AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #1 Skrevet 26. februar 2018 Jeg prøver å være litt bevisst på å få i meg nok vitaminer og sånt fra frukt og grønt. Problemet er at jeg har blitt veldig ensformig i det jeg spiser. Når det gjelder frukt er det hovedsaklig appelsin og banan. Grønnsaker er blomkål, gulrot og brokkoli. Ellers er det litt paprika, agurk og mais, men ikke så mye at det teller noe særlig tror jeg. Burde jeg legge til noen flere typer frukt og grønt? Anonymkode: 66d86...41a
Pringle Skrevet 26. februar 2018 #2 Skrevet 26. februar 2018 Jo mer variasjon, så langt det er praktisk gjennomførbart, jo bedre. De fleste søker nye smaker når de opplever at kostholdet er blitt kjedelig. Er du kresen, redd for nye smaker, eller bare havnet i en tralt? 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #3 Skrevet 26. februar 2018 5 minutter siden, Pringle skrev: Jo mer variasjon, så langt det er praktisk gjennomførbart, jo bedre. De fleste søker nye smaker når de opplever at kostholdet er blitt kjedelig. Er du kresen, redd for nye smaker, eller bare havnet i en tralt? Jeg er ikke alltid så kreativ når jeg skal lage mat, og det er veldig enkelt å bare lage det jeg "alltid" lager. Burde jeg legge til noe mer, eller er det greit? Anonymkode: 66d86...41a
Pringle Skrevet 26. februar 2018 #4 Skrevet 26. februar 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke alltid så kreativ når jeg skal lage mat, og det er veldig enkelt å bare lage det jeg "alltid" lager. Burde jeg legge til noe mer, eller er det greit? Anonymkode: 66d86...41a Jeg skjønner ikke helt spørsmålet. Det er greit for meg Føler du deg frisk og opplagt? Da er sikkert alt i orden. Hvis du er engstelig for om du mangler noe, tar du en blodprøve. Hvis du trives med det du spiser, fortsetter du med det. Hvis du vil ha nye ideer, låner du en kokebok på biblioteket.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #5 Skrevet 26. februar 2018 1 minutt siden, Pringle skrev: Jeg skjønner ikke helt spørsmålet. Det er greit for meg Føler du deg frisk og opplagt? Da er sikkert alt i orden. Hvis du er engstelig for om du mangler noe, tar du en blodprøve. Hvis du trives med det du spiser, fortsetter du med det. Hvis du vil ha nye ideer, låner du en kokebok på biblioteket. Det er jo en grunn til at man spiser frukt og grønt. Det er gjerne for at man skal få i seg nok næring, og det jeg spør om er om disse fruktene og grønnsakene jeg spiser dekker det behovet. Hvis du ikke vet trenger du ikke å svare. Anonymkode: 66d86...41a
Pringle Skrevet 26. februar 2018 #6 Skrevet 26. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo en grunn til at man spiser frukt og grønt. Det er gjerne for at man skal få i seg nok næring, og det jeg spør om er om disse fruktene og grønnsakene jeg spiser dekker det behovet. Hvis du ikke vet trenger du ikke å svare. Anonymkode: 66d86...41a Jeg spiser frukt og grønt fordi jeg liker det. Ingen her inne kan vite om du får i deg nok av diverse næringsstoffer.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #7 Skrevet 26. februar 2018 Hvorfor ikke lage mye forskjellig? Om du setter deg ned hver søndag og lager ukesmemy så kan du finne oppskrifter på nett for eksempel. Jeg pleier også å lage smoothies av forskjellig frukt og bær. Anonymkode: a6403...f0f
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #8 Skrevet 26. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke lage mye forskjellig? Om du setter deg ned hver søndag og lager ukesmemy så kan du finne oppskrifter på nett for eksempel. Jeg pleier også å lage smoothies av forskjellig frukt og bær. Anonymkode: a6403...f0f Fordi jeg vet ikke hva jeg skal lage. De fleste oppskriftene på nett inneholder så mange ingredienser, og jeg vil helst bruke minst mulig. Jeg liker godt smoothies, men jeg har ikke sånn mikser. Anonymkode: 66d86...41a
Pringle Skrevet 26. februar 2018 #9 Skrevet 26. februar 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg vet ikke hva jeg skal lage. De fleste oppskriftene på nett inneholder så mange ingredienser, og jeg vil helst bruke minst mulig. Jeg liker godt smoothies, men jeg har ikke sånn mikser. Anonymkode: 66d86...41a Okei, men da er du bare vanskelig. Kjøp deg en smoothiemaskin hvis du har lyst til å lage smoothies. Bruk oppskrifter som veliedning, og bruk de ingrediensene du har. Hvis du vil spise mer variert, må du kjøpe og spise mer forskjellige ting. 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #10 Skrevet 26. februar 2018 1 minutt siden, Pringle skrev: Okei, men da er du bare vanskelig. Kjøp deg en smoothiemaskin hvis du har lyst til å lage smoothies. Bruk oppskrifter som veliedning, og bruk de ingrediensene du har. Hvis du vil spise mer variert, må du kjøpe og spise mer forskjellige ting. Og du bare lager deg problemstillinger. Jeg har ikke noe problem med det jeg spiser. Helsedirektoratet anbefaler 2 frukt og 3 grønnsaker om dagen. Jeg lurte om på det må varieres eller om det jeg spiser er innenfor de retningslinjene. Anonymkode: 66d86...41a
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #11 Skrevet 26. februar 2018 Søk opp de grønnsakene og sjekk vitamininnholdet i hver av dem. Som oftest kommer det opp en liste på siden på google når du søker for eks brokkoli. Du kan også søke på "hvor mye vitaminer og mineraler trenger jeg". Dette er veldig lett å lære seg om man bruker litt tid på det, og når man ser hvordan du svarer og hvordan du krever at andre skal gjøre hjemmeleksen din, så er dette det meste jeg kommer til å gjøre for å hjelpe deg Anonymkode: 67d88...34a
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #12 Skrevet 26. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Søk opp de grønnsakene og sjekk vitamininnholdet i hver av dem. Som oftest kommer det opp en liste på siden på google når du søker for eks brokkoli. Du kan også søke på "hvor mye vitaminer og mineraler trenger jeg". Dette er veldig lett å lære seg om man bruker litt tid på det, og når man ser hvordan du svarer og hvordan du krever at andre skal gjøre hjemmeleksen din, så er dette det meste jeg kommer til å gjøre for å hjelpe deg Anonymkode: 67d88...34a Nå er det jo folk her inne med god peiling på kosthold og næringsinnhold. Derfor tenkte jeg at kanskje noen ville svare. Det er ingen som har nevnt noe om hjemmelekse her. Anonymkode: 66d86...41a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå