Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er egentlig ganske dårlig på økonomi, så jeg ønsker kanskje å få litt råd og tips til min situasjon.

Jeg er for tiden sykemeldt, men fra mars-april går jeg over på AAP og vil da få utbetalt ca 15000 i måneden i tillegg til barnetrygd da jeg har et barn som skal bo 50% hos meg og 50% hos far. Jeg klarer virkelig ikke å tenke noe særlig på hvor mye jeg vil klare å betale i husleie hver måned osv. Jeg har ennå ikke flyttet, men må finne en maks sum når jeg nå skal søke leiligheter. Hva er maks dersom internett, TV og strøm er inkludert og hvor dette ikke er inkludert.

I tillegg vil jeg trenge bil da kollektivtransporten her i byen er forferdelig dårlig og strekningene mellom butikker, barnehage osv er ganske lange. Det er svært få leiligheter til leie i området hvor hun går i barnehage. Har ikke sett noe under 8500kr i nærheten av barnehagen. Her vil jeg da ikke trenge bil fordi denne leiligheten ligger rett ved barnehage og maks 10 minutter gåtur unna butikken. Jeg tenker uansett å søke bostøtte av kommunen, men jeg burde ikke ta meg vann over hodet da jeg ikke har noe depositum akkurat nå...

Nå betaler jeg ca 700 kr i telefonregning pr mnd. Ca 2500 kr i mat pr mnd (til både meg og mitt barn). Utenom dette har jeg lite utgifter. Alt regnet inn i det jeg betaler ved å bo sammen med eksen, så betaler jeg ca 8000 (strøm, internett, tv, billån som jeg og samboer har sammen, mat og småting som når barnet trenger klær og lignende).

Anonymkode: a8c59...815

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville satset på billigere bolig lengre unna, men likevel kollektivt. Siden du kaller det en by der du bor er det garantert greit kollektivtilbud selv om det vil medføre en god del venting og gåing. Jeg hadde droppet tv og fått meg et langt billigere mobilabonnement. Hadde fått tak i billig/gratis sykkel på finn dersom jeg ikke allerede hadde og hadde generelt brukt gis bort på finn for alt det var verdt. Jeg hadde solgt alt som selges kan, bl.a bilen med lån på.

Man kan greie seg på veldig lite dersom man må. Been there, done that.

Anonymkode: ecd45...be0

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville satset på billigere bolig lengre unna, men likevel kollektivt. Siden du kaller det en by der du bor er det garantert greit kollektivtilbud selv om det vil medføre en god del venting og gåing. Jeg hadde droppet tv og fått meg et langt billigere mobilabonnement. Hadde fått tak i billig/gratis sykkel på finn dersom jeg ikke allerede hadde og hadde generelt brukt gis bort på finn for alt det var verdt. Jeg hadde solgt alt som selges kan, bl.a bilen med lån på.

Man kan greie seg på veldig lite dersom man må. Been there, done that.

Anonymkode: ecd45...be0

Jeg kan ikke skaffe billigere mobilabonnement da jeg er bundet i et år til. Det er by, men liten by. TV kan jeg fint droppe, det er ikke noe problem. Sykkel er ganske tungvindt her, da er det faktisk lettere å gå. Det verste med kollektiven her er at bussen ikke går opp til barnehagen der barnet går, samt at bussene ikke går tidlig på morgenen. Barnet bør være i barnehagen til frokosten starter (de ansatte sier også at han trenger det da han er veldig urolig ved matbordet). Bilen jeg har lån på står i eksens navn, så lånet følger ikke meg når jeg nå flytter. Tanken er å skaffe meg en bil til 1/4 av prisen på bilen jeg har nå, altså en bil til rundt 20000.

Anonymkode: a8c59...815

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...