Gå til innhold

Slim i halsen, tips? Ekkelt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt influensa og sliter nå med slim i halsen. Prøver å hoste opp, brekker meg, kaster opp, men det gir seg ikke... Har kjøpt slimoppløsende. Vet at jeg bør drikke mye for tynne ut, men hvor mye drikke er "mye"? Kan ikke få i meg en liter i timen heller.. Har for meg at varm drikke er bedre enn kald, er det noe i det? 

Har dere noen tips som hjelper for dere? Vet dere hvor lenge dette pleier å vare før det går over? 

Anonymkode: 71e2e...ed2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer veldig fra person til person. Du kan ikke gjøre stort mer enn det du allerede gjør. Slimoppløsende og vann. Det skal godt gjøres å drikke for mye, så det trenger du ikke bekymre deg for. Jeg syns det blir verre av varm drikke

Anonymkode: 87f9c...8ae

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det varierer veldig fra person til person. Du kan ikke gjøre stort mer enn det du allerede gjør. Slimoppløsende og vann. Det skal godt gjøres å drikke for mye, så det trenger du ikke bekymre deg for. Jeg syns det blir verre av varm drikke

Anonymkode: 87f9c...8ae

Det er faktisk ganske enkelt. Det skal ikke så mange liter til før man risikerer elektrolyttforstyrrelser, hjerneskade og død. https://www.vg.no/forbruker/helse/helse/advarer-mot-overdrevet-vanninntak-vi-er-mennesker-ikke-kameler/a/23494962/

Slimoppløsende medisiner har ikke veldig god dokumentert effekt, kanskje du kan Google deg frem til lungeøvelser som du synes hjelper? :) prøv å Google lungefysioterapi eller hosteøvelser. 

Mange opplever mer og tykkere slim av melk og melkeprodukter, mens mange synes det hjelper med te/sitronvann/honningvann, eller rett og slett en varm dusj :)

Anonymkode: cb340...cf6

Skrevet

Spis mye rå frukt og grønnsaker og rå frukt og grønnsaksjuice, ha i ingefær, fersk gurkemeie og hvitløk. Unngå melkeprodukter.

Anonymkode: e4401...b95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...