Arwen Skrevet 14. februar 2005 #1 Skrevet 14. februar 2005 Selv om det ser ut som om de fleste har vært og tittet i dagboka mi hadde vi en så utrolig fin dag at jeg legger ut referatet i sin helhet her jeg en god ting kan ikke bli sagt for ofte Fredag. Vi hadde avtalt å hente nøklene da senteret stengte, så ti på halv fire var vi på plass. Alt var lukket og låst i lokalene. Lette febrilsk etter et mobilnummer, men etter kort tid kom damen vi skulle få nøklene av, hun hadde nesten glemt oss. :o Takk og pris gikk det bra. Lokalene ble satt i stand og pyntet, og siden alt var nesten klart så tok det bare tre timer. Vi fikk god hjelp også. Bordene var nydelige. Det så ut som om det hadde regnet roser. Utrolig fornøyd med måten vi valgte å dekke på. Desverre ble bildene av bordene utrolig dårlige Klokken syv gikk vi hvert til vårt. Jeg tuslet opp til mamma og pappa og Bendik dro hjem til oss sammen med sin forlover. Jeg tok meg et langt bad i gigabadekaret til mamma og pappa og bare slappet av. Klokken litt over ni kom forloveren min (hun jobbet til 20.00) og vi satt og så litt på tv, skravlet og slappet av. Klokken tolv synes vi det var på tide å gå å legge seg, så vi tuslet ned til sovesofaen vår. Selv om vi var trøtte før vi la oss ble vi lysvåkne da vi la oss ned. Tror vi lå og skravlet til klokka 0300. Da fant vi ut at vi måtte sove, skulle jo tidlig opp dagen etter. Jeg sovnet vel i femtiden, og våknet halv syv. Da var jeg lysvåken (og hadde ti tusen sommerfugler i magen) så jeg stod likesågodt opp og tok meg en dusj. Lørdag morgen. Etter en god dusj (og en stor dose leggevann) fikk vi servert ordentlig frokost av pappa. Varme rundstykker, egg og laks. Jeg klarte faktisk å spise ganske mye. Etter frokosten hadde vi en halv time på oss, så vi gikk ned i lokalene for å se at alt var OK. Desuten hadde ikke min forlover sett der nede enda. Godt med litt luft også Klokken ti over ni kjørte pappa oss og hele pikkpakkeriet vårt ned til frisøren. Der ble vi tatt godt i mot, og håret mitt ble raskt rullet opp i hårruller. Timene gikk veldig fort, vi skravlet, fikk servert te, brus lunsj og champagne.. Virkelig deilig å bli dullet med. I tolvtiden kom blomsterdekoratøren med brudebuketten min. Den var bare helt fantastisk, jeg var virkelig helt på gråten og forloveren min klarte nesten ikke holde seg. Jeg mått snu meg slik at jeg ikke skulle gråte bort all sminken før jeg forlot frisøren. Kan virkelig anbefale Winther blomster på Günerløkka! Helt fantastisk dyktig. Kvart over tolv var håret og sminken ferdig, så når sjåføren vår kom (en kompis av pappa) hadde jeg fortsatt ikke på meg kjolen. Men med tre gode hjelpere fikk vi tatt den på i en forrykende tempo og jeg satt meg i bilen ti over halv ett. Må jo komme med enda en anbefaling – Eden brud på Grünerløkka gjorde en fantastisk jobb. Behagelig og utrolig dyktige. Klokka fem på ett var vi rett ved kirken. Vi ventet to minutter på bnensinstasjonen og kjørte så opp foran kirken. Der ventet brudepike nummer 2 og pappa... Vielsen Vi var da altså i kirken såpass sent (eller er det perfekt timet det heter ) at jeg omtrent ikke fikk trekke pusten før vi gikk inn. Beudepikene sammen noen meter foran meg og pappa. Inngangsmusikke ble til slutt Canon in D av Pachelbel. Angrer virkelig ikke på det. Nydelig og mektig på orgel, og jeg husker den faktisk fordi jeg har et forhold til den melodien. Når dørene går opp ser jeg min fantastiske kjæreste stå oppe ved alteret, han er kjekkere en han noen gang har vært før. Helt blank i øynene er han også - klarte nesten ikke se på han for gråten satt i halsen. Vel oppe ved alteret blir jeg igjen veldig glad for at vi valgte den musikken vi gjorde, dor jeg rekker å sette meg ned og puste og hviske ti ord til Bendik. Det første han sier mens tårene triller er : så vakker du er... *smelt* Presten ønsker velkommen og vi synger første salme: Å leva det er å elska. Presten holder en utrolig god tale som i hovedtrekk handlet om likestilling i ekteskapet og hvordan fortsette et allerede langvarig forhold (vi har vært sammen i syv år) Han snakker også om hvordan vi skal støtte hverandre og fokuserer mye på kjærlighet. Kjempe tale! Min søster leser 1kor 13 og hun leser det nydelig. Vi synger Blott en dag og så er det ekteskapsinngåelse. Begge sier JA ganske klart og tydelig (tror jeg) og vi blir erklært rette ektefolk. Klokkene ringer og vi går ut. Husker mye av vielsen, emn utgangsmusikken husker jeg virkelig ikke dessuten nesten løp vi ut av kirken :oops: ute på kirketrappen tar vi imot gratulasjoner fra familie, venner og KG venner. Veldig mange som kom - mange jeg ikke kjenner også. Vi står veldig kort på trappen etterpå. Det er februar og veldig kaldt så for alles skyld dro vi ganske raskt til fotografen... Her drar vi også i samme bil som vi ble hentet i hos frisøren. Resten av dagen Ettter vielsen dro vi til fotografen, de lå rett ved kirken, så var vel der ca kvart på tre (har egentlig ikke begreper om tid den dagen) Tok masse bilder som jeg tror blir utrolig bra. Gleder meg skikkelig til fredag hvor vi skal hente cden sånn at vi kan velge de vi vil ha. Klokka kvart over tre var vi ferdige og da stod det en limousin og ventet på oss. Vi satt oss inn sammen med forloverne våre og drakk Champagne mens vi kjørte en runde ned i byen. Hadde litt god tid før vi skulle være i selskapslokalene. Så hvis noen så en svart limousin i sentrum på lørdag rundt halv fire var det oss Fikk mange lange blikk Akkurat klokken fire svingte vi opp foran selskaslokalene. Alle gjestene stod ute og ventet på oss og vi fikk mer champagne. Rakk så vidt å titte på gavene og å ta en runde å snakke med noen av gjestene før vi satt oss til bords. Mamma ønsket velkommen og overlot ordet til toastmasteren som gjorde en suveren jobb.. Pappa holdt en utrolig god tale med noen historier og noen alvorsord. Mye latter og litt gråt. Bendik holdt en tårevåt og nydelig tale. Helt fantastisk, til og med pappa gråt (tror jeg har sett det to ganger før i hele mit liv) Så var det min tur og jeg kom meg gjennom min ganske greit. Utrolig glad for at jeg valgte å holde tale. Utrolig mange som ønsket å si noe, Bendiks mamma, min mormor, Bendiks tante, en barndomskamerat av Bendik, Bendiks søster, og min tante sa alle litt. Ingen for lange. Forloverne våre hadde laget film om oss, og de tok oss virkelig på kornet. Pappa gråt igjen og vi lo utrolig mye. Etter middagen hadde vi en time til kaffegjestene skulle komme. Vi sirkulerte litt og plutselig skulle vi skjære kaken vår. Verdens mest faktastiske sjokoladekake. Den var nyyyydelig og vi spiste et stort stykke. Etter det danset vi brudedans til John Denver - Annies song og festen startet. Stemningen var høy fra vi satt oss til bords og til vi dro (som noen av de siste) klokka to på natta. Hadde en perfekt dag og gleder meg til bildene begynner å komme inn.
Gjest gjest1 Skrevet 14. februar 2005 #3 Skrevet 14. februar 2005 *smelt* Gratulerer!!! *snufs* Så vakkert!!! *smile* Gledar med til det blir min tur...
TeddyToria Skrevet 14. februar 2005 #4 Skrevet 14. februar 2005 Ja, nei, vet ikke...har ikke ord! Det var jo bare perfekt, later det til! *snufs* Nyyyyydelig alt sammen! Lykke!!!
Gjest Soon Mrs S Skrevet 14. februar 2005 #6 Skrevet 14. februar 2005 Gratulere! Fantastisk dag du hadde
IdaC Skrevet 14. februar 2005 #7 Skrevet 14. februar 2005 Gratulerer så mye Arwen! Høres ut som en drømmedag, men det viktigste var nok at du fikk din prins. Du var en nyyyydelig brud, han var en kjekk kar, buketten din likte jeg så godt, at jeg vurderer å kopiere den. Ønsker dere lykke til videre i livet. Ps: skal dere på bryllupsreise? (du har sikkert snakket om det, men jeg var lenge borte og har gått glipp at en del ting.)
Gjest gjest1 Skrevet 14. februar 2005 #9 Skrevet 14. februar 2005 Skal ikke på bryllupsreise Aldri? Eller tar de det seinare? Vi lurer på å reise bort på ei hytte eller noko, har ikkje heilt bestemt oss enno...
Gjest Catwoman Skrevet 14. februar 2005 #10 Skrevet 14. februar 2005 Gratulerer Arwen :D Høres ut som en fantastisk dag
Arwen Skrevet 14. februar 2005 Forfatter #11 Skrevet 14. februar 2005 Aldri? Eller tar de det seinare? Vi lurer på å reise bort på ei hytte eller noko, har ikkje heilt bestemt oss enno... Vi reiser veldig mye til vanlig, så noen bryllupsreise blir et ikke nei. Men vi var i Roma sammen i september og skal muligens til Paris i mai
MiniMjau Skrevet 14. februar 2005 #12 Skrevet 14. februar 2005 Gratulerer! Vakkert par. Ikke så begeistret for bukketten, litt "too much" for meg, men smaker er jo som baken.
Arwen Skrevet 14. februar 2005 Forfatter #13 Skrevet 14. februar 2005 Gratulerer! Vakkert par. Ikke så begeistret for bukketten' date=' litt "too much" for meg, men smaker er jo som baken.[/quote'] jeg er mer fornøyd med buketten en med kolen jeg
Arwen Skrevet 14. februar 2005 Forfatter #15 Skrevet 14. februar 2005 forresten så er det som ser ut som hvitt "glitter" på rosene bare vann Ikke så lett å ta bilde av en nydusjet bukett
MiniMjau Skrevet 14. februar 2005 #16 Skrevet 14. februar 2005 Åja! jeg trodde det var glitter jeg! hehe... da var den kanskje ikke så "too much" likevel :-D
Arwen Skrevet 14. februar 2005 Forfatter #17 Skrevet 14. februar 2005 Åja! jeg trodde det var glitter jeg! hehe... da var den kanskje ikke så "too much" likevel :-D Se på bildene hvor jeg holder den Er ikke et glitterkorn på den http://lena.ledelsen.org/kg5.JPG
lene24 Skrevet 14. februar 2005 #18 Skrevet 14. februar 2005 Gratulerer! Det hørtes ut som et kjempe vellykket bryllup Du var strålende vakker, og buketten din var nydelig!!
Gjest Litjmæ Skrevet 14. februar 2005 #19 Skrevet 14. februar 2005 Fint å lese og veldig fine bilder! Gratulerer så masse som nygift!!!
OleBrumm Skrevet 14. februar 2005 #20 Skrevet 14. februar 2005 Gratulere så mye som nygift. Høres ut som en fantastisk dag. Gleder meg til det er min tur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå