Gå til innhold

Merkelige naboer

Frøken Sara

Anbefalte innlegg

Jeg bor i en to mannsbolig hvor det bor et par over meg som er våken om natta og sover om dagen. Han er borte på arbeid i perioder, men hun er alltid hjemme. Har aldri besøk av venner eller noe. Jeg ser at det av og til kommer familie innom i noen få minutter for å se til henne når han er borte. Jeg lurer på hva som er greia.....alle har da sitt, men det er travelt og bo under noen som aldri er utenfor huset. Tramping og styring til alle døgnets tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk må da få leve sitt liv som de vil. Kanskje hun har angst eller andre slitsomme utfordringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg helt enig i. Problemet er bare at det er så lytt her jeg bor at jeg mener det kan taes litt mer hensyn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Frøken Sara said:

Det er jeg helt enig i. Problemet er bare at det er så lytt her jeg bor at jeg mener det kan taes litt mer hensyn. 

Da kan du prøve å snakke med dem evt legge lapp i postkassen. Skjønner at det kan være slitsomt, men det er vanskelig å få gjort noe med hvis det bare er "vanlige lyder " folk lager når de går inne i boligen sin. Det kommer jo litt an på hva slags lyder det er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gitt beskjed til de da eller? At det er lytt og de må ta hensyn. Hva lever hun av da, om hun ikke jobber eller går på skole liksom.. Eier du eller leier du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det vanlige lyder som lages når en er hjemme, kan en desverre ikke klage noe på det, de har jo lov å bo der.

Selv jobber jeg skift, er da ofte oppe om nettene (når jeg snur døgnet), og sover på dagen (da må jeg takle alle som bor og "bråker" rundt meg 😅) Alle har sine liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier leiligheten. Har hatt en prat med borettslagsjefen der jeg fikk vite en del ting som gjør at jeg skjønner mer. Samtidig fortalte han at det har vært perioder med en del bråk her jeg bor. Ettersom jeg forstår så kjente de han som bodde her før meg og slapp å ta så mye hensyn. 

Jeg får heller bare tolere at det er sånn. Har signert salgskontrakt med megler som ligger «på vent» så planen er å ikke bo her så veldig mye lengre. 

Jeg har pratet med dem, virket veldig hyggelige, men ingenting har endret seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs jeg har pratet med han. Hun har jeg aldri snakket med, så henne utenfor engang alene uten han. Svarte ikke hei tilbake engang. Så veldig hyggelige omgivelser er det nok ikke hehe. Men jeg kan jo skjønne det dersom hun kanskje har angst eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøken Sara skrev:

I så fall må du ta litt av skylda sjøl. når ikke du har "guts" til å si fra.   Konfliktskyhet er ikke nødvendigvis bare positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøken Sara skrev:

Dvs jeg har pratet med han. Hun har jeg aldri snakket med, så henne utenfor engang alene uten han. Svarte ikke hei tilbake engang. Så veldig hyggelige omgivelser er det nok ikke hehe. Men jeg kan jo skjønne det dersom hun kanskje har angst eller noe.

Høres ut som hun sliter ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, superdupermeg skrev:

Er du også bare hjemme til enhver tid siden du vet at de bare er hjemme?

Jeg er som regel hjemme om natta ja fordi jeg skal på jobb dagen etterpå. Enten ved hjemmekontor eller oppmøte på arbsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Frøken Sara skrev:

Jeg er som regel hjemme om natta ja fordi jeg skal på jobb dagen etterpå. Enten ved hjemmekontor eller oppmøte på arbsted.

Men du kan da virkelig ikke vite om de er hjemme når du ikke er hjemme. At de er hjemme når du er hjemme er vel strengt talt kanskje ikke så rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, jeg vet at de er hjemme. Hun er hjemme hele døgnet og er kun utenfor huset når han er med henne. Det vil feks si at de er 10 min borte på butikken. Jeg var sykemeldt i 1 mnd med prolaps i ryggen. Da var hun ikke utenfor huset 1 gang og hadde heller aldri besøk av venner. 

Men uansett, det hele er mest trist. Det får være som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...