Gjest gjest1 Skrevet 14. februar 2005 #1 Del Skrevet 14. februar 2005 Hei! Må bare blåse ut litt damp!!! Har begynt på en jakke fra boken "Dikt i masker";en kort, rett jakke med mønster i flere farger. Skulle jo ikke være noe problem? Strikker den obligatoriske, og dønn kjedelige , prøvelappen, og synes da strikkefastheten stemmer bra. Så jeg legger opp 309 masker, strikker belegg, hullkant, bisekant og en mønsterbord, men synes det ser litt stort ut. Så jeg måler opp, og oppdager at jeg er på vei til å strikke en jakke til en medium elefant... Så jeg rekker opp, strikker ny prøvelapp, og går ned på pinnetykkelse. Pån igjen, og denne gangen ser det bedre ut. Helt til jeg klarer å rote til mønsterborden så alt blir feil... Rekker igjen opp ned til bisekanten. Får lagt mønsteret riktig, og er så førnøyd! Het til den for....ede rundpinnen ryker og en haug med masker raser av! AARRRRGGHH!!!!!!!! Hadde det ikke vært for at jakken er så fin hadde jeg pælmet hele greie ut av vinduet!!!!! Er det håp for at resten av jakken kan gå etter planen, eller må jeg bare innfinne meg med at det hviler en forbannelse over den og jeg kommer aldri til å få den til?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 14. februar 2005 #2 Del Skrevet 14. februar 2005 Ufattelig kjipt...men pass deg for selvoppfyllende profeti: selvfølgelig kommer den til å bli bra . Men kanskje ta deg en liten tur innom garnbutikken for noen tips (etter som jeg ikke har noen :oops:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 14. februar 2005 #3 Del Skrevet 14. februar 2005 Hihi.. kjenner frustrasjonen din helt hit.. hadde det vært meg, ville jakken vært kastet ut vinduet for mange dager siden... Lykke til! :D Vil se bilde av ferdigstrikket jakke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. februar 2005 #4 Del Skrevet 15. februar 2005 Vel, litt av frustrasjonen har glidd over nå, første blomsterbord er ferdig, mønsteret stemmer og størrelsesn stemmer. Men jeg har aldri plagdes så jævli for å starte på en jakke eller genser! Har hatt boken Dikt i masker lenge, men har ikke strikket noe derfa før. Tynne pinner og masse mønster er jo litt tidkrevende, men nå blir det altså jakke!!! Det som irriterte meg aller mest var jo det et det er jo ikke vanskelig, de feilene jeg gjorde var jo tullfeil (med unntak av at rundpinnen røyk da...), men når en bruker ei uke og har kommet knapt 3 cm opp på jakken, da blir jeg fortvilt! Bilde skal komme når jakken blir ferdig, har en plan om å få tak i et silkeskjørt fra Oleana også.... og en litt sølje-ligndene brosjesak...... Takk for trøstende ord, jeg tror jeg er på rett vei nå! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lina Skrevet 16. februar 2005 #5 Del Skrevet 16. februar 2005 :trøste: kjenner så utroli godt til følelsen....arrrgh lykke til videre! bra det går bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. februar 2005 #6 Del Skrevet 16. februar 2005 :-) Nå går det riktig så bra faktisk! Fikk gjort unna en blomsterbord når jeg var med eldstejenta på spilling idag. Føler med litt sånn bestemoraktig når jeg drasser rundt med veska full av garn og pinner, men det får ikke hjelpe, her skal det strikkes!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå