Gå til innhold

floker i håret og bråk hver morgen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har langt hår,det er tynt og hver morgen er det et svare strev med disse flokene.

Hun vil ikke klyppe seg og balsam-spary på håret hjelper bare litt.

Noen andre gode råd elelr påfunn vi kan prøve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her funket det bedre når hun fikk greie håret selv,

Skrevet

Vasker hun håret om morgenen, så det er vått når styret står på, eller er det tørt hår som floker seg?

Paul Mitchell har bra balsamspray, den heter Taming Spray, og funker også på fint barnehår uten å tynge. Det står faktisk at den er "ideal for children's morning hair".

Hvis det er tørt hår som floker, kan det hjelpe å flette det før hun legger seg.

Jeg er oppvokst med samme dilemma selv; langt fint hår som floket seg :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Klippe i hvertfall tuppene. Ser på både meg selv om min yngste, vi får DE flokene når håret blir litt for langt. Men det holder å klippe det et par centimeter..

Da har hun valget. Enten klippe seg litt eller lugge...

Skrevet

Spray i balsamspray og flett det før hun legger seg om kvelden - da går det som en lek å børste det ut om morgenen - ved hjelp av enda litt mer balsamspray :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jenta går i 4 klasse,hun legger seg ikke med vått hår,det er og be om bråk.

Jeg får vel prøve en ny balsamspray eller flette håret før hun legger seg.

Og hun grer det selv,men det tar jo evigheter og masser av tid er jo ikke akuratt det man har om morningene.

Skrevet

Det kan hjelpe å flette håret om natta.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har en jente på snart 6 og har samme marerittet om morgenen. Det hjelper i alle fall å bruke en god børste med naturbust.

Skrevet

Hadde det vært min fjerdeklassing ville jeg "tvangsklippet" henne. Hadde hun vært tolv hadde jeg overlatt hele problemet til henne. Men siden hun er såpass liten må du som forelder ta ansvaret slik at ikke hver morgen blir et helvete.

Gjest Anonymous
Skrevet

På små jenter er håret fint og floker seg lett. Nå er eldstejenta 11 og håret floker seg ikke lenger. På minstejenta på 9 fletter vi omtrent hver kveld. Det er det mest effektive. Balsamspray brukes for å rette ut evt. krøller, de dagene hun ikke vil ha det. Nå børster 9åringen seg slv, men uten fletter tar det mye tid.

Flett håret! :-)

Gjest lilletroll
Skrevet

Da har hun valget. Enten klippe seg litt eller lugge...

:Nikke:

Skrevet
Hadde det vært min fjerdeklassing ville jeg "tvangsklippet" henne. Hadde hun vært tolv hadde jeg overlatt hele problemet til henne. Men siden hun er såpass liten må du som forelder ta ansvaret slik at ikke hver morgen blir et helvete.

hei

og tvangsklippe en fjerdekklasing er ikke lov heldigvis man skal legge vekt på det banret sier fra de er 7 år heltat og oppfordre til slik :o hun er jo ti år det er ikke så stor forkjell på en tri åring og en tolv åring og isden hun grer håeret selv er det jo hennes problem litt tålmodighwt for man ha som forleder, det er og og krenke hennes fllelser vordan skal du få respekjt hos banret da nei man bør respektere banra håret er såpas privat at man bør det vordan ville du likt og bli tvnagskilpt behandle barna med samme respekt som deg slev

hilsen

Skrevet

hei

til trådstarter vil jeg bare si at dette rådet til tex for du bare se bort i fra og blande azlder inn i dette er helt tullete, kan hun og greie seg slev så er det hennes problem men og tvangsklippe er ingen løsning. fra hun er 7 år skal det legges stor vekt på va hun selv sier om hår du har ingen rett til og tvansklippe og det avler heller ikke noe godyt med seg, jeg var innom en annen tråd i et anet for der det dreide seg om hår og en mor fortalte vor traumatisk det var og bli tvangsklippet når hun var i samme klasse, man må repsektere følelsene til barnet og det er ingen løsning når det finnes andre løsninger, va er vitsen med det? vil hun ha langt hår så har hun lovtil det jeg kan ikke skjønne at en frisør har lov heller til og klippe uten og ta hensyn til det hun sir, jeg vil og gi et tips, du kan og prøve og vaske det og ha i balsam og øla den bli igjen og ikke skylleden ut vekkk da kan de lbi bedre du kan og prøve og flette det

vis det likevel lugger for du snakke med henne, og forklare for henne det kan du for en ti åring, det er viktig at hun kliper tuppene regelmessig og at dere og kanskje en frisør bestemmer vor langt det kan bli, men jeg mener det er hu som må bestemme om det skal vere langt eller jort, at en fagperson som tex kan lire av seg noe slik hører ikke hjemme i det hele tatt, elementert i barnepsykologien er repsekt for banrets følelser og det er og overstyrer følelser og et overgrep og gjøre det mot et så stort barn at hun kaller det et så lite banr sier mer om henne.

vis en forventer at et barn skal repsektere en som foelder og ens avgjørelser så må en respektere barnets følelser og litt floker om morran er jo ikke et så stort problem når du må utstå det når hun blir eldre for du årøve nå og.

tvag bør man aldri bruke overfor et banr i vert fall ikke et så stort man må prøve og forklare men avgjørelsen må barnet ta selv til slutt, det er mye følelser for håret hos jenter,mye sammenligning og pynting man kan ikke bare overprøve det bør en mor vite

håper det går bra

ha det fint

hilsen

Skrevet

Min datter bruker balsam som skal skylles ut. Jeg synes det fungerer MYE bedre enn balsamspray. Selv lillejenta skryter av hvor lett håret er å greie nå, til forskjell fra før.

Gjest Anonymous
Skrevet

Da jeg var liten hadde mor dette problemet. Hun sa at dersom jeg valgte å ha langt hår, måtte jeg også stelle det. Hun hjalp meg ofte med floker. Det var lettere å godta litt lugging osv når jeg visste at alternativet er kort hår. Jeg syns ikke det er et urimelig krav til en tiåring at hun skal ha velstelt hår.

Gjest LoisLane
Skrevet

Synes Tex' råd er helt greit (jeg ser ikke for meg et hylende barn der mor sitter oppå det med saksa...)

Jeg oppfatter det sånn at barnet må ta et valg: Ta vare på håret ditt eller klipp det. Skal man ha langt hår, må man stelle det. Det forstår en sjuåring.

Gjest Primula
Skrevet

jeg skjønner Tex godt jeg. Kjenner ei jente på 10 år som hadde langt hår. Hun nektet å kamme det, og resultatet er at det ikke ser ut. Flokete hår er ikke pent! Til slutt ble mora lei av dette, og jenta ble klippet selv om hun ikke hadde lyst til det. Nå har det begynt å bli langt igjen og jenta har blitt kjempeflink til å gre håret.

Men tilbake til trådstarter; spørsmålet her var vel ikke om kamming, men om hvordan unngå floker om natta. Jeg sier som de andre, bruk balsam, balsamspray og flett håret om nettene.

Skrevet
Synes Tex' råd er helt greit (jeg ser ikke for meg et hylende barn der mor sitter oppå det med saksa...)

Jeg oppfatter det sånn at barnet må ta et valg: Ta vare på håret ditt eller klipp det. Skal man ha langt hår, må man stelle det. Det forstår en sjuåring.

hei

hun sier jo tvnagsklippe og det sier jo litt

hilsen

Skrevet
jeg skjønner Tex godt jeg. Kjenner ei jente på 10 år som hadde langt hår. Hun nektet å kamme det, og resultatet er at det ikke ser ut. Flokete hår er ikke pent! Til slutt ble mora lei av dette, og jenta ble klippet selv om hun ikke hadde lyst til det. Nå har det begynt å bli langt igjen og jenta har blitt kjempeflink til å gre håret.

Men tilbake til trådstarter; spørsmålet her var vel ikke om kamming, men om hvordan unngå floker om natta. Jeg sier som de andre, bruk balsam, balsamspray og flett håret om nettene.

hei

jeg er enig i at et langt hår bør vere stlet men det bør vere en tiåriings eget problem og stelle det den vil tidsnok merke problemnet med ustelt hår jeg syns man må snakke om det en tiåring forstår det og kllippe en tiåring som ikke har lyst er etovergrep man bør jo begynne med og klipe tuppene jeg tror mange problemer kommeer av at foreldrene ikke er flinke nok til og følge opp med og klipetuppene jeg syns at frisøren bør få forklare det vis banret ikke vil høre på foreldrene

jeg kan heller ikke skjøne at frisøren kan klippe uten at banret vil når detr er over sju år

en ti åring bør få bestemme selv om den vil ha langt hår eller ikke jeg mneer det ikke er foeldrenes sak da, det hanfdler om ordan banret vil se ut og pynte segogså videre jeg syns det høres rart ut med en tiåring som ikke vil stelle seg

her handlet det om en tiåring som grer håret slev da er det ikke morens problem jeg mener at det at det tar tid o m morran ikke er grunn til og tvnagsklippe og tex råd er helt på trynet da vis det hadde vert et yngre banr som ikke trok ansvar så hadde det vert greit memn ikke her jeg tor det jeg mener det

hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...