Gå til innhold

Reise til USA med mellomlanding i København med kort transit-tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skal bestille flybilletter til USA, har aldri vært der før. Sjekket Momondo, som tilbyr reisen via Ticket.no med mellomlanding i København. Transit-tiden er på bare litt over en time. Har sett at man bør ankomme flyplassen i god tid før reise til USA på grunn av sikkerhetsintervju etc. Synes dermed det høres veldig travelt ut med transit-tid på 1t og 20 min? 

Flyvingen er med SAS, de har vel gratis bagasje? Stusser litt på at Ticket.no tar 600 kr per vei for bagasje? Koster bagasje med SAS til USA? 

Anonymkode: e919d...f20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SAS har en reisekasse som heter Go Light og den inkluderer ikke bagasje.

Om du kjøper en gjennomgående billett med SAS fra Oslo via København og videre til destinasjonen i USA sjekker du inn for hele turen på Gardermoen og da blir vel sikkerhetsintervju gjort der?  På Kastrup må du gjennom passkontroll siden du skal ut av Schengen.  Jeg har hatt så lite som 45-50 minutters transittid i Frankfurt på vei til Johannesburg og det var knapt, men jeg rakk det (gjennomgående billett kjøpt direkte av Lufthansa).

Kjøper du derimot to separate billetter; en Oslo-København og en København-USA får du nok kun sjekke inn til København i Oslo, ikke helt frem til endelig destinasjon.  Da må du hente bagasjen din på Kastrup og sjekke inn på flighten til USA der.  Da er 1 t og 20 minutter for lite.

Skrevet

Null stress så lenge alt går som det skal. Men jeg hadde samme en gang, men hadde også en mellomlanding i USA. Flyet fra Gardermoen var 15 min forsinket. Rakk akkurat å boarde flyet på Kastrup, men ble sittende å vente på bagasjen så flyet fra Kastrup ble også ca 15 min forsinket. Noe som førte til at vi akkurat ikke rakk flyet videre til endelig destinasjon. 

Anonymkode: 8bfe7...bb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...