AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #1 Skrevet 25. februar 2018 Visste ikke helt hvilket forum jeg skulle poste dette i.. Jeg har datet en mann noen måneder, en mann som selvsagt er flott på mange måter, MEN.. Han er sjalu. Både på konkrete personer, som menn jeg tidligere har datet, og tilfeldige, som at en servitør blunker til meg.. Men også på ting han tror har foregått, som ikke er tilfelle, som at han tror jeg har hatt en date på besøk når jeg har lagt ut bilde av to vinglass på My Storyen min, som var fra jeg hadde besøk av en venninne. Han har ikke forbudt meg noe eller nektet meg noe, men han blir veldig sur og da er han enten veldig spydig eller blir helt stille. Jeg kunne kanskje taklet sjalusien, om det bare var den. (Jeg finner meg selvsagt ikke i at han skulle bestemt over meg på noen måte, men kanskje han kunne blitt tryggere på meg etterhvert. ) Men jeg føler det er noe mer med ham, men jeg får ikke helt tak på hva. Han klarer ikke å snakke med meg om hva som plager ham heller. Han virker på en måte deprimert, til tider litt fjern, litt trist. Har også hatt en runde med at han var helt stille en drøy uke, hvor han overhode ikke var å få kontakt med. Ingen forklaring i etterkant. Aldri et unnskyld eller beklagelser for noe som helst... Så var det julegaver. Jeg fikk julegaver for mange tusen kroner, femsifret beløp, enda vi kun dater... Da vi hadde en krangel for noen uker siden, fikk jeg slengt til meg at jeg er utakknemlig. Jeg spurte hvorfor? Han ville ikke svare ordentlig på det, men jeg fikk en forståelse av at jeg burde oppføre meg bedre/sånn som han han vil når han har brukt så mye penger på meg. Jeg eksplodert og sa han ikke kan kjøpe folk på den måten og at jeg før jul hadde påpekt flere ganger at han ikke skulle bruke mye penger på meg. Han sa han slett ikke tror han kan kjøpe folk, men jeg sitter fortsatt med følelsen av at det er nettopp det han tror, for han har nevnt et par ganger til at han er skuffet over meg, men ikke utdypet hvorfor. Så er det dette at han aldri beklager noe som helst, ikke med rene ord. Han prøver å be om godt vær med å prøve å få meg til å le og å overøse meg med snapper fra hverdagen sin, altså late som ingenting har skjedd. Vi har en felles kompis som jeg prater en del med, siden han kjenner daten min ganske godt. Han sier han ikke kjente til den sjalu siden til daten min, men at han tror meg og at noen brikker faller mer på plass. Han sier derimot at han kjenner veldig godt igjen at daten min/kompisen min skifter humør veldig fort. Når de møtes, kan han være sur, fjern og t o m frekk, så kan det gå helt over i løpet av en times tid og alt er tilsynelatende bra..! Hva faen er dette?? Tyder det på en diagnose av noe slag? Jeg orker ikke dette så mye lenger. Dessverre er jeg jo glad i dusten og jeg føler på et vis jeg svikter ham når han ikke har så mange andre i livet sitt. (Noe han muligens kan takke seg selv for.) Anonymkode: d6afb...ebf
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #2 Skrevet 25. februar 2018 Disse trekkene viste min eksmann tidlig i forholdet også. Jeg skulle ønske jeg hadde gått da jeg så det du ser nå. Hva om du googler litt om tegn på at noen er en psykopat? Kanskje du får noen aha-opplevelser der. Anonymkode: 40b1d...499
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #3 Skrevet 25. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Disse trekkene viste min eksmann tidlig i forholdet også. Jeg skulle ønske jeg hadde gått da jeg så det du ser nå. Hva om du googler litt om tegn på at noen er en psykopat? Kanskje du får noen aha-opplevelser der. Anonymkode: 40b1d...499 Huff... Føler dog ikke han har mange tegn til å oppfylle kravene til å være psykopat, selv om han definitiv har noen trekk. Anonymkode: d6afb...ebf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå