Gå til innhold

Hei, ser de med bulimi seg som tykke mennesker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er noe jeg har lurt på en stund. Behøver man å se seg selv som tykke, gjør folk det? eller er det bare anoreksia.  Bryr de med bilimi seg om vekten sin eller bare overspiser de?

Anonymkode: 61670...ca5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved bare bulimi er vanligvis ikke vekten noe særlig tema

Anonymkode: 34402...289

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hm, hva mente du nå?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

hm, hva mente du nå?

Bulimi handler om å overspise for så å kompansere for det på en eller annen måte. Det handler ikke om vekt.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sykelig opptatt av vekta. Jeg ser meg selv som tykk men er nok lubben i andre menneskers øyne. Er også godt innenfor normalen med bmi. Jeg vet ikke hvordan andre har det. Har kanskje a typisk bulimi da jeg ikke kaster opp.

Anonymkode: 14da4...e09

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bulimi handler om å overspise for så å kompansere for det på en eller annen måte. Det handler ikke om vekt.

jeg trodde folk med dette var opptatt av vekta se, og var normalvektige men trodde de var overvektige. 

Skrevet

jeg trodde folk med dette var opptatt av vekta se, og var normalvektige men trodde de var overvektige. 

Det er et symptom på anoreksi. Men ofte har man en slags kombinasjon. Ikke enten eller.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ha bulimi og fortsatt være lettere overvektig eller overvektig.

• Liker 1
Skrevet

Det er et symptom på anoreksi. Men ofte har man en slags kombinasjon. Ikke enten eller.

Dette trodde jeg ikke var mulig. Går det an å både ha anoreksi og bulimi? Jeg trodde jeg kun hadde bulimi. Er sykelig opptatt av å bli slank og veie meg. Samtidig som at jeg overspiser og kompenserer (spiser lite/trener). Slik har det vært uavhengig av hva jeg har veid.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette trodde jeg ikke var mulig. Går det an å både ha anoreksi og bulimi? Jeg trodde jeg kun hadde bulimi. Er sykelig opptatt av å bli slank og veie meg. Samtidig som at jeg overspiser og kompenserer (spiser lite/trener). Slik har det vært uavhengig av hva jeg har veid.

Ja, det er absolutt mulig. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er diagnostisert med bulimi, med aborektiske tendenser, så tror det er fullt mulig å ha begge deler. 

Anonymkode: 174d0...ffd

Skrevet

Ja, det er absolutt mulig. 

Kilder? Nå ble jeg nysgjerrig. Kan jeg lide av begge deler? :sjokkbla: Har aldri vært i nærheten av å bli undervektig.

Skrevet

Jeg er diagnostisert med bulimi, med aborektiske tendenser, så tror det er fullt mulig å ha begge deler. 

Anonymkode: 174d0...ffd

Har du det likt som meg?

Skrevet

En kan ha bulimi og være undervektig, normalvektig eller overvektig. Om en overspiser og laster opp regelmessig over tid så har man bulimi. Det handler ikke om vekt, det gjør for så vidt ikke anoreksi heller. Å være opptatt av vekta er ett av flere mulige symptomer på en spiseforstyrrelse selv om spiseforstyrrelser ikke egentlig handler om vekt 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Lill3My skrev:

En kan ha bulimi og være undervektig, normalvektig eller overvektig. Om en overspiser og laster opp regelmessig over tid så har man bulimi. Det handler ikke om vekt, det gjør for så vidt ikke anoreksi heller. Å være opptatt av vekta er ett av flere mulige symptomer på en spiseforstyrrelse selv om spiseforstyrrelser ikke egentlig handler om vekt 

vel, jeg er undervektig og har kun bulimi, så da er vel jeg et fenomen da. Men jeg hæver ikke i meg enorme mengder med mat, men spiser normale måltider + kanskje litt mer, men ikke mye mer en andre. Ser ikke på meg selv som feit, heller litt lubben. Jeg tror ikke jeg er ekstrem overvektig, såpass fucka er jeg ikke. 

Skrevet

Jeg har hatt en blanding av de begge. Jeg både overspiste og kastet opp. Spiste minimalt og kastet opp. Og sultet meg. 

Anonymkode: a7ad2...7c6

Skrevet

Det finnes ikke et standard svar på spørsmålet ditt, for som mange har nevnt kan bulimikere være undervektige, normalvektige og overvektige. Man kan ha et realistisk bilde av hvordan kroppen ser ut, og man kan ha et forvrengt syn på hvordan kroppen ser ut. Det er også mulig å like sin egen kropp. Men forholdet til mat og kropp er anstrengt hos de med bulimi. Jeg har bulimi med ortoreksi og treningsavhengighet. Har tidligere hatt anoreksi samtidig med bulimien. Nå er jeg normalvektig, men med lav fettprosent slik at musklene er veldig definerte. Jeg synes kroppen min ser veldig flott ut. Jeg tror mitt syn på min kropp er realistisk. Det gjenspeiler seg også i de tilbakemeldingene jeg får fra folk. Får stadig spørsmål om råd i forhold til trening og kosthold. Slike spørsmål var det ingen som stilte når jeg var anorektisk og så syk ut..

Anonymkode: 26c57...b6c

Skrevet

Jeg har bulimi og vekta svinger mye i løpet av et år alt etter hvor mye jeg overspiser og kaster opp. Jeg går ikke nødvendigvis ned i de periodene jeg overspiser, rett og slett fordi det skal mye til å kvitte seg med alle kaloriene. I tillegg varer overspisingsperiodene lenge og jeg inntar ekstreme mender kalorier. Jeg går gjerne ned i begynnelsen men klarer ikke å holde vekten stabil når jeg overspiser ofre. I periodene uten overspising er jeg nøye med å beregne kalorier og ha oversikt og ga går jeg vanligvis ned.

Fordi jeg svinger mye i vekt så har jeg vanskelig for å oppfatte hvordan kroppen min ser ut. Jeg kan være 15 kg over normalvekt og likevel ikke helt se at jeg har gått opp, mens jeg tilsvarende kan være på lav idealvekt og fremdeles se på meg som overvektig.

Anonymkode: 129e7...6e0

Skrevet

Jeg fikk bulimi etter en slankekur. Kontrollen glapp, jeg overspiste, fant ut at det kunne komme opp igjen, trodde jeg var smart... Sånn fortsatte det, ville ned i vekt men var ikke anorektisk. Holdt kontrollen med små måltider en stund, mistet den og overspiste.. Trente i perioder mye for å gå ned i vekt, var flink, mistet kontrollen igjen og hadde perioder som bare handlet om mat og å kvitte seg med mat. Tror mange bulimikere ønsker seg "flink pike" anorektiker livsstil, men de mister kontrollen og maten blir et hemmelig rom der de kobler ut verden. Deretter er det faste, trening og renselse osv... Så jo, jeg vil si at bulimi ofte handler om vekt, men selve overspisingen og renselsen er en egen avhengighet som tar over. 

Anonymkode: 7e74d...e64

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tøv!

Anonymkode: 31caa...56e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...