AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #1 Skrevet 24. februar 2018 Jeg har fått en kronisk sykdom, jeg blir aldri bra igjen, kanskje bare verre og verre. Jeg er 45 år og for 2 uker siden snakket jeg med sjefen min og han sa han ville søke om fritak fra arbeidsgiverperioden. Jeg vet nogenlunde hva det vil si, men har han enklere grunn til å si meg opp pga dette? Jeg har vært i bedriten i 8 år og trives med jobbe, men sykdommen slår meg helt ut enkelte dager i mnd. Dette vet jeg ikke når skjer fra dag til dag heller. Anonymkode: de66d...356
TulleJenny Skrevet 24. februar 2018 #2 Skrevet 24. februar 2018 (endret) Hva mener du? Fritak for arbeidsgiverperioden betyr bare at NAV betaler sykepenger og ikke arbeidsplassen ved kronisk sykdom? Blir ikke enklere å si noen opp nei. Det letter bare den økonomiske byrden til arbeidsplassen. Endret 24. februar 2018 av TulleJenny 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #3 Skrevet 24. februar 2018 Det betyr bare at du ikke blir en økonomisk byrde når du har korte fravær pga sykdommen. Det er en ordning som er laget for at kronisk syke ikke skal bli en økonomisk byrde, men mer likestilt med friske. Anonymkode: 5a041...cfa 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #4 Skrevet 24. februar 2018 Min arbeidsgiver ble kjempeglad da jeg forklarte at han kunne søke om fritak for arbeidsgiverperioden. Det betyr at han slipper å betale dobbelt de dagene jeg er borte (sykepenger til meg og lønn til vikar). Nå betaler han bare lønn til vikaren, og NAV betaler til meg. Anonymkode: 855c9...a02 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå