AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #1 Del Skrevet 24. februar 2018 Har du møtt slike mennesker? http://www.sjelesorg.com/manipulerende_mennesker.htm Er du en som lar deg bli dratt ned av dem, eller reiser du deg? Anonymkode: a6940...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #2 Del Skrevet 24. februar 2018 Klikker ikke på linker, gir du en oppsummering? Anonymkode: e86c5...d5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 24. februar 2018 #3 Del Skrevet 24. februar 2018 Ja. Tror nok de fleste har det. Jeg har kontakt med en nå som jeg bare blir sikrere og sikrere på er en manipulator. Har møtt en fyr kun 3 ganger i det siste, men merket allerede fra starten av at det var noe feil. Vi møttest over en kaffi på kafé og jeg senset ganske fort at her var det noe. Han virket veldig selvsikker under første møtet, og det var ikke et snev av nervøsitet. Snakket i vei, mye om seg selv. Etter første møtet kjente jeg at det var noe uoverstemmelse mellom ord og handling. F.eks. skulle han kjøpe seg en ny jakke. Det ble til at han ikke fant den, men skulle bestillte den på nettet i stedet for. Sa jeg gledet meg til å se den, og da svarte han med at han skulle vise den til meg når han hadde bestilt den. Dette har aldri skjedd, og er ganske sikker på at han bestilte jakken. Temaskifte har også forekommet og allerede etter gang nummer to merket jeg at han var veldig nedlatende mot andre folk, blant annet folk på TV. Gjorde narr av statsministeren, og kalte henne stygg. Har også kommentert at jeg burde trene mer styrke. Har sagt det flere ganger, men at jeg er flink ellers og "fin". Han plumpet plutselig ut med at han har en sønn da det kom opp et navn på TV med samme navn som sønnen. "Det heter sønnen min". "Har jeg ikke sagt det?". Eh nei. Så påstod han at han hadde sendt en snap av sønnen. Han blander meg antagelig med noen andre, for det har jeg ikke fått. Sa det og da sa han "følg med på snap da". La skylden over på meg liksom. Så skiftet han tema fort, skjønte nok at han hadde blitt tatt i løgn. Har i utgangspunktet ikke tenkt å møte han flere ganger, men det frister litt for å se etter flere tegn og få bekreftet at min magefølelse stemmer ganske greitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 24. februar 2018 #4 Del Skrevet 24. februar 2018 Jeg lar meg nok bli dratt med og ned, særlig før. Er blitt flinkere til å kjenne igjen sånne folk og da trekker jeg meg tilbake. Reiser meg igjen, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #5 Del Skrevet 24. februar 2018 Det er lurt å tenke litt over hvordan man lar seg bli påvirket av hverdagsmanipulering Du som nevnte at du opplever dette ofte på Kg. Google "Da Nett-trollet kom i terapi" (WebPsykologen) Anonymkode: a6940...bf4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #6 Del Skrevet 24. februar 2018 Jeg tror alle mennesker er manipulerende i en eller annen grad, selv om det ofte ikke er bevist. Men det tok meg mange år å forstå at noen mennesker er 100% bevist manipulerende og faktisk kan finne glede i å være kjip og prøve såre andre. Ofte ikke engang for å oppnå noe spesielt med det, men kanskje bare som et psykt prosjekt når de kjeder seg, eller livet går dem i mot. Tok voldsomt på vei de første gangene jeg opplevde å være offeret og hadde et veldig behov for rettferdighet. Men skjønte etterhvert at det er nytteløst om man treffer personer som har manipulasjon som sport. Ble rasende i stedet for lei meg etterhvert og går til motangrep. Jeg tar igjen med en langt mer naken og direkte aggresjon, men det fungerer underlig nok. Tror det blir for mye bråk rett og slett. Anonymkode: 2518b...b8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #7 Del Skrevet 24. februar 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Google "Da Nett-trollet kom i terapi" (WebPsykologen) Anonymkode: a6940...bf4 Da bør man med andre ord ikke mate trollet. Da peker jeg på trollene som tydelig er preget av at verden er svart-hvitt, "sånn og sånn er det og så mye dysterhet er det". Mange mystiske og sorte teorier og synspunkter som er preget av at man selv har det vondt. Anonymkode: a75cf...d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #8 Del Skrevet 24. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da bør man med andre ord ikke mate trollet. Da peker jeg på trollene som tydelig er preget av at verden er svart-hvitt, "sånn og sånn er det og så mye dysterhet er det". Mange mystiske og sorte teorier og synspunkter som er preget av at man selv har det vondt. Anonymkode: a75cf...d48 Dette var nesten morsomt. Svart/hvit tenking er jo ikke manipulerende i det hele tatt. Mennesker som tenker i svart, hvit kan være irriterende for all del, men de vet man hvor man har. Anonymkode: 2518b...b8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #9 Del Skrevet 24. februar 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var nesten morsomt. Svart/hvit tenking er jo ikke manipulerende i det hele tatt. Mennesker som tenker i svart, hvit kan være irriterende for all del, men de vet man hvor man har. Anonymkode: 2518b...b8b Hvis du leser og sjekker kommentaren jeg svarte på, så ser du kontekst. Ser du kontekst, så ser du at det var om nett-troll. Anonymkode: a75cf...d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #10 Del Skrevet 24. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du leser og sjekker kommentaren jeg svarte på, så ser du kontekst. Ser du kontekst, så ser du at det var om nett-troll. Anonymkode: a75cf...d48 Åja, misforstod deg. Det var litt mer logisk. Anonymkode: 2518b...b8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #11 Del Skrevet 24. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åja, misforstod deg. Det var litt mer logisk. Anonymkode: 2518b...b8b Det går bra Anonymkode: a75cf...d48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #12 Del Skrevet 24. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror alle mennesker er manipulerende i en eller annen grad, selv om det ofte ikke er bevist. Men det tok meg mange år å forstå at noen mennesker er 100% bevist manipulerende og faktisk kan finne glede i å være kjip og prøve såre andre. Ofte ikke engang for å oppnå noe spesielt med det, men kanskje bare som et psykt prosjekt når de kjeder seg, eller livet går dem i mot. Tok voldsomt på vei de første gangene jeg opplevde å være offeret og hadde et veldig behov for rettferdighet. Men skjønte etterhvert at det er nytteløst om man treffer personer som har manipulasjon som sport. Ble rasende i stedet for lei meg etterhvert og går til motangrep. Jeg tar igjen med en langt mer naken og direkte aggresjon, men det fungerer underlig nok. Tror det blir for mye bråk rett og slett. Anonymkode: 2518b...b8b Kjenner meg igjen i dine opplevelser. Vil legge til at jeg erfarte at de ofte ble trigget av overdreven sjalusi. Dette trigget dem enormt, men jeg forstod det ikke fordi det var som oftest ting jeg aldri ville blitt sjalu over selv. Anonymkode: 9c148...19e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #13 Del Skrevet 24. februar 2018 Rundt manipulerende mennesker er det ofte mistro, stress, uro, konflikter, masse løgn og sjalusi Anonymkode: e7e70...1a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #14 Del Skrevet 25. februar 2018 Kuttet ut ei ny veninne som var slik. Helt perfekt personlighet, helt til man blir litt mer kjent med dem. Da pipler det så smått fram ting som får det til skurre. Det hele startet vel med sjalusi. Var på et foreldremøte i barnehagen, hvor det ble sagt at mitt barn var populær i barnehagen. Enorm glede for meg, da datteren min tidligere slet med å henge seg på andre barn Fortalte selvsagt dette til venninnen min, og hun fikk da en voldsom reaksjon inni seg. Hun ble vill i øynene, og måpte omtrent. Absolutt ikke normal reaksjon tenkte jeg. I ettertid la hun seg i selen for å overgå meg og barnet mitt på absolutt alt. Det ble FULL konkurranse.. Hun prøvde å kapre alle vennene til barnet mitt, slik at hennes datter fikk dem. Helt utrolig Videre har hun drevet med storstilt spill mot meg med hersketeknikker, løgner og manipulering. Det smiskes rundt hos andre, og hun fikk dem utrolig nok med seg. Hun gjorde også ALT for å redde sitt eget skinn, og snudde kappen etter vinden. Det var ingen problem for henne å snakke med folk, og tilpasse seg alle og enhver. Hun ga dem jo det de ville ha, og sa det de ville høre. Livsfarlig menneske. Glad jeg kvittet meg med dette nevrotiske og usikre trollet! Så får vi bare håpe at flere avslører denne falske "skuespilleren". Men dessverre er folk både dumme og redde av seg, og tør ikke ryke uklar med slike. Men jeg lever fremdeles i håpet om et gjennombrudd Ser allerede at hun sliter med å finne noen å forholde seg til, og suger seg fast til personer hun normalt ikke snakker med.. Anonymkode: c376c...c60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 25. februar 2018 #15 Del Skrevet 25. februar 2018 Tråden er ryddet for brudd på opphavsretten og brukerdebatt. Mynona, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå