AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #1 Skrevet 24. februar 2018 Jeg er utdannet sykepleier, men jobber nå i skolen. Vurderer å ta PPU til høsten. Men jeg ønsker jo egentlig å undervise i barneskolen, ikke eldre barn. Spesielt matte kunne jeg tenke meg, el naturfag. Å skulle ta hele lærerskolen på 5 år, er ganske uaktuelt for meg. Jeg ser for meg et mer fleksibelt opplegg ved universitetet. Er det noen som har peiling på hva jeg kan gjøre for å bli kvalifisert til å jobbe i grunnskolen? Anonymkode: 15199...ffc
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #2 Skrevet 24. februar 2018 Du kan se litt på denne siden: https://www.udir.no/regelverk-og-tilsyn/skole-og-opplaring/saksbehandling/larerkompetanse/#undervise-pa-barnetrinnet Der står det hvilke kompetansekrav som kreves for å bli tilsatt i undervisningsstilling og hvilke kompetansekrav som kreves for å undervise i de ulike fagene på de ulike trinnene. Anonymkode: 0caa0...bd5
Neutral90 Skrevet 24. februar 2018 #3 Skrevet 24. februar 2018 Du får jo kompetanse til å jobbe på mellomtrinnet da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå