Gjest Anonym Bruker Skrevet 25. februar 2018 #1 Skrevet 25. februar 2018 (endret) Det hevdes at ensomhet er blitt vår tids folkesykdom nr. 1 og det er fortsatt mye tabu omkring ensomhet i befolkningen. Mange synes kanskje det virker flaut å ærkjenne at ein føler seg ensom i en tid da mange oppfatter det som status og ha eit bredt sosialt nettverk rundt seg. Mange sitter med en følelse av å vera utstøtt av det sosiale nettverket,og manglende støtte. Er du av dem som kjenner deg igjenn i beskrivelsen av ensomhetsfølelsen ,så undres eg på hvordan du /dere takler kvardagen,og hvordan du ser for deg at kvardagen kan endres til det bedre.? Endret 25. februar 2018 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #2 Skrevet 25. februar 2018 Takler den ved å leve mest mulig i min egen verden, da merker jeg ikke like godt at jeg ikke lenger tilhører noen andres. Anonymkode: 13c47...221 8
Gjest Anonym Bruker Skrevet 25. februar 2018 #3 Skrevet 25. februar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takler den ved å leve mest mulig i min egen verden, da merker jeg ikke like godt at jeg ikke lenger tilhører noen andres. Anonymkode: 13c47...221 Kanskje ein beskrivelse som mange kjenner seg igjenn i.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #4 Skrevet 26. februar 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Takler den ved å leve mest mulig i min egen verden, da merker jeg ikke like godt at jeg ikke lenger tilhører noen andres. Anonymkode: 13c47...221 Godt sagt. Og så hjelper det faktisk litt med slike forum som dette. Anonymkode: 0c6d0...60f 2
Elaine Marley Skrevet 26. februar 2018 #5 Skrevet 26. februar 2018 Jeg har vært mye ensom opp igjennom årene, og jeg har vel blitt ekspert på å trives i eget selskap. Noen ganger har den følelsen av ensomhet vært uutholdelig, men man blir på en måte litt vant til det. Jeg har brukt mye tid på serier, filmer, bøker og spill. I tillegg har jeg vært ok med å finne på andre ting alene også. Men selvsagt savner man å ha et sosialt liv. Så det blir bare noe for å få tiden til å gå. 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #6 Skrevet 26. februar 2018 Er hardbarket pragmatiker som ser at relasjoner har skapt nesten alle større problemer og sorger i livet. Så heller alene, enn sosial for enhver pris. Syns det burde innføres relasjonskontrakter: "Jeg forlater deg aldri. Underskrift. Dato."Anonymkode: f85bc...7e6 7
Gjest Anonym Bruker Skrevet 1. mars 2018 #7 Skrevet 1. mars 2018 (endret) Å vera alene er ikkje ensbetydende med å vera ensom. Noen mennesker ser uttil å trivest best i eget selskap medan andre igjenn er selskapsjuke og må hele tiden ha folk rundt seg å skravle med De aller fleste opplever troleg et sosialt felleskap i forskjellige samanhenger igjennom jobben, fritidsintrs. m.v. Har iden senere tid lagt merke til at m.a. mange eldre oppsøker kafeer, hurtigruten, kjøpesentra m.m. Minner meg litt om 50-60 årene da det oftast var stor oppsluttning om bygdafestene,og diskusjonene gjekk livlig ,og røyken låg tykk over festlokalet ifra pipetobakken,og rullingsigarettene. Idag er kjøpesentrane tydelegvis blitt en yndet samlingsplass for mange. Mange hevder nordmenn er blitt for matrialistiske de senere årene og i kjølvannet av velstandøkningen som mange har opplevd de siste 15-20årene ,så har ein samtdig mistet noe underveis. Endret 1. mars 2018 av Anonym Bruker
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 1. mars 2018 #8 Skrevet 1. mars 2018 Er aldri ensom så jeg trenger ikke å takle det.
Nyttig Skrevet 2. mars 2018 #9 Skrevet 2. mars 2018 I ung alder er man mye mer sårbar for å være alene, da sammenligner man seg alltid med andre, å være som andre. Ellers blir man utstøtt av flokken. Sosiale press blant unge er store på mange områder, bare det å ha på seg riktig jakke. Kanskje du har feil håndveske. Når man får noen år på nakken der man har møtt forskjellige mennesker så blir ting litt mer klart, du blir gjerne mer selvstendig. Finner ut at du kanskje ikke trengte så mange nære venner alikevel. Den eventuelle vennen var ikke noen venn alikevel. Råder alle til å prøve seg på egenhånd i livet, dette er så viktig. IKKE følg det som andre rundt deg gjør, finn ut av ting selv. Ikke sitt hjemme i ferien selv om du ikke har noen å reise med, her kan du skape deg en opplevelse for livet ved å reise ut i verden alene som endrer livet ditt totalt. Oppsøk ting du har interesse for, der kan du møte likesinnede mennesker. Felles interesse kan skape deg gode bekjentskap, noen ganger vennskap. Men hold tilbake å prøve seg frem er tipset, vennskap og bekjentskap er 2 forskjellige ting. Det er ikke alle man vil ha nær relasjon med, folk som er altfor pågående styrer jeg personlig unna. Alle mennesker er forskjellige, noen snakker mer enn andre. Mens noen liker å observere, bruker litt tid på å bli kjent. Selv trives jeg utmerket i eget selskap, føler det er noe av det viktigste i livet. Men tanke på hvor ille samfunnet er i dag, kun overfladiske og materialisme som teller for de fleste. Deilig å slippe relasjoner med krangling, mas om å delta på ting.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #10 Skrevet 2. mars 2018 Ensomheten er på en måte greit når det viser seg at jeg er så dårlig på å håndtere relasjoner med andre. Når man er alene er det ikke noe feiling. Anonymkode: fc393...1f0 3
Nyttig Skrevet 2. mars 2018 #11 Skrevet 2. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ensomheten er på en måte greit når det viser seg at jeg er så dårlig på å håndtere relasjoner med andre. Når man er alene er det ikke noe feiling. Anonymkode: fc393...1f0 Er det ensomhet da? Du vil nok ikke gi opp for det, de fleste mennesker prøver igjen. 1
Gjest Konditorfrue Skrevet 2. mars 2018 #12 Skrevet 2. mars 2018 Et godt råd er å oppsøke frivillige organisasjoner 💗💗
Gjest Anonym Bruker Skrevet 4. mars 2018 #13 Skrevet 4. mars 2018 På 2.3.2018 den 18.11, Konditorfrue skrev: Et godt råd er å oppsøke frivillige organisasjoner 💗💗 Ja, eit godt råd mot ensomhet kan vera å oppsøke en frivillig organisasjon ein har intrs. for. Noen mennesker trivest tilsynelatende også best i sitt eget selskap utan dermed å føle noen ensomhet- einstøinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå