AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #1 Skrevet 26. februar 2018 Hvilke dyr mener du egner seg ute? Og o boligområder. Tenkte på 2 minigriser, men leste at de kan være en håndfull. Har hundeallergi og egentlig gitt opp håpet om hund (klør ikke bare litt i øya, men hovner opp i luftveiene og huden, får astma, og det utløser angioødem), selv om jeg helt klart ønsker meg hund og det er en enorm og livslang sorg jeg aldri kommer helt over. Men så tenker jeg at jeg kanskje kan ha dyr, ute, for å ha noen kjæledyr likevel. Legen sa jeg kan ha katt, men tør ikke pga redsel for å bli allergisk og måtte selge den. Anonymkode: 7a372...436
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #2 Skrevet 26. februar 2018 Skal du ha minipris i boligområde? Lykke til. Griser lukter, å bråker (har du hørt en gris hyle før?). Du kan ha kanin ute, men det krever mye forarbeid. De må ha en sikker, stor (minimum 3x3 m) gård (nedgravd netting og netting over hele) med en «bolig» der du har varmelampe for vinteren. Du må også lese deg mye opp om kaninhold da det er kommet mye nytt som bedrer levevilkårene dems. (Den store kaninboken på face om du er interessert) Anonymkode: a4e91...6dd 5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #3 Skrevet 26. februar 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal du ha minipris i boligområde? Lykke til. Griser lukter, å bråker (har du hørt en gris hyle før?). Du kan ha kanin ute, men det krever mye forarbeid. De må ha en sikker, stor (minimum 3x3 m) gård (nedgravd netting og netting over hele) med en «bolig» der du har varmelampe for vinteren. Du må også lese deg mye opp om kaninhold da det er kommet mye nytt som bedrer levevilkårene dems. (Den store kaninboken på face om du er interessert) Anonymkode: a4e91...6dd Jeg kan faktisk veldig mye om kaniner så trenger ikke å lese opp om noe. Men tenkte på om det var ANDRE kjæledyr Lukter og bråker blåser jeg i, samtlige naboer har hunder som både stinker, legger fra seg stinkende etterlatskaper overalt, og som bråker til alle døgnets tider. Så det er ikke så farlig med det altså Så lenge det er lov, så er det lov. Anonymkode: 7a372...436
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #4 Skrevet 26. februar 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan faktisk veldig mye om kaniner så trenger ikke å lese opp om noe. Men tenkte på om det var ANDRE kjæledyr Lukter og bråker blåser jeg i, samtlige naboer har hunder som både stinker, legger fra seg stinkende etterlatskaper overalt, og som bråker til alle døgnets tider. Så det er ikke så farlig med det altså Så lenge det er lov, så er det lov. Anonymkode: 7a372...436 Haha ser at jeg har skrivd minipris 😂😂 skulle så klart være gris! Ang kaniner så var det bare et råd da det finnes så mange brødhuer som sitter med 100 år gammel utdatert informasjon Anonymkode: a4e91...6dd 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #5 Skrevet 26. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Haha ser at jeg har skrivd minipris 😂😂 skulle så klart være gris! Ang kaniner så var det bare et råd da det finnes så mange brødhuer som sitter med 100 år gammel utdatert informasjon Anonymkode: a4e91...6dd Ja, jeg vet det Men tenkte på andre dyr. høner? kanskje ikke så mye selskap i dem. Anonymkode: 7a372...436
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #6 Skrevet 26. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg vet det Men tenkte på andre dyr. høner? kanskje ikke så mye selskap i dem. Anonymkode: 7a372...436 Høner kan det være masse selskap i. De har alle forskjellig personlighet. Noen er skikkelig kosete også Anonymkode: a4e91...6dd
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #7 Skrevet 27. februar 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Høner kan det være masse selskap i. De har alle forskjellig personlighet. Noen er skikkelig kosete også Anonymkode: a4e91...6dd Sier du det? Kunne tenkt meg egg, mest for de andre i husstanden sin skyld, for jeg er allergisk mot egg. Eneste kjennskapen jeg har til høner er å ha matet høner mange ganger, og at de må ha hønsefor, skjellsand og vann. Men blir det alltid en hakkekylling? tror ikke jeg orker å være vitne til det. Lunne tenkt meg det om det var en flokk høns der ingen ble mobbet. Hjelper det å ha stort område? Anonymkode: 7a372...436
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #8 Skrevet 27. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sier du det? Kunne tenkt meg egg, mest for de andre i husstanden sin skyld, for jeg er allergisk mot egg. Eneste kjennskapen jeg har til høner er å ha matet høner mange ganger, og at de må ha hønsefor, skjellsand og vann. Men blir det alltid en hakkekylling? tror ikke jeg orker å være vitne til det. Lunne tenkt meg det om det var en flokk høns der ingen ble mobbet. Hjelper det å ha stort område? Anonymkode: 7a372...436 Det blir ikke alltid en hakkekylling, men dersom det blir en så må man ta den ut så klart. Jo større jo bedre, det gjelder alle dyr. Ang hold av høner er jeg ikke den mest erfarne så her må du lese deg opp sjøl bare ha et kjempegodt hus til de (lekehus er supert når det blir isolert og fikset). Ikke bruk hønsenetting men revenetting. Hønsenetting er enkelt å tygge seg gjennom for feks rev dersom de virkelig prøver. Anonymkode: a4e91...6dd
Linkas Skrevet 27. februar 2018 #9 Skrevet 27. februar 2018 Tenker du høns vil jeg anbefale www.fuglepraten.no, der finner du masse info å eiere av forskjellige raser 😉 Hadde Islandshøns selv en periode, fine morsomme fugler, fikk mye hjelp å info derfra. 1
Blod Skrevet 27. februar 2018 #10 Skrevet 27. februar 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg vet det Men tenkte på andre dyr. høner? kanskje ikke så mye selskap i dem. Anonymkode: 7a372...436 Høner er jo kjempefine dyr! De er mye smartere enn folk tror - de kan lære mange kule triks, og "maler" til og med når de får kos. Hvor mye selskap det er i dem spørs jo også på hvilken art du velger, om du har de fra de er små og hvor mye du er sammen med dem etc
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #11 Skrevet 27. februar 2018 Hvor kosete må den være? Man kan jo lage store terrarium for hamster og den type gnagere. Det er jo litt som å ha akvarium og kan være ganske moro når man setter seg inn i det. Man bygger en innendørs skog til gnagerne sine, og man kan ha en luke i veggen som kan åpnes om sommeren. Å ha papegøye er jo et alternativ, men de krever ofte mer enn hunder da de er meget intelligente. De er nesten mer som å få et småbarn i hus, enn kjæledyr. Man kan altså ikke få seg fugl og ha de sittende i bur hele natten + 12 timer om dagen. Skal du bo der du bor nå resten av livet? Om det er muligheter for at du kan flytte og bo litt mer landlig på sikt, så kanskje griser er et alternativ på lang sikt? De er jo som regel mer intelligente enn hunder, så jeg tenker at om man har gris vil man på sikt bli minst like knyttet til dem som til hunder. Spoiler Anonymkode: c58ad...eeb 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #12 Skrevet 27. februar 2018 På 26.2.2018 den 7.42, AnonymBruker skrev: Hvilke dyr mener du egner seg ute? Og o boligområder. Tenkte på 2 minigriser, men leste at de kan være en håndfull. Har hundeallergi og egentlig gitt opp håpet om hund (klør ikke bare litt i øya, men hovner opp i luftveiene og huden, får astma, og det utløser angioødem), selv om jeg helt klart ønsker meg hund og det er en enorm og livslang sorg jeg aldri kommer helt over. Men så tenker jeg at jeg kanskje kan ha dyr, ute, for å ha noen kjæledyr likevel. Legen sa jeg kan ha katt, men tør ikke pga redsel for å bli allergisk og måtte selge den. Anonymkode: 7a372...436 Hvis du vurderer minigris, vil jeg anbefale å kontakte Stall Eriklia aktivitetsgård på Facebook for mer informasjon. De driver avl og salg av minigris (og et utall andre dyr med og uten pels eller fjær) og har etter hvert lang erfaring og et godt rykte meg bekjent. Anonymkode: d2cce...af9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #13 Skrevet 27. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du vurderer minigris, vil jeg anbefale å kontakte Stall Eriklia aktivitetsgård på Facebook for mer informasjon. De driver avl og salg av minigris (og et utall andre dyr med og uten pels eller fjær) og har etter hvert lang erfaring og et godt rykte meg bekjent. Anonymkode: d2cce...af9 takk! Men ekstremt langt unna da Anonymkode: 7a372...436
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #14 Skrevet 27. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: takk! Men ekstremt langt unna da Anonymkode: 7a372...436 Akkurat nå er de på vei opp igjen fra Gardermoen etter å ha levert noen grisunger fra siste kull - de er gode på service 😉 Det skader ikke å spørre dem om informasjon om grisehold heller, før du bestemmer deg for om du i det hele tatt skal ha minigris 😊 Anonymkode: d2cce...af9
enirt Skrevet 27. februar 2018 #15 Skrevet 27. februar 2018 Hvis du kan tenke deg en katt så kan du jo prøve å ha katt i fosterhjem fra dyrebeskyttelsen for å se om du reagerer etter lenger tid. Du kan levere den tilbake når som helst ellers kan du adoptere den når du vet at du ikke reagerer på den. De dekker mat,sand, utstyr og dyrlege i fosterhjem. Og adopterer du den får du den ferdig kastrert og chippet:)
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #16 Skrevet 27. februar 2018 2 minutter siden, enirt skrev: Hvis du kan tenke deg en katt så kan du jo prøve å ha katt i fosterhjem fra dyrebeskyttelsen for å se om du reagerer etter lenger tid. Du kan levere den tilbake når som helst ellers kan du adoptere den når du vet at du ikke reagerer på den. De dekker mat,sand, utstyr og dyrlege i fosterhjem. Og adopterer du den får du den ferdig kastrert og chippet:) okei, det er jo en mulighet. Bortsett fra at hvis jeg reagerer må jeg kaste alle møblene mine Men skjønner tanken! hadde hund på besøk 1 dag og måtte kaste en lenestol den hadde vært i, umulig å rengjøre og jeg måtte gå på kortison, men det hjalp ikke nok osv. så det setter seg virkelig i møblene. Tror heller jeg bør besøke folk med katt/oppdrettere? 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat nå er de på vei opp igjen fra Gardermoen etter å ha levert noen grisunger fra siste kull - de er gode på service 😉 Det skader ikke å spørre dem om informasjon om grisehold heller, før du bestemmer deg for om du i det hele tatt skal ha minigris 😊 Anonymkode: d2cce...af9 ja, det er sant Anonymkode: 7a372...436
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #17 Skrevet 27. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: okei, det er jo en mulighet. Bortsett fra at hvis jeg reagerer må jeg kaste alle møblene mine Men skjønner tanken! hadde hund på besøk 1 dag og måtte kaste en lenestol den hadde vært i, umulig å rengjøre og jeg måtte gå på kortison, men det hjalp ikke nok osv. så det setter seg virkelig i møblene. Tror heller jeg bør besøke folk med katt/oppdrettere? ja, det er sant Anonymkode: 7a372...436 Du har sikkert gjort dette, men nevner det likevel.. har du sjekket om du reagerer på alle typer hunder? De røytefrie, såkalte allergivennlige rasene? Anonymkode: bd54a...3a0
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #18 Skrevet 27. februar 2018 Gikk på barneskole med en gris til nabo. Tror ingen i verden var så dreven på plyndring, voldtekt og driting som han. Anonymkode: eae7d...1c0
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #19 Skrevet 27. februar 2018 Har lest innlegget og at du ikke ønsker kattpga. muligå få allergi. Men har du vurdert en rasekatt som produserer mindre av allergi-proteinet folk reagerer på? Mange som er allergiske reagerer på et protein i deres spytt, som katten smører rundt i pelsen når den vakser deg (og folk reagerer da på pelsen). Sibir katt og Main Coon skal etter hukommelsen være allergivennlige bare et tips om du kunne tenke deg å prøve. Du ønsket dyr ute... kanin er det beste jeg kan komme med dag. Men hva med å ha noe inne, marsvin Kan være mye selskap i de små dyrene der! Anonymkode: f5c07...452
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #20 Skrevet 27. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Gikk på barneskole med en gris til nabo. Tror ingen i verden var så dreven på plyndring, voldtekt og driting som han. Anonymkode: eae7d...1c0 Søker du opp tråder bare for å skrive sånt fjas? Skaff deg et liv Anonymkode: a4e91...6dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå