AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #21 Del Skrevet 24. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser at OBOS er i mange byer. Der jeg bor heter det noe annet, men prinsippet er det samme. Sjekk for din by. Anonymkode: 55e79...e01 Jeg bor ikke i en by. Ts Anonymkode: 2e748...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 24. februar 2018 #22 Del Skrevet 24. februar 2018 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har ikke så veldig lyst til å avsløre hvor jeg bor, men jeg kunne ikke finne stedet på oversikten til OBOS og jeg har aldri sett det stå noe om forkjøpsrett i annonser, så jeg regner derfor med at det er lite/ingen OBOS-boliger her. Ts Anonymkode: 2e748...ee0 Du skriver jo under anonym bruker? Det finnes andre boligbyggelag. https://www.nbbl.no/Om-oss/Boligbyggelag/Finn-ditt-boligbyggelag Det er ikke vits i å være medlem av OBOS om det ikke er noen OBOS-boliger der du bor. Endret 24. februar 2018 av penny_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 24. februar 2018 #23 Del Skrevet 24. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke så veldig lyst til å avsløre hvor jeg bor, men jeg kunne ikke finne stedet på oversikten til OBOS og jeg har aldri sett det stå noe om forkjøpsrett i annonser, så jeg regner derfor med at det er lite/ingen OBOS-boliger her. Ts Anonymkode: 2e748...ee0l Men hvis du googler boligbyggelag der du bor så kanskje du får opp det som er nærmest. Det er nemlig 848 treff i Brønnøysund på Boligbyggelag i Norge, og de aller fleste av dem har forkjøpsrett på sine boliger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 25. februar 2018 #24 Del Skrevet 25. februar 2018 Her i Bergen slo Stor-Bergen og OBOS seg sammen for en stund siden. I tillegg har vi Vestbo og BOB. Du må rett og slett undersøke hva slags borettslagsorganisasjoner som finnes på ditt hjemsted, TS. Forkjøpsrett gjelder kun borettslagsleiligheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 25. februar 2018 #25 Del Skrevet 25. februar 2018 2 timer siden, Blondie65 skrev: Her i Bergen slo Stor-Bergen og OBOS seg sammen for en stund siden. I tillegg har vi Vestbo og BOB. Du må rett og slett undersøke hva slags borettslagsorganisasjoner som finnes på ditt hjemsted, TS. Forkjøpsrett gjelder kun borettslagsleiligheter. Dette f.eks. er selveierleiligheter, altså ikke borettslag, men sameie https://www.obos.no/privat/ny-bolig/boligprosjekter/midt-norge/ranheim-amfi#project. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 25. februar 2018 #26 Del Skrevet 25. februar 2018 8 minutter siden, penny_ skrev: Dette f.eks. er selveierleiligheter, altså ikke borettslag, men sameie https://www.obos.no/privat/ny-bolig/boligprosjekter/midt-norge/ranheim-amfi#project. OK, jeg innrømmer at jeg var litt uklar: Sitat Må jeg være OBOS-medlem? Du må ikke være OBOS-medlem for å kjøpe bolig i Ranheim Amfi. OBOS-medlemmer har forkjøpsrett ved salgsstart. Det vil si at medlemmene får velge og kjøpe bolig før ikke-medlemmer på salgsmøtet. Etter at OBOS-medlemmene har valgt og kjøpt sine boliger er det fritt frem for alle å kjøpe boligene som fortsatt er ledige. Her må man være OBOS medlem for å få komme først i køen ved salgsstart. Det er ikke det samme som TS beskriver - at noen tar boligen på forkjøpsrett etter at budrunden er gjennomført. Såvidt meg bekjent skjer dette kun i borettslag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå