Gå til innhold

Kjønn, selvtillit og eventyrlyst

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg virker det som om kvinner i gjennomsnitt er noe mer ltstne på å reise, oppleve ting osv. enn den gjennomsnittlige mann. 

Dette er tragisk fordi slike trekk er tiltrekkende for en mann å ha, men er totalt irrelevant for kvinner. Gjerne kan det direkte være avtennende om det er for ekstremt.

Det samme gjelder selvtillit. Gutter i dag blir ikke opplært til å ha selvtillit. Slikt er tiltrekkende i menn, derimot ikke i kvinner. Det er ikke negativt, men heller ikke positivt. Om det blir trukket for langt tar det seg dårlig ut.

Generelt kan det virke som om alle endringer når det gjelder status, arbeid, utdanning, selvtillit osv. har utelukkende skapt mindre tiltrekning mellom kjønnene. 

Kanskje damer tror at menn blir tiltrukket av det de blir tiltrukket av, men det blir de virkelig ikke. 

Anonymkode: 48c17...5ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For meg virker det som om kvinner i gjennomsnitt er noe mer ltstne på å reise, oppleve ting osv. enn den gjennomsnittlige mann. 

Dette er tragisk fordi slike trekk er tiltrekkende for en mann å ha, men er totalt irrelevant for kvinner. Gjerne kan det direkte være avtennende om det er for ekstremt.

Det samme gjelder selvtillit. Gutter i dag blir ikke opplært til å ha selvtillit. Slikt er tiltrekkende i menn, derimot ikke i kvinner. Det er ikke negativt, men heller ikke positivt. Om det blir trukket for langt tar det seg dårlig ut.

Generelt kan det virke som om alle endringer når det gjelder status, arbeid, utdanning, selvtillit osv. har utelukkende skapt mindre tiltrekning mellom kjønnene. 

Kanskje damer tror at menn blir tiltrukket av det de blir tiltrukket av, men det blir de virkelig ikke. 

Det er jo dumt at menn ikke blir tiltrukket av kvinner med selvtillit. Hva liker de da, kvinner med dårlig selvtillit, som de kan passe på? Tenningsmønster er i stor grad noe som kan snus, hvis man jobber med seg selv. Hjernen er plastisk.

Anonymkode: 5adba...8ab

Skrevet

Dette hørtes særdeles merkelig ut.

Anonymkode: 32de7...564

• Liker 1
Skrevet

Har du noen SERIØS link som kan underbygge påstandene dine om at

Menn ikke liker kvinner som reiser

Menn liker ikke kvinner med god selvtillit

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker og reise og jeg har forholdsvis god selvtillit. Mange menn liker meg også. Så jeg skjønner ikke helt?

Skrevet

Det er jo dumt at menn ikke blir tiltrukket av kvinner med selvtillit. Hva liker de da, kvinner med dårlig selvtillit, som de kan passe på? Tenningsmønster er i stor grad noe som kan snus, hvis man jobber med seg selv. Hjernen er plastisk.

Anonymkode: 5adba...8ab

Menn tenner på kvinner de kan gjøre noe for. Fordi det da er større sjanse for at de skal være lojale. Ikke kvinner med høy selvtillit, er eventyrlystne osv. 

Skrevet
1 minutt siden, Lava Anne skrev:

Jeg liker og reise og jeg har forholdsvis god selvtillit. Mange menn liker meg også. Så jeg skjønner ikke helt?

De blir ikke tiltrukket av det nevnte i alle fall.

Skrevet

De blir ikke tiltrukket av det nevnte i alle fall.

Mange har påpekt at de synes det er gøy med en kvinne som er annerledes enn en del andre kvinner de har møtt, så det virker sånn.

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen SERIØS link som kan underbygge påstandene dine om at

Menn ikke liker kvinner som reiser

Menn liker ikke kvinner med god selvtillit

Jeg skrev ikke at de ikke likte det generelt. Det er totalt irrelevant. Men det ekstreme er nok uattraktivt.

Skrevet

Jeg skrev ikke at de ikke likte det generelt. Det er totalt irrelevant. Men det ekstreme er nok uattraktivt.

Er det ekstremt å ha god selvtillit og like å reise?

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen liker vel det ekstreme? Verken kvinner eller menn liker vel EKSTREMT god selvtillit. Det er like ille som EKSTREMT dårlig selvtillit.

Midtpunktet er vel det som ofte er mer enn godt nok! 

• Liker 1
Skrevet

Ja, vi bør nok bli små og usikre og gi opp reiser og andre opplevelser så vi blir mer attraktive for deg og vennene dine. 

Anonymkode: 8f36d...284

• Liker 2
Skrevet

Jeg reiser ikke for å bli tiltrekkende for menn. Altså, det er jo helt idiotisk at alt skal ha noe med hvor tiltrekkende man er for noen. Jeg reiser fordi jeg synes det er gøy og å utvide horisonten litt ser ikke jeg på som negativt akkurat.

Nå tror jeg ikke at det er noe problem for menn generelt. God selvtillit har jeg ikke, men å ha god selvtillit må vel være utelukkende positivt.

Hvis dette er ting som gjør at man er mindre tiltrekkende for menn så er jeg heller singel. For være måte på hva slags tåpeligheter en skal velge bort noen for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...