AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #1 Skrevet 24. februar 2018 Altså nevøer og nieser før dette blir en språkdebatt Lurer bare på hva som er vanlig. Ser du dem ofte, sitter du barnevakt for dem mens de er små, er de på besøk hos deg uten foreldrene? Liker du å tilbringe tid med dem, eller gjør du det hovedsaklig av plikt? Anonymkode: acf30...b69
Arkana Skrevet 24. februar 2018 #2 Skrevet 24. februar 2018 Det er foreløpig bare min manns søsken som har barn (fem barn inkludert to som den ene svigerinnen min har fra et tidligere ekteskap). De bor alle på den andre siden av landet i forhold til oss så det begrenser jo måten vi sees på. Vi sitter aldri barnevakt. De to eldste var jevnlig på besøk hos oss uten foreldre, mens vi foreløpig ikke har startet tilsvarende med de tre yngste. Vi ser dem stort sett 2-3 ganger i året. Jeg liker å tilbringe tid med dem og skulle ønske vi så hverandre oftere.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #3 Skrevet 24. februar 2018 Har et søsken som jeg ikke har kontakt med da vi aldri har bodd sammen som har barn har ingenting med de å gjøre. Det andre søskenet mitt har ikke barn ennå men kommer nok til å ha et forhold til de barna hun får da vi faktisk har et søskenforhold, og hun har et godt forhold til mine barn. Anonymkode: ca1e7...620 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #4 Skrevet 24. februar 2018 Jeg har overhodet ikke noe forhold til dem. Vi bor i vidt forskjellige deler av landet, og kontakten er som regel begrenset til "god jul" og lignende. Anonymkode: ff0c4...e53 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #5 Skrevet 24. februar 2018 Alle 12 går ut og inn her som de vil, flere av dem har bodd hos oss i kortere eller lengre perioder. Et par ekstra ved middagsbordet er ikke uvanlig her i huset. De er i alderen 10-41 år. Anonymkode: a3951...105 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #6 Skrevet 24. februar 2018 Min mann hadde to nieser da vi ble sammen. Vi bor flere timer kjøring fra dem. Ser dem typisk 4-5 ganger i året. Da gjør vi det vi kan for å tilbringe mest mulig tid med dem. 2 av disse gangene reiser de aleine til oss og bor hos oss noen dager (typisk 1 uke om sommeren og noen dager i vinterferien). Vi er veldig glad i dem. Anonymkode: 829a4...b93
FactsOverFeelings Skrevet 24. februar 2018 #7 Skrevet 24. februar 2018 Null forhold, de bor langt "oppi nord". De er i tillegg veldig små, og jeg er ikke spesielt glad i unger. Møtt dem når de ble døpt eneste, ser ikke for meg det blir noe mer en hei og god dag ved spesielle anledninger.
Minlillesky Skrevet 24. februar 2018 #8 Skrevet 24. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså nevøer og nieser før dette blir en språkdebatt Lurer bare på hva som er vanlig. Ser du dem ofte, sitter du barnevakt for dem mens de er små, er de på besøk hos deg uten foreldrene? Liker du å tilbringe tid med dem, eller gjør du det hovedsaklig av plikt? Anonymkode: acf30...b69 Jeg har et godt forhold til mine tantebarn. Ser de ikke ofte, og sitter heller ikke barnevakt. Men tar de med på tur i nærområdet og på lekeplassen. Og leker mye med dem når vi treffes. Jeg elsker å tilbringe tid med dem, og gleden i øynene dems når de ser tante (meg) kommer, er fantastisk! Knusekoser og stor glede hver gang! Jeg er og fadder for den ene
Era Vulgaris Skrevet 24. februar 2018 #9 Skrevet 24. februar 2018 Bra. Jeg ble tante veldig tidlig, så jeg er omtrent jevngammel med mine tantebarn. Vi vokste opp sammen, og er nesten som søstre. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #10 Skrevet 24. februar 2018 Ungene til søsteren min har jeg et nært forhold til. Vi er mye sammen og jeg elsker de nærmest som mine egne. Ungene til broren min ser jeg alt for sjeldent. Da de var yngre passet jeg de masse, men nå er de (foreldrene) stort sett bortreist og opptatt i helgene, så da begrenser det seg. Sist jeg møtt den ene av jentene deres i byen (tilfeldig), lurte hun på hvem jeg var...😢😢. Anonymkode: 9d9ba...5e9
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #11 Skrevet 24. februar 2018 Minimal kontakt. Mye pga at foreldrene og jeg har veldig dårlig kjemi. De er veldig materialistiske av seg og det er penger og fasade som betyr mest for dem. I den forstand at det er en baktanke i alt de foretar seg. Når vi treffes føles det som vi skal delta i en slags konkurranse. Synes synd på de barna. Anonymkode: 9dce4...cd3 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #12 Skrevet 24. februar 2018 Jeg har ikke søsken selv, men mannen min har en bror som har en sønn. Jeg kunne ønske vi hadde mer kontakt både med barnet, svoger og svigerinne. Anonymkode: 76479...65d
Mis(s)Understood Skrevet 24. februar 2018 #13 Skrevet 24. februar 2018 Har et godt forhold til mine tantebarn Nå er de voksne begge to, og en av dem har barn selv. Min søster er en fantastisk bestemor, og vi liker å være med hverandre hele gjengen Hadde senest i kveld en lang og hyggelig samtale med et av mine tantebarn
bobler Skrevet 24. februar 2018 #14 Skrevet 24. februar 2018 Får ikke helt til å interagere med de. Er veldig dårlig med barn generelt. Kjøper gaver til jul og bursdag og er hyggelig og grei mot dem men barnepass og å leke med dem er uaktuelt.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #15 Skrevet 24. februar 2018 Møtes 0-3 ganger i halvåret pluss konfirmasjoner/bursdag/jul. Veldug godt forhold! Anonymkode: c81da...728 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #16 Skrevet 24. februar 2018 Null forhold, bor ikke på samme plass. Jeg er frivillig barnløs og har null interesse av unger. Kan sikkert kjøpe alkohol til dem når de er 15-16 år, men utover det interesserer de meg lite. Anonymkode: 58e88...f19 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #17 Skrevet 25. februar 2018 Har ett tantebarn men den ene forelderen er spenna gal og aggressiv, så jeg holder meg helt unna hele familien.... Anonymkode: 3ac2b...9b3 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #18 Skrevet 25. februar 2018 Godt forhold, de bor i samme by men ser dem ikke hver uke - kanskje 1-2 ganger i måneden? Noen måneder blir det mer. Får snaps hvor de spør etter meg, og jeg er flink til å leke med dem når vi møtes. Har alltid hatt et godt lag med barn, så de som er biologiske tanter og onkler (jeg er inngift) blir litt sjalu når ungene heller vil til meg enn til dem Anonymkode: 58731...569
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #19 Skrevet 25. februar 2018 Mine er i alderen 1-4 år og og bor én time og halvannen time unna. De er fra to forskjellige søsken, men jeg ser som regel én av familiene hver måned. Som regel begge. Jeg studerer og bor hjemme, så for meg er det naturlig å være delaktig når foreldrene mine er det. Har ikke noe eget hus å passe dem i, og pleier heller ikke å passe dem alene. Det er både litt langt og upraktisk, i tillegg til at mine foreldre alltid er ivrige etter å stille opp. Jeg liker å tilbringe tid med dem, men jeg er ikke spesielt flink med barn Når de blir litt eldre tror jeg det blir enklere for meg Anonymkode: fade9...af3 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #20 Skrevet 25. februar 2018 Har 1 niese som jeg er veldig glad i. Hun er bestevenninnen til datteren min, og vi ses et par ganger i mnd. De bor 1 times kjøring fra oss. Anonymkode: fcd8b...683
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå