AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #1 Skrevet 25. februar 2018 Min søster har nettopp fått en velskapt liten baby for aller første gang, og jeg er blitt tante for aller første gang. (vi har ikke flere søsken) Jeg har forståelse for at jeg ikke kan renne ned dørene der å skal kose med babyen 247, og hun gir ikke noe klart signal på hva hun mener er ok - de skal jo såklart få slappe av uten at det er folk på besøk hver bidige dag. Så det jeg lurer på er; Hvor ofte kan jeg i løpet av en uke spørre om å komme på besøk å kose med babyen? Hva er grensa? Nå skal det sies at jeg ikke spør om å komme på besøk hver dag, men vi har dialog hver dag enten på Facebook eller via snapchat. Vil ikke bli den masete tanta som ikke greier å ta et hint.. Takk for alle innspill. J-27 Anonymkode: d6dac...b98
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #2 Skrevet 25. februar 2018 Det kommer jo så an på fra person til person. Jeg tror det beste bare er om du spør henne si det som det er, at du ikke ønsker å renne ned dørene hos henne, men at du gjerne vil besøke når det skulle passe så. Og at du er redd for å trå over en grense, og at hun ikke tør å si i fra Anonymkode: e5aed...001 6
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #3 Skrevet 25. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer jo så an på fra person til person. Jeg tror det beste bare er om du spør henne si det som det er, at du ikke ønsker å renne ned dørene hos henne, men at du gjerne vil besøke når det skulle passe så. Og at du er redd for å trå over en grense, og at hun ikke tør å si i fra Anonymkode: e5aed...001 Hu har sagt at det bare er å spørre, for hu orker ikke å ringe rundt å be folk. Men så er det hvor ofte jeg kan spørre da... Selvom jeg så klart skulle ønske å ha sett babyen hverdag Anonymkode: d6dac...b98
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #4 Skrevet 25. februar 2018 Jeg tror at min søster ville ønsket å ha meg rundt i en hektisk periode. Nå vet jeg ikke hvor nære dere er som søstre, men mitt forhold med min søster er veldig sterkt så jeg tror ikke hun hadde kimset av det hvis jeg kom innom "hele tiden", så lenge jeg sendte melding og hørte først Anonymkode: e1fe2...ba9
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #5 Skrevet 25. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tror at min søster ville ønsket å ha meg rundt i en hektisk periode. Nå vet jeg ikke hvor nære dere er som søstre, men mitt forhold med min søster er veldig sterkt så jeg tror ikke hun hadde kimset av det hvis jeg kom innom "hele tiden", så lenge jeg sendte melding og hørte først Anonymkode: e1fe2...ba9 Hun har samboer også, og jeg vil jo la familien/søskena til samboeren hennes få tid til å komme dit uten at jeg er der døgnet rundt Anonymkode: d6dac...b98 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #6 Skrevet 25. februar 2018 I utgangspunktet tenker jeg 3-4(maks) ganger i uka, men da gjelder det jo å kjenne sin besøkstid, å ikke bli værende i timesvis. Èn ting jeg reagerer litt på er at du skriver "kose med babyen" som formål med besøket. Da hadde det begrenset seg litt for min del. Jeg har en unge på 4 mnd., og har enkelte slektninger som bokstavelig talt kommer for å holde baby, mens det forventes at jeg og mannen skal sitte og sosialisere mens babyen koses. Disse besøkene blir det så vi begrenser en del, fordi det ikke gir noen avlastning. Min mor, for eksempel, kommer som regel med litt mat, eller tilbyr seg å kose/leke/bysse med baby mens jeg tar en dusj, gjør noe kontorarbeid, eller drar på butikken. Jeg vil anbefale at man prøver å huske den gamle regelen om å ikke komme på barselsbesøk tomhendt - samme om det er å ta med mat, eller gi noe til foreldrene i form av en halvtime pause. Gjør du det, er det nok mye høyere toleranse for å at du besøker dem ofte. Anonymkode: 9b82f...4f0
Vera Vinge Skrevet 25. februar 2018 #7 Skrevet 25. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: I utgangspunktet tenker jeg 3-4(maks) ganger i uka, men da gjelder det jo å kjenne sin besøkstid, å ikke bli værende i timesvis. Èn ting jeg reagerer litt på er at du skriver "kose med babyen" som formål med besøket. Da hadde det begrenset seg litt for min del. Jeg har en unge på 4 mnd., og har enkelte slektninger som bokstavelig talt kommer for å holde baby, mens det forventes at jeg og mannen skal sitte og sosialisere mens babyen koses. Disse besøkene blir det så vi begrenser en del, fordi det ikke gir noen avlastning. Min mor, for eksempel, kommer som regel med litt mat, eller tilbyr seg å kose/leke/bysse med baby mens jeg tar en dusj, gjør noe kontorarbeid, eller drar på butikken. Jeg vil anbefale at man prøver å huske den gamle regelen om å ikke komme på barselsbesøk tomhendt - samme om det er å ta med mat, eller gi noe til foreldrene i form av en halvtime pause. Gjør du det, er det nok mye høyere toleranse for å at du besøker dem ofte. Anonymkode: 9b82f...4f0 Jeg har aldri opplevd at noen kom på barselbesøk for å avlaste, men nettopp for å kose med babyen og sosialisere. Er ikke det helt normalt da? Når det er sagt, hvis man er nær og innom ofte, er det hyggelig å tilby å ta babyen mens mor dusjer, ta med mat e.l. Da er nok sjansen større også for at søsteren til ts ikke opplever ts som masete. 1
Rosa Sitron Skrevet 25. februar 2018 #8 Skrevet 25. februar 2018 Søstern min hadde vært veldig velkommen fra min side, tror heller det er mannen som hadde blitt lei om hun ar der for ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå