AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #1 Del Skrevet 26. februar 2018 Nok en gang har jeg funnet larver og kryp i havregrynet mitt.. Alle fra AXA. Noen andre som har opplevd det? Er så sykt irriterende da jeg elsker å lage meg grøt, men nå har jeg mistet helt lysten. Har lest at det ikke hjelper å kontakte de heller.. Dette har altså skjedd fra flere butikker, er rådløs 😩 Anonymkode: 90ec4...564 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #2 Del Skrevet 26. februar 2018 Jeg har ikke funnet noen til nå, men fy faen... Spiser dette hver dag! Tenk om jeg faktisk bare ikke har lagt merke til dem??? ÆSJ ÆSJ ÆSJ! Jeg spiser glutenfrie. Anonymkode: 23a9a...ff4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cleangal Skrevet 26. februar 2018 #3 Del Skrevet 26. februar 2018 Har aldri opplevd å finne larver i havregryn. Hvilken type kjøper du? Jeg kjøper alltid store glutenfrie (gul pose). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #4 Del Skrevet 26. februar 2018 Aldri fått det i AXA sine produkter. Men Møllerens er ikke velkomne i mitt hus. Der får du både larver, møll, og diverse annet dritt som er nesten umulig å bli kvitt. Anonymkode: 07925...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 26. februar 2018 #5 Del Skrevet 26. februar 2018 Ta kontakt med butikken hvor du har kjøpt havregrynet. Det kan være at det er derfra mellarvene/matmøllen* kommer fra. Hvis du har tørrvarer (mel, kakao, knekkebrød, osv.) stående i pakken de kommer levert i, så bør du også gå igjennom alt og sjekke at det ikke har spredd seg. Skulle du finne noe, så må det kastes (så fremt du ikke vil spise det da), og du må ta en grundig vask i alt av kriker og kroker i skapene der du oppbevarer maten. Videre anbefaler jeg at du lagrer tørrvarer i egnede lukkede beholdere (plast/glass) for å forhindre spredning. Jævlig kjedelig. *Mellarver/matmøll - typiske matvarevandaler som vi ofte utilsiktet drar med oss hjem fra matbutikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 26. februar 2018 #6 Del Skrevet 26. februar 2018 Ekstra proteiner, det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #7 Del Skrevet 26. februar 2018 Er visst ikke helt uvanlig med slike kryp oppi AXA-produkter... Anonymkode: dbada...3da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #8 Del Skrevet 27. februar 2018 Jeg har spist utallige mengder havregryn, sikkert fått i meg noe da, men ikke sett dem. Anonymkode: a08aa...5c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #9 Del Skrevet 27. februar 2018 Er larver virkelig verre enn levende vesener som kuer og griser som spises uendelig? Anonymkode: 49d37...8b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Axl Skrevet 27. februar 2018 #10 Del Skrevet 27. februar 2018 Plutselig mistet jeg matlysten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #11 Del Skrevet 27. februar 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er larver virkelig verre enn levende vesener som kuer og griser som spises uendelig? Anonymkode: 49d37...8b1 Rent bortsett fra at larver ikke anses som mat i vår kultur har det uansett noe å si om dyret er beregnet på å spises eller ikke, ja. Ikke minst når det gjelder hygiene. Anonymkode: bb99c...bed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #12 Del Skrevet 27. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Rent bortsett fra at larver ikke anses som mat i vår kultur har det uansett noe å si om dyret er beregnet på å spises eller ikke, ja. Ikke minst når det gjelder hygiene. Anonymkode: bb99c...bed Hva om det gjelder moral? Anonymkode: 49d37...8b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #13 Del Skrevet 27. februar 2018 Skjønner ikke hvorfor folk reagerer. Det kan skje og før var det faktisk normalt å sjekke sine egne tørrvarer for slikt. Ta kontakt med butikken med kvittering så får du igjen penga. I naturlig mat vil det altid forekomme insektegg som regel dør før de pakkes,en noen ganger overlever de. Anonymkode: a6311...ceb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #14 Del Skrevet 27. februar 2018 På 26.2.2018 den 11.54, AnonymBruker skrev: Nok en gang har jeg funnet larver og kryp i havregrynet mitt.. Alle fra AXA. Noen andre som har opplevd det? Er så sykt irriterende da jeg elsker å lage meg grøt, men nå har jeg mistet helt lysten. Har lest at det ikke hjelper å kontakte de heller.. Dette har altså skjedd fra flere butikker, er rådløs 😩 Anonymkode: 90ec4...564 Av samme grunn kjøper jeg ikke havregryn eller andre mel og sukkerposer i hvilke som helst butikker. Enkelte butikker har stadig problemer med "kryp" i melposene sine. Jo lengre ned i butikkhyllene melet er lagret desto større er sjangsen for å få vare med uønsket innhold. Butikker med dårlig/lite salg får og lett uønsket poseinnhold. Men noen ting er det nesten umulig å unngå å få uønsket innhold. Derfor er det ekstra viktig å få posene enten i sin helhet eller bare innholdet i tette bokser eller glass. Jeg ville sendt en mail til axa eller produsenten og forklart hva du har funnet gjerne vedlagt bilde. Og grøt setter du på pause en periode inntil du igjen har kommet deg over funnet ditt. Anonymkode: bf2bf...da2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #15 Del Skrevet 1. mars 2018 Hvis du får det gjentatte ganger har du det i hus. Hvor ofte støvsuger du i tørrmatskapet? Det bør gjøres jevnlig. Jeg har rutine på det og tar vekk smuler med støvsuger hver uke. Har ikke hatt larver, fleskebiller på mange år. Anonymkode: 192ac...a08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #16 Del Skrevet 1. mars 2018 Kan det ha skjedd i eget skap? De krypene er nesten umulig å bli kvitt. Jeg har aldri opplevd det i havregryn, men i mel et-par ganger. Så i mitt kjøkkenskap helles alt av bakevarer og havregryn over på tette beholdere med en gang det kommer i hus. Anonymkode: 07770...968 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GammelSierraFan Skrevet 1. mars 2018 #17 Del Skrevet 1. mars 2018 På 26.2.2018 den 11.58, AnonymBruker skrev: Aldri fått det i AXA sine produkter. Men Møllerens er ikke velkomne i mitt hus. Der får du både larver, møll, og diverse annet dritt som er nesten umulig å bli kvitt. Anonymkode: 07925...4a6 Det er ikke uten grunn at merket heter MØLLerens.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå