Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har fått resept på Letrozol av min gyn. 

Ønsket derfor alle erfaringer jeg kan få. 

Bivirkninger? Resultater? Osv..

Om du blei gravid, hvor mange runder tok det? Ønsker svar fra alle som har erfaring 😀

Anonymkode: bcd53...2d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Har fått resept på Letrozol av min gyn. 

Ønsket derfor alle erfaringer jeg kan få. 

Bivirkninger? Resultater? Osv..

Om du blei gravid, hvor mange runder tok det? Ønsker svar fra alle som har erfaring 😀

To aktive år uten å få barn, en runde på dette og ble gravid. Hadde både provera og Letrozol. Men endte med MA i uke 6/7. Gravid igjen nå uten pillene, men første rundene «satte nok noe i gang» sa gyno til meg.

lykke til!

Anonymkode: c3282...b3a

Skrevet

3 pp med letrozol enkel. = ingen resultat. El antageligvis kun to av gangene.

2 pp med letrozol dobbel kur = klaffet på andre kur, og er nå 12+3

Anonymkode: be026...8d2

Skrevet

Når skal jeg øke til dobbel dose om det ikke fungerer? Bestemmer gyn. dette eller kan jeg selv avgjøre dette? Fikk utskrevet 30 tabletter. 

TS

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Når skal jeg øke til dobbel dose om det ikke fungerer? Bestemmer gyn. dette eller kan jeg selv avgjøre dette? Fikk utskrevet 30 tabletter. 

TS

Aldri øke dosen på egenhånd..

Anonymkode: c21a3...5c3

Skrevet

Jeg er på runde 2 med enkel letrozol nå og venter i spenning på å teste. På første runde klaffet det ikke, og jeg vet heller ikke om jeg hadde EL. Skal å ta progesteronprøve til uka og da skal jeg spørre etter resultatet for forrige gang. 

Jeg har heldigvis ikke hatt noen bivirkninger :)

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Man øker dosen når man ser at man enten ikke får eggløsning på enkel dose, eller at man får "ullne"/usikker el som kanskje ikke er så gode el. Viktig når man går på letrozol er å sjekke på den ene eller andre måte om man faktisk får el. Jeg send personlig det var best å ta ultralyd i syklus for å se hvor godt egget ble modnet , altså effekt / hvor god evt el ble.

dersom effekt ikke er bra nok pleier det ikke være noe i veien for å doble dose.

generelt lite bivirkninger på letrozol. Det er også derfor de fleste foretrekker dette fremfor eksempelvis pergo. Pergo ga tynne slimhinner blant annet. Jeg hadde ingen som helst bivirkninger av letrozol, enkel eller dobbel kur.

Anonymkode: be026...8d2

Skrevet

Pass på å bli sjekket om Letrozol faktisk har effekt (gir eggløsning), og følg opp resultatene selv. Ring til gyn/få en time. Jeg gikk 3 mnd på enkel dose unøvendig (prøveresultatene var klare, men gyn tok ikke kontakt med meg). Mitt beste råd!

Hos meg hadde det en del bivirkninger, men heldigvis er det for en kort periode hver gang (for å si det sånn: Jeg tenkte hver gang på kur at dette blir siste gang jeg orker). Men hold ut, og ha forståelse hos mannen at du kanskje ikke er i topphumør.

Dobbel dose gjorde susen her i gården, selv med mye endometriose i tillegg. Jeg er nå gravid i uke 8 (7+4), bokstavelig talt siste sjanse før oppstart av hormoner til IVF.

3. kuren på dobbel dose var det som skulle til.

Ønsker deg veldig lykke til!

Anonymkode: a0f96...0e5

Skrevet

Jeg er også på letrozol, men får metformin og Provera i tillegg. Blir skikkelig dårlig av metforminen, kvalm dagen lang og hodepine og svimmelhet til tider. Når jeg så begynte på letrozol i tillegg ble jeg enda litt mer kvalm, men tror i hovedsak det er pga metforminen :) Dette er min første runde og jeg skal sjekke virkning med ultralyd om noen dager 😊 

Kjekt å lese andre sine erfaringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...