Aircondition Skrevet 24. februar 2018 #1 Skrevet 24. februar 2018 Jeg er utdannet barnevernspedagog men har kun jobbet i barnehage. Har et par mnd praksis i ungdomstjenesten og et par uker i barneverntjenesten ifb med utdanningen, jeg har noen småkurs innen Incest og seksuelle overgrep og selvmordsforebygging, ellers har jeg lite å legge på bordet. Jeg har jobbet i barnehage i ca 10 år, men ingenting fast.. Tilkallingsvikar, vikariat som førskolelærer og to år som ekstraressurs. Hvordan i all verden skal jeg klare å overbevise de på NAV om at jeg er egnet til jobben, uten noe som helst å sette på cv´n min? Det eneste jeg har som gjør meg egnet til den jobben er min lidenskapelige, genuine interesse for andre menneskers ve og vel, mine gode kommunikasjonsferdigheter, evnen til å inntone meg andre menneskers livssituasjoner og bygge trygge og gode relasjoner og mine enorme mengder med empati. Dette er noen av mine aller sterkeste egenskaper, men hvordan skal man klare å overbevise de på NAV om det? Jeg mangler de to første punktene her, men et sted må man jo starte.. Kompetansen og erfaringen får jeg jo etter hvert.. arbeidsmarkedskompetanse veiledningskompetanse og/eller erfaring med å ha direktekontakt med mennesker gjerne i ulike livsfaser gode samarbeidsevner, løsningsorientert og evne til å bygge gode relasjoner evne til å være strukturert, ta initiativ, effektiv og ha stor arbeidskapasitet godt humør som deles med dem rundt deg kommunikasjonsferdighet i flere språk førerkort kl. B
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #2 Skrevet 24. februar 2018 53 minutter siden, Aircondition skrev: Jeg er utdannet barnevernspedagog men har kun jobbet i barnehage. Har et par mnd praksis i ungdomstjenesten og et par uker i barneverntjenesten ifb med utdanningen, jeg har noen småkurs innen Incest og seksuelle overgrep og selvmordsforebygging, ellers har jeg lite å legge på bordet. Jeg har jobbet i barnehage i ca 10 år, men ingenting fast.. Tilkallingsvikar, vikariat som førskolelærer og to år som ekstraressurs. Hvordan i all verden skal jeg klare å overbevise de på NAV om at jeg er egnet til jobben, uten noe som helst å sette på cv´n min? Det eneste jeg har som gjør meg egnet til den jobben er min lidenskapelige, genuine interesse for andre menneskers ve og vel, mine gode kommunikasjonsferdigheter, evnen til å inntone meg andre menneskers livssituasjoner og bygge trygge og gode relasjoner og mine enorme mengder med empati. Dette er noen av mine aller sterkeste egenskaper, men hvordan skal man klare å overbevise de på NAV om det? Jeg mangler de to første punktene her, men et sted må man jo starte.. Kompetansen og erfaringen får jeg jo etter hvert.. arbeidsmarkedskompetanse veiledningskompetanse og/eller erfaring med å ha direktekontakt med mennesker gjerne i ulike livsfaser gode samarbeidsevner, løsningsorientert og evne til å bygge gode relasjoner evne til å være strukturert, ta initiativ, effektiv og ha stor arbeidskapasitet godt humør som deles med dem rundt deg kommunikasjonsferdighet i flere språk førerkort kl. B Flere barnevernsutdannede jobber på nav, søker du vikariat og ikke fast stilling kan det være lettere å få jobb. vertfall som saksbehandler. Men jobben på nav kan være ganske krevende, du må også kunne sette grenser og forholde deg til sinte, ufine og frustrerte folk som skriker til deg. Jobben har også stort arbeidspress. Virker som mange tror det er litt mer spennende og givende å jobbe på nav enn det som kanskje blir tilfelle i praksis Anonymkode: 490c1...05c 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #3 Skrevet 25. februar 2018 Hos NAV i "min" by tar de kun inn sosionomer eller velferdsvitere (såvidt jeg vet). Da jeg hadde praksis der så hadde de en presentasjon av hvem som jobbet der, og det var kun de med veldig relevant utdannelse. Det betyr jo ikke at det er helt utelukket for deg altså, jeg vet om flere NAV kontorer som tar inn folk med andre utdannelser. Men jeg skjønner jo at NAV gjør det sånn. Jeg studerer til å bli sosionom, og vi har veldig veldig mye NAV i fag. Det er mye lover, satser, teori osv å sette seg inn i. Anonymkode: ed7bc...ac5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå