurte om de kunne hente mitt barn også og om de kunne få middag hjemme hos X, så kunne jeg hente en times tid etter middag. Da kjøpte jeg meg tre ekstra timer som hjalp veldig. 

Anonymkode: 5410c...f07

• Liker 6
Skrevet

Ring barnehagen og forklar problemet. Jeg har jobbet MANGE år i barnehage, og har i tilsvarende situasjon fulgt barnet ut til bilen når forelderen kom kjørende, påkledd med jakke, sekk og evt våte klær osv. Null problem! Bare ring dem på forhånd og bli enige om hvor lang tid i forveien du skal gi beskjed før du kommer!

Og så gjør du det samme til SFO! Nå jobber jeg på skole, og avhengig av hvor gammelt barnet er, kan det få hjelp til å gjøre seg klar, huske det det skal ha med og så enten gå til parkeringsplassen eller bli fulgt dit. Med mindre du har en håpløs SFO så gjør de det dersom du forklarer problemet! De vil sannsynligvis ikke ha deg innenfor dørene, og følger heller barnet ut med glede ;)

Da vil jeg tro at turen blir LITT enklere ihvertfall, dersom du slipper å gå ut av bilen på disse to stedene! Føler med deg, jeg er ikke alenemor men hadde samme sjauen en gang mannen var bortreist ;) 

• Liker 22
Skrevet

Prøv å ikke spis eller drikk noe der siste timene før du må avgårde, så kanskje magen roer seg litt.

Anonymkode: 020a7...9f1

• Liker 4
Skrevet

Skjønner at du trenger å være hjemme og være syk. Men er skeptisk til at barna dine drar med seg smitte inn i skole og barnehage, altså - selv om de ikke er syke enda.

• Liker 13
Skrevet

Takk for svar! De er tre og seks - bor på landet og nærmeste nabo er avgårde på ferie 😄

Vært dårlig siden i natt, verre i morges og verst nå.

De har for øvrig vært hos far i natt, ikke meg. Så de har dratt friske i bhg og på SFO.

Lurt å ringe - tror jeg gjør det!

Skrevet

Stakkars deg! Jeg er ikke alene, men er jo alene noen ganger syk, med barn hjemme og samboer på jobb eller bortreist, og vi har vært syke samtidig. Kjenner dere noen som kan plukke opp barna og levere i barnehagen ville jeg prøvd på det. Venner med barn eller ekstra hyggelige naboer eller familie i nærheten. 

Hvis barnehagen ikke er mulig, kjører vi barne-tv (evt på nett) for alt det er verdt, og rolige aktiviteter som tegning, perling, rolleleker fra sofakroken osv. Vi har ikke aktuelle barnevakter i nærheten uten at det er full krise. 

• Liker 3
Skrevet

Det er nådeløst!!! 

Har hatt omgangssyke to ganger med baby hjemme. Den ene gangen fikk han verken ny bleie eller komme ut av nattposen mens mannen var på jobb. Lå i sengen halve dagen mens han lekte med diverse ting jeg fikk tak i  fra nattbordet mitt. Resten av dagen lå han i lekegrinden mens jeg lå på sofaen med bøtte. Hente i barnehagen hadde jeg aldri klart. Og takk Gud for verdens roligste baby. 

Den andre gangen var det verste over i løpet av natten heldigvis. Men klarte ikke hente i barnehagen da heller. 

Hadde jeg blitt så dårlig nå, med to større barn, vet jeg ikke hva jeg skulle gjort.... 

hva med å stappe buksen full i håndklær, ha bøtte i bilen og spørre barnehagen om de kan komme til bilen med han? Du har enormt med sympati fra denne kanten... 

Anonymkode: 5508d...c20

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, Ulrikke skrev:

Ring barnehagen og forklar problemet. Jeg har jobbet MANGE år i barnehage, og har i tilsvarende situasjon fulgt barnet ut til bilen når forelderen kom kjørende, påkledd med jakke, sekk og evt våte klær osv. Null problem! Bare ring dem på forhånd og bli enige om hvor lang tid i forveien du skal gi beskjed før du kommer!

Og så gjør du det samme til SFO! Nå jobber jeg på skole, og avhengig av hvor gammelt barnet er, kan det få hjelp til å gjøre seg klar, huske det det skal ha med og så enten gå til parkeringsplassen eller bli fulgt dit. Med mindre du har en håpløs SFO så gjør de det dersom du forklarer problemet! De vil sannsynligvis ikke ha deg innenfor dørene, og følger heller barnet ut med glede ;)

Da vil jeg tro at turen blir LITT enklere ihvertfall, dersom du slipper å gå ut av bilen på disse to stedene! Føler med deg, jeg er ikke alenemor men hadde samme sjauen en gang mannen var bortreist ;) 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er barna det er snakk om og når skal de hentes? Og hvor lenge har du vært skikkelig syk? Omgangssyke er som regel verst de første 5-7 timene. Nye kan bedres på et par timer.

Har barna noen gode venner de kan bli med hjem? 

Jeg var en gang i lignende situasjon og kontaktet foreldrene til barnas beste venner og spurte om de kunne hente mitt barn også og om de kunne få middag hjemme hos X, så kunne jeg hente en times tid etter middag. Da kjøpte jeg meg tre ekstra timer som hjalp veldig. 

Vet dere hvor smittsomt denne syken er?? Jeg hadde blitt forbannet dersom noen sende barna sine på besøk til oss med smitte når de selv lå hjemme syk! Dette må de syke foreldrene bare stå i.. Heldigvis så går det værste som regel fort over av seg selv.

Anonymkode: f09e3...cb1

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, duplexx skrev:

Takk for svar! De er tre og seks - bor på landet og nærmeste nabo er avgårde på ferie 😄

De har for øvrig vært hos far i natt, ikke meg. Så de har dratt friske i bhg og på SFO.

Kan ikke far beholde dem til du er frisk?

• Liker 28
Skrevet

Ring far da vel.....

Anonymkode: 01213...79d

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Biloba skrev:

Kan ikke far beholde dem til du er frisk?

enig!! Bare tull å smitte barna når de kan være hos far

Anonymkode: f09e3...cb1

• Liker 5
Skrevet

Selvfølgelig har jeg ringt far. Han rekker ikke hente da han er ferdig på jobb klokken 18. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, duplexx skrev:

Kan far ta dem en natt til? :)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan far ta dem en natt til? :)

I wish, det ønsker han ikke. Min dag - mitt problem, ifølge han.

Skrevet
1 minutt siden, duplexx skrev:

Selvfølgelig har jeg ringt far. Han rekker ikke hente da han er ferdig på jobb klokken 18. 

Han har rett på fri fra jobb ifbm sykt barn og dersom barnas omsorgsperson er syk, så han kan gå tidligere fra jobb.

Anonymkode: 7e54a...a8e

• Liker 20
Skrevet
1 minutt siden, duplexx skrev:

I wish, det ønsker han ikke. Min dag - mitt problem, ifølge han.

For en ufølsom dyst!

• Liker 14
Skrevet

dyst = dust :P 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han har rett på fri fra jobb ifbm sykt barn og dersom barnas omsorgsperson er syk, så han kan gå tidligere fra jobb.

Har sagt det til han. Han er uenig og ikke interessert i å hjelpe. Dessverre. Skulle gjerne hatt barna lenger hos han! 😂

Anonymkode: 0d135...995

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har sagt det til han. Han er uenig og ikke interessert i å hjelpe. Dessverre. Skulle gjerne hatt barna lenger hos han! 😂

Anonymkode: 0d135...995

Ops. Kom som anonym. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...