AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #1 Skrevet 26. februar 2018 Ser at bunaden koster rundt 18 000-25 000. Men hvor mye betalte dere ha for alt komplett? Og hvor mye sølv "bør" følge med? Ca pris på alt dette? Prøver å regne meg frem til ca pris da bunaden skal syes til konfirmant. Anonymkode: 3f759...eba
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #2 Skrevet 26. februar 2018 Bunaden til datteren min er arvet, så jeg vet ikke pris, men av sølv behøver hun minimum halssølje, "brystlenke" (vet ikke hva den lenken som snører livet kalles) og mansjettknapper. Skal hun ha veske bør hun i ha beltespenne også, og beltespenne bør hun ha. Min datter har halssølje, brystsølje, mansjettknapper, beltespenne, "brystlenke", og veskespenne, og jeg gjetter at bunad, komplett med skjorte, strømper, sko og sølv har kostet rundt 30 000. Min datter har skinnbelte i stedet for vevd belte, og da kommer beltestøler i tillegg, men det er ikke nødvendig i begynnelsen hvis hun velger det. Anonymkode: df254...e34
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #3 Skrevet 26. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bunaden til datteren min er arvet, så jeg vet ikke pris, men av sølv behøver hun minimum halssølje, "brystlenke" (vet ikke hva den lenken som snører livet kalles) og mansjettknapper. Skal hun ha veske bør hun i ha beltespenne også, og beltespenne bør hun ha. Min datter har halssølje, brystsølje, mansjettknapper, beltespenne, "brystlenke", og veskespenne, og jeg gjetter at bunad, komplett med skjorte, strømper, sko og sølv har kostet rundt 30 000. Min datter har skinnbelte i stedet for vevd belte, og da kommer beltestøler i tillegg, men det er ikke nødvendig i begynnelsen hvis hun velger det. Anonymkode: df254...e34 Ok takk for svar 👍 jeg har allerede spart opp 23 000 fra hun ble født så da ligger jeg ikke så dårlig an. Ts Anonymkode: 3f759...eba
Gjest lurerpåmasse Skrevet 26. februar 2018 #4 Skrevet 26. februar 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser at bunaden koster rundt 18 000-25 000. Men hvor mye betalte dere ha for alt komplett? Og hvor mye sølv "bør" følge med? Ca pris på alt dette? Prøver å regne meg frem til ca pris da bunaden skal syes til konfirmant. Anonymkode: 3f759...eba Hei. Jeg fikk min sydd hos Norske Bunader på Smestad i oslo http://norskebunader.no/nb. Dette er ikke de samme som var på TV2, jeg har også hatt min til kontroll hos Norske husfliden, så de sa ikke noe på den annet enn at den var flott arbeid. De er en del rimeligere enn ellers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå