AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #1 Skrevet 25. februar 2018 Jeg lurer på om det er noe alvorlig galt med spisemønsteret mitt. Jeg har ikke vært bekymret før jeg i dag satt meg ned og så på loggen min.... Der ser jeg at jeg ei ca 2 mndr spiser kanonbra (lavkarbo) og går jevnt og trutt ned i vekt. Så kommer det en ferie, et selskap, høytid osv, som velter HELE lasset (ikke bare den dagen.....) for kanskje et par uker. I de ukene gofler jeg innpå ALT jeg kommer over, og lever ekstremt høykarbo og går opp ca 4 kg, på 2 uker!! Så da blir det slik: 2 mndr lavkarbo, ned 6 kg 2 uker høykarbo, opp 4 kg 2 mndrs lavkarbo igjen, ned 6 kg osv osv Alt i alt går jeg jo nedover, men dette er da usedvanlig usunt for kroppen min! En karbo-DAG i ny og ne, ja det vet jeg at jeg kan unne meg, ca hver 14 dag, men poenget er at den ene dagen blir til uker - og da fråtser jeg. Forstyrret? Trenger jeg hjelp? usj- er altså 174 høy, veier pr i dag 88- Skal ned til 74. Anonymkode: baf81...013
Pringle Skrevet 25. februar 2018 #2 Skrevet 25. februar 2018 Forstyrret? Njæ. Det har ihvertfall ikke noe med lav/høykarbo å gjøre (det eneste er at du ser litt mer brå opper og neder pga vannvekt). Det er jojo-slanking, og helt vanlig for folk som spiser "kanonbra"... men så skjer det "noe" ("livet"), og man detter av "lasset", og det er umulig å "komme tilbake på sporet igjen". Du har kommet inn i en syklus av slanking (overrestriksjon), unning (belønning) og fråtsing (tap av kontroll), og den vil fortsette til du stopper den. Hvis du vil stoppe, må du sette deg inn i hvordan vektregulering og hjernen din fungerer, og komme fram til et sett med vaner som fungerer bedre for deg. Du må gjøre det selv. Om du trenger hjelp, vet bare du, og kanskje ikke før du har prøvd på egen hånd.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #3 Skrevet 26. februar 2018 Ville prøvd noe annet enn lavkarbo. Grethe Roede f eks, eller en annen form for diett som er mer til å leve med. Sånn at det blir en livstil, ikke enten eller. Det jeg syns virker er å hele tiden telle kalorier. Og å ha lov til å spise ekstra (f eks 500 kalorier ekstra) noen dager, uten at jeg tenker at jeg har ødelagt alt. Hvis du gjør det kan du spise høykarbo noen dager og fortsatt gå ned, f eks i selskap med kaker kan du ta små porsjoner av alt uten dårlig samvittighet 😇 Anonymkode: 70510...19e
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #4 Skrevet 26. februar 2018 Spiser du streng lavkarbo i lavkarboperiodene da? Kanskje det hadde hjulpet å legge seg på et litt mer moderat nivå? Anonymkode: 10ded...6cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå