Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i butikk hvor halvparten er fra andre byer enn der butikken ligger. Jeg er fra den byen hvor butikken befinner seg. 

Butikken har vært åpen i litt under ett år, så vi har ikke rundet kalenderen i forhold til rettferdig fordeling av ferie. 

Jeg fikk ingen av ønskene til sommerferien eller juleferien i fjor oppfylt. Studentene fra andre byer måtte jo få lov til å dra hjem og besøke familie og venner. 

Selv har jeg flere venner som ikke bor i byen, så jul, påske og sommer er de eneste sjansene til å samle alle sammen.

Vi fikk ny sjef i høst (men den forrige sjefen la julekabalen). Han har spurt meg når jeg kan jobbe i påsken. Opprinnelig har jeg bedt om fri påskeaften. Han vil selv ha fri den dagen, noe jeg unner ham. Det var jeg som startet tråden om at han var villig til å jobbe 17 timer fordi jeg ville ha fri (hvis noen har sett den) så jeg vil også gjerne at han skal få fri den dagen for det unner jeg ham. 

Men... Jeg vil ikke gå glipp av fridagen p.g.a at noen andre som har fått alle ønskene sine oppfylt nok en gang skal få det som de vil. 

Så hvordan legger jeg det frem for ham? 

Anonymkode: cb604...671

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke ønsker du har for andres fri har ingen ting å si her. Du ber om fri når du ønsker, så er det opp til sjefen om du får fri eller ikke. Det er sjefens ansvar at fri og ferie blir fordelt etter beste evne. I arbeidslivet er ingen ting rettferdig.

Anonymkode: 190c2...bea

AnonymBruker
Skrevet

TS her

Etter å ha snakket med den nye sjefen har jeg fått fri påskeaften. Så da har jeg fri f.o.m torsdag t.o.m mandag. Han var helt enig med meg i at ferieavvikling skal gå på rundgang. Regner med noen blir sure, men det får bare være. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her

Etter å ha snakket med den nye sjefen har jeg fått fri påskeaften. Så da har jeg fri f.o.m torsdag t.o.m mandag. Han var helt enig med meg i at ferieavvikling skal gå på rundgang. Regner med noen blir sure, men det får bare være. 

Se der ja, ren og ekte kommunikasjon virker. Dvs snakk direkte og løs situasjonen. Dette er noe dere kvinner kan ta med dere i arbeidslivet og inn i forhold. Så vil alt fungere bedre😘😘

Anonymkode: bfc6d...d46

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se der ja, ren og ekte kommunikasjon virker. Dvs snakk direkte og løs situasjonen. Dette er noe dere kvinner kan ta med dere i arbeidslivet og inn i forhold. Så vil alt fungere bedre😘😘

Anonymkode: bfc6d...d46

Jepp det funker! Hilsen TS (som er kvinne). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...