Gå til innhold

Spiser dere også de klistremerkene som er

Anbefalte innlegg

Skrevet

På frukta? Trodde dette var normalt inntil en kollega poengterte dette i forrige uke.. De har jo ikke noe spesiell smak, men føler det er ganske "tomt" å spise et eple uten å spise klistremerket også. Putter derfor kun de med klistremerker på i posen på butikken. 

Anonymkode: 9cb0d...72c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier ikke å gjøre det. Du dør ikke hvis du glemmer det, men de fleste jeg kjenner tar det av.

• Liker 7
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei, de tar jeg av og kaster.

Skrevet

Jeg fjerne alltid klistremerker på frukt. Selv om de ikke er giftige, er det ikke meninga at de skal spises.

• Liker 6
Skrevet

Jeg trodde alle tok dem av

Anonymkode: b8795...1e8

• Liker 15
Skrevet

Det er faktisk helt greit å spise de klistremerkene, noe de fleste ikke er klar over :)

Anonymkode: a0a46...a93

• Liker 3
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg er menneske, ikke sjimpanse.

Anonymkode: 2aede...bc6

• Liker 1
Skrevet

Tar de av og klistrer i panna jeg 😂 

Anonymkode: a7a0c...ec3

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tar de av og klistrer i panna jeg 😂 

Anonymkode: a7a0c...ec3

Kult! 

Anonymkode: e1cfa...0ab

• Liker 1
Skrevet

De faller som regel av når jeg vasker eplet før jeg spiser det. I hvert fall de som er på Pink Lady-epler.

• Liker 2
Skrevet

Spiser du brødposen på brødet også?

• Liker 21
Skrevet

"Klistremerket med 4 siffer som man ofte finner bl.a. på epler - er de farlige å spise?. Denne etiketten/klistremerket er et PLU-merke for identifikasjon i kassen i butikken. Nummeret er en kode som er linket mot butikkdataene og gir en korrekt pris til forbruker. Både etiketten og limet er helt ufarlig, de er faktisk spiselige.  Det er slik fordi denne merkingen, som er ganske utbredt i verdenssammenheng, ikke skal representere noen matvaresikkerhetsrisiko for noen "https://www.frukt.no/faq/klistremerket-med-4-siffer-som-man-ofte-finner-bl.a.-pa-epler---er-de-farlige-a-spise/

Anonymkode: a360a...565

• Liker 3
Skrevet

De er jo fult spiselige. 

Men nei. Jeg har ikke for vane å spise klistremerker 

Anonymkode: 79140...19b

• Liker 2
Skrevet

Haha, nei. Har aldri hørt om noen som spiser klistremerkene, det er faktisk det smålekre jeg har hørt i hele dag :fnise: 

Anonymkode: 76619...e4a

Gjest middagshøyden
Skrevet (endret)

...

Endret av middagshøyden
Skrevet

Jeg har aldri tenkt på at noen kunne finne på å spise klistremerker på frukt med vilje. :ler:

• Liker 6
Skrevet

Er det faktisk spiselig?? :fnise: Her havner det som oftest på noens nese.. (og så får jeg kjeft når limet er dårlig og det ikke vil sitte fast på noe lenger.)

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, monkey business skrev:

Er det faktisk spiselig?? :fnise: Her havner det som oftest på noens nese.. (og så får jeg kjeft når limet er dårlig og det ikke vil sitte fast på noe lenger.)

Ja de er fult spiselige :P 

Anonymkode: 79140...19b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...