Gå til innhold

Da man vet man skal flytte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal mest sannsynlig flytte til utlandet, om ca 5 år. Har vært singel i 2 år nå, og ønsker å få meg kjæreste. Men samtidig tenker jeg at det er ikke så lurt, for hva skjer da om 5 år. Men samtidig har jeg ikke lyst til å være singel i 5 år til.

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 83b53...aea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke tenk for mye. 5 år er lang tid. Kjør på med dating. 

Anonymkode: dff47...d96

• Liker 2
Skrevet

5 år frem i tid går nesten ikke an å planlegge. Svært mye kan skje på den tiden. For å si det sånn visste jeg ikke for 5 år siden hvor jeg skal flytte snart. Strengt tatt var det helt utenkelig senest i høst at jeg skulle flytte dit jeg skal, men ting endrer seg fort :)

Anonymkode: cc803...f7d

• Liker 2
Skrevet

Lev I Nuet - mye som kan skje på5 år ;) 

• Liker 2
Skrevet

Hvordan vet du at du skal flytte om 5 år?

Anonymkode: 73a97...62b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal mest sannsynlig flytte til utlandet, om ca 5 år. Har vært singel i 2 år nå, og ønsker å få meg kjæreste. Men samtidig tenker jeg at det er ikke så lurt, for hva skjer da om 5 år. Men samtidig har jeg ikke lyst til å være singel i 5 år til.

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 83b53...aea

Veien går til mens man går.. Kjærlighet er en viktig del av livet. Dine planer er langt frem i tid. Lev fullt og helt, så godt du ønsker og kan. Lykke til!

Skrevet

Kanskje den du eventuelt blir sammen med ønsker å flytte også. Mye kan skje på fem år. 

Det går jo an å dele planene dine fra tidlig av, så er personen klar over at du planlegger å flytte om så og så lenge. Så ser dere vel sammen hva dere skal gjøre når den tid kommer.

Ikke slutt å lev bare fordi du skal bort om noen år. :) Møt folk, date, kos deg. 

Samboer delte fra tidlig av at han ønsker å flytte utenlands før han blir 30, og det er noe jeg også har hatt lyst til, så vi blir nok å dra sammen hvis det går den veien. 

• Liker 1
Skrevet

Du kan gjerne date, men jeg synest du skal være åpen fra starten av hva du har i planene dine. Du trenger ikke å si det på første daten liksom, men hvis du merker at det er på vei til å bli noe seriøst så burde du si det som det er. Jeg er litt uenig med resten. I en kjærlighetsreleasjon er ikke 5 år lenge, og jeg hadde blitt ganske sur om jeg hadde brukt 4 år av livet min på en relasjon og plutselig fikk vite at du skal flytte til utlandet straks og attpåtil at du har planlagt dette fra starten. 5 årsperspektivet til en annen person kan godt være samboerskap og kanskje tanke på å få barn. 

Kjør på, men vær ærlig på det. Jeg tror du vil finne ut for noen vil dette være en dealbreaker, for andre menn så vil dette være perfekt for menn som ikke er helt klar for å gå inn i de mest seriøse relasjonene. 

• Liker 1
Skrevet

Forøvrig var jeg "litt" i samme situasjon for 2,5 år siden. Jeg skulle flytte fra byen jeg bodde i og tilbake til bygda. Men hadde lyst til å date. Jeg gjorde dette, men var ærlig fra starten at jeg skulle flytte hjem og at det ikke var noe alternativ. Jeg datet og ble sammen med en fyr, han hadde fast jobb der og hadde aldri bodd noen andre plass. I starten så betydde ikke dette så mye, og han var overbevist om at dette kom til å løse seg av seg selv nærmest. Etterhvert som relasjonen ble litt mer seriøs og han ble glad i meg, så prøvde han å overtale meg til å vurdere å bli her. Dette var ikke noe alternativ for meg, og som jeg sa fra starten, jeg skal flytte - det er ikke noe å diskutere. Da begynte han med "Ja, men i kjærlighet så gjør man ting for hverandre, og jeg synest du skal vurdere å bli boende her for meg. At du ikke gjør betyr jo at du ikke er villig til å ofre noe for meg". Ja seriøst, jeg ble dritsur når han kom med den type beskyldninger når jeg hadde vært så klar fra starten av. Så vær klar over at noen menn ikke tar sånne utsagn så seriøst og tror de kan få deg til å ombestemme deg, og når de ikke klarer det, gir de deg dårlig samvittighet! 

Det ble selvfølgelig slutt, siden han aldri var fornøyd med "ofringa" mi i forholdet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...