AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #1 Skrevet 25. februar 2018 Hei, hvordan er det med ventetid angående ivf? Vi har googlet litt og ser et sted at det er kortere i Skien, men et annet sted at det er kortere på riksen, et annet sted at det er kortere i Tromsø. Er det noen vi kan ringe for å få en mer «oppdatert» venteliste. Vi har fått henvisningen - men lurer på hvor vi skal sende den nå. Anonymkode: c73e0...aef
miore Skrevet 26. februar 2018 #2 Skrevet 26. februar 2018 https://helsenorge.no/velg-behandlingssted/ventetider-for-behandling?bid=183
Juni15 Skrevet 27. februar 2018 #3 Skrevet 27. februar 2018 (endret) Kan bare snakke av egen erfaring. Vår henvisning ble sendt til Ullevål første uken i desember. Første uken i februar var vi på forsamtale, og planlagt forsøk i uke 18. Selv om det har tatt 22 uker, har vi følt at det har gått «raskt» (kanskje fordi vi var forberedt på 40 ref nettsiden til Helse Norge) Endret 27. februar 2018 av Juni15
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #4 Skrevet 27. februar 2018 For oss tok det omtrent 6 måneder. De første 4 bestod i å vente på første time etter at henvisning var sendt. Så fort vi var inne gikk det slag i slag. Første time fikk vi nye timer, til blodprøver og ny spermprøve, så time til oppstart forsøk. De neste forsøkene kom også så fort kroppen var klar for ny runde. Jeg undersøkte mye i forhold til ventetid. Men det kan variere mye over tid, også på samme sykehus. Med mindre dere må reise uansett, eller nærmer dere aldersgrensen, vil jeg anbefale å ta det nærmeste sykehuset. Jeg var innom sykehuset flere tiltalls ganger i løpet av de årene vi holdt på. Man kan selvfølgelig ha flaks, at det går på første forsøk, eller finne en privat gynekolog i nærheten som kan følge opp underveis. Men for meg var det gull å vite at de samme personene fulgte meg gjennom hvert steg, og at jeg kunne sette meg i egen bil og bruke 10 minutter fra dør til dør. Og ikke minst etter forsøkene - at mannen kunne kjøre meg rett hjem og få meg under egen dyne, i stedet for taxi til et hotellrom. Anonymkode: 92802...1d4 1
hotellpute09 Skrevet 27. februar 2018 #5 Skrevet 27. februar 2018 Vi sendte henvisning i august og fikk time hos lege første uka i januar. Har gjennomført et forsøk allerede. Kan ikke klage på det.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2018 #6 Skrevet 27. februar 2018 Fra vi offisielt sa til legen i August 2017 at vi ville prøve oss på prøverør måtte vi vente to måneder til vi (jeg) skulle begynne å ringe inn til Riksen og varsle om menstruasjon. Dette gjorde jeg Oktober, November og Desember og startet nesespray på nyttårsaften. Egguttak og innsetting var i begynnelsen av februar og nå er jeg dæven døtte gravid i uke 5. Strengt tatt var jo ventetiden bare 2 mnd... For man må jo informere om menstruasjon i 3 mnd først. Men totalt er det 6 mnd. Og det har gått utrolig fort her jeg sitter og er lykkelig kvalm og svimmel! Nå hadde vi drevet med en del utredning i forkant av at vi søkte oss til IVF (bla. fjerning av endometriose) så prosessen har vært lengre. Men fra vi offisielt spurte om IVF tok det 6 mnd. Kjør på! Lykke til! Anonymkode: 2107e...9e2
Agitha Skrevet 1. mars 2018 #7 Skrevet 1. mars 2018 Fra vi var til fastlege og ba om henvisning, til vår første time på St.Olav så gikk det litt under 2 måneder, så syns det var veldig kjapt. Etter den første utredningstimen så gikk det ganske slag i slag. Var hos fastlegen i September og første time på sykehuset i November. Husker jeg ble veldig overrasket da vi fikk innkallelsebrevet bare noen dager etter besøket hos fastlegen.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #8 Skrevet 1. mars 2018 På 27.2.2018 den 20.25, AnonymBruker skrev: Fra vi offisielt sa til legen i August 2017 at vi ville prøve oss på prøverør måtte vi vente to måneder til vi (jeg) skulle begynne å ringe inn til Riksen og varsle om menstruasjon. Dette gjorde jeg Oktober, November og Desember og startet nesespray på nyttårsaften. Egguttak og innsetting var i begynnelsen av februar og nå er jeg dæven døtte gravid i uke 5. Strengt tatt var jo ventetiden bare 2 mnd... For man må jo informere om menstruasjon i 3 mnd først. Men totalt er det 6 mnd. Og det har gått utrolig fort her jeg sitter og er lykkelig kvalm og svimmel! Nå hadde vi drevet med en del utredning i forkant av at vi søkte oss til IVF (bla. fjerning av endometriose) så prosessen har vært lengre. Men fra vi offisielt spurte om IVF tok det 6 mnd. Kjør på! Lykke til! Anonymkode: 2107e...9e2 Kan du skrive litt kort om prosessen med endometriose? Hvordan fikk du diagnosen? Tok de en blodprøve som heter ca125? Denne blodprøven er visstnok en prøve som kan si noe om du har endometriose, har man høyere verdier enn 35 er sjansen stor for at noe er galt. Ca125 verdien min ligger på 100 - noe som er høyt. Jeg blir ikke utredet for barnløshet, men fordi jeg har veldig sterke smerter i underliv området. Er selvsagt bekymret fordi det er mistanke om endometriose, eggstokkene mine var helt normale på ultralyd bilde, de har sjekket dette 3 ganger de siste mnd med ultralyd. Anonymkode: ded1c...a87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå