Gå til innhold

Beregning av fortollingsgebyr

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe noe på en utenlandsk  netthandel, og varen koster nærmere 40 000,- eks. mva. Frakten er ikke all verden, og varen er ikke tollpliktig. Men jeg er litt skeptisk til fortollingsgebyret. Hvis dette beregnes som en prosentandel av verdien har jeg et dyrt problem, men hvis det er en fast sats på noen hundrelapper er det jo greit. Jeg har ikke kontroll på hvem som frakter varen innomlands, men er det i det hele tatt noen som beregner dette basert på prosent? Eller er det alltid en fast sum?

Anonymkode: a5185...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du skal betale er rundt 250,- i fortollingsgebyr. Pluss 25 % moms av totalbeløpet inkl porto.

Anonymkode: a82d0...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har planer om å kjøpe noe på en utenlandsk  netthandel, og varen koster nærmere 40 000,- eks. mva. Frakten er ikke all verden, og varen er ikke tollpliktig. Men jeg er litt skeptisk til fortollingsgebyret. Hvis dette beregnes som en prosentandel av verdien har jeg et dyrt problem, men hvis det er en fast sats på noen hundrelapper er det jo greit. Jeg har ikke kontroll på hvem som frakter varen innomlands, men er det i det hele tatt noen som beregner dette basert på prosent? Eller er det alltid en fast sum?

https://www.posten.no/fortolling/motta-fra-utlandet

Pris på fortolling:

Pris

Forenklet fortolling pr. oppdrag. Gjelder sendinger med tollpliktig innhold

158,–

Fortolling pr. oppdrag når Posten fortoller for deg (varesendinger - import/eksport)

341,–

DHL tar litt mer, men tror nok det er en fast sum. Mva må du betale uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du finner en kalkulator på toll.no

Anonymkode: 7a81d...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet for den summen tidligere og mener det var DHL som var transportør. De tok noen hundrelapper for fortollingsjobben.

Anonymkode: 389fc...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...