Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en advarsel skritlig av sjefen der det sto hva han var misfornøyd med for noen dager siden. Jeg sa meg enig i at jeg burde forbedre meg på noen måter. Men jeg så nærmere på hva som var skrevet og mener at kun ett av de fire punktene er noe han kunne gi meg avskjed for. Det er at jeg har brukt mobil noen ganger i arbeidstiden. Noe flere av de andre kollegaer har gjort også. Men de andre punktene er litt flisespikkeri etter min mening. Som at jeg kan tenke mer logisk osv. Jeg jobber i en vanlig butikk og jeg mener at det skulle vel mye mer til enn små-ting som å tenke logisk og rydde litt finere i hyllene og være flinkere med å fylle ut litt mer varer for å få sparken? 

Jeg er redd for å få sparken. Men sjefen så at jeg er en god selger og utrolig hyggelig. Presis på jobben og flink å stille opp for jobben om de behøver hjelp. 

Jeg synes at sjefen har rett i det å forbedre seg. Men jeg synes at det at han gir advarsel ble skremmende med tanke på at jeg blir så redd for å miste jobben. Blir litt nervøs. Sjefen virker snill og hyggelig men jeg er uansett utrygg når jeg får en slik advarsel. 

Hvordan ville du opplevd det og hva ville du ha gjort videre? 

Anonymkode: 1c913...83f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skulle stå at sjefen sa at jeg er en god selger og hyggelig og positiv og at der er alt perfekt. Skrivefeil : skulle ikke stå så men sa :)

Skrevet

Gjennom arbeidslivet så får alle høre litt om ting som kan bli bedre. Han er fornøyd med deg ellers ,og det på de viktigste punkter. Tviler på at han vil sparke deg.  Og noen ganger så sier man ifra med god tanke :)

• Liker 9
Skrevet

Om du vil fortsette å jobbe der videre, så har du det nå sort på hvitt hvilken oppførsel som blir å føre til oppsigelse om den fortsetter. Det burde jo være lett og unngå i fremtiden. Skjønner at det sikkert er skummelt/ubehagelig og få skriftlig advarsel, men du har jo fortsatt muligheten til å forbedre deg. Så stå på, og vis sjefen at du kan være en eksemplarisk ansatt og at du tok advarselen seriøst. Lykke til.

• Liker 9
Skrevet

Vel, det er jo her du skal ha klokketro på deg selv, slike sjefer liker makt og er egentlig litt blåst i hodet.

Anonymkode: b922d...a45

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, FluffyJuggernaut skrev:

Om du vil fortsette å jobbe der videre, så har du det nå sort på hvitt hvilken oppførsel som blir å føre til oppsigelse om den fortsetter. Det burde jo være lett og unngå i fremtiden. Skjønner at det sikkert er skummelt/ubehagelig og få skriftlig advarsel, men du har jo fortsatt muligheten til å forbedre deg. Så stå på, og vis sjefen at du kan være en eksemplarisk ansatt og at du tok advarselen seriøst. Lykke til.

Folk herser med andre, man skal ikke godta slikt.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Aldri noe hyggelig å få skriftlig advarsel, man får en støkk, men merkelig at han ikke heller tok det opp med deg muntlig, og gikk rett på kjeftebrevet, dersom det er snakk om bagateller. 

Endret av FrankDrebin
  • Liker 20
Skrevet
1 minutt siden, wintergirl skrev:

Gjennom arbeidslivet så får alle høre litt om ting som kan bli bedre. Han er fornøyd med deg ellers ,og det på de viktigste punkter. Tviler på at han vil sparke deg.  Og noen ganger så sier man ifra med god tanke :)

Det er sant. Han er hyggelig i måten han prater på. Og jeg har alltid synes at han var en grei sjef. Men jeg ble usikker. Jeg har en kollega som er veldig etter meg som jeg føler ødelegger litt for meg. Jeg tror at hun er veldig på å klage om meg til sjefen. Han sa alt på en pen måte men jeg er usikker på hvordan jeg skal håndtere det. Han sa mye bra og fint også. 

Jeg tar mye ansvar i jobben og løper rundt å jobber hele tiden. Derfor kjipt å få en slik beskjed. Ble litt usikker. 

Skrevet
Akkurat nå, FrankDrebin skrev:

Aldri noe hyggelig å få skriftlig advarsel, man får en støkk, men merkelig at han ikke heller tok det opp med deg muntlig, og gikk rett på kjeftebrevet. 

Han tok det opp muntlig og ga meg brevet etterpå. Jeg måtte skrive under på det. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant. Han er hyggelig i måten han prater på. Og jeg har alltid synes at han var en grei sjef. Men jeg ble usikker. Jeg har en kollega som er veldig etter meg som jeg føler ødelegger litt for meg. Jeg tror at hun er veldig på å klage om meg til sjefen. Han sa alt på en pen måte men jeg er usikker på hvordan jeg skal håndtere det. Han sa mye bra og fint også. 

Jeg tar mye ansvar i jobben og løper rundt å jobber hele tiden. Derfor kjipt å få en slik beskjed. Ble litt usikker. 

obs varsel

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han tok det opp muntlig og ga meg brevet etterpå. Jeg måtte skrive under på det. 

Merkelig uansett. Jeg trodde det måtte litt drøyere ting til, evt. stadig gjentakelse av disse tingene til tross for tilbakemeldinger og oppfordringer til skjerpings, men hva vet jeg. 

• Liker 14
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

obs varsel

Vet og den kollegaen har ansvarsområde på min avdeling. Hun er ganske mye etter meg. 

• Liker 1
Skrevet

Sånne kolleger har jeg også hatt.  Er sjefen din dum nok så kan sånne ødelegge. Men så lenge du ikke har bevis på det, så er det lite å gjøre. Har du bevis på at h*n sladrer om deg? Hvis sjefen er urimelig og sier du har gjort/ikke gjort noe som ikke stemmer, så må du stå på ditt. Spør også hvem som eventuelt har sagt det. Bare gjør ditt og det som er dine oppgaver. Blir det for ille så kan du få noe mye bedre også. 

Skrevet
2 minutter siden, wintergirl skrev:

Sånne kolleger har jeg også hatt.  Er sjefen din dum nok så kan sånne ødelegge. Men så lenge du ikke har bevis på det, så er det lite å gjøre. Har du bevis på at h*n sladrer om deg? Hvis sjefen er urimelig og sier du har gjort/ikke gjort noe som ikke stemmer, så må du stå på ditt. Spør også hvem som eventuelt har sagt det. Bare gjør ditt og det som er dine oppgaver. Blir det for ille så kan du få noe mye bedre også. 

Jeg løper og stresser veldig på jobb fordi hun på avdelingen er veldig etter. Jeg kan anta at hun han være ødeleggende men er ikke sikker. Jeg må bare forsøke som før og gjøre jobben best mulig samtidig ta å forsøke å forbedre de områder han påpeker. Det vanskelige er at man får litt angst på jobb når det er sånn. 

Skrevet
8 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Merkelig uansett. Jeg trodde det måtte litt drøyere ting til, evt. stadig gjentakelse av disse tingene til tross for tilbakemeldinger og oppfordringer til skjerpings, men hva vet jeg. 

Jeg har fått en god del oppfordringer til skjerpings om å være bedre på å fylle på varer. Jeg har mye å gjøre i arbeidstiden. Og jeg trodde at jeg var god på det. Jeg fyller på varer og gjør alle oppgavene derfor er det ganske uforståelig. Det er derfor at jeg er litt nervøs nå for å ikke klare det bra nok for dem. Jeg er ganske sliten på fritiden for jeg ofrer meg alltid helt for jobben. 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått en god del oppfordringer til skjerpings om å være bedre på å fylle på varer. Jeg har mye å gjøre i arbeidstiden. Og jeg trodde at jeg var god på det. Jeg fyller på varer og gjør alle oppgavene derfor er det ganske uforståelig. Det er derfor at jeg er litt nervøs nå for å ikke klare det bra nok for dem. Jeg er ganske sliten på fritiden for jeg ofrer meg alltid helt for jobben. 

Da er det helt klart noe som skurrer, når du har gjort dette, og allikevel får advarsel. :/

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Da er det helt klart noe som skurrer, når du har gjort dette, og allikevel får advarsel. :/

Jeg føler at det er litt fortvilende. Jeg har ikke annet enn en vanlig butikkjobb. Jeg ofrer meg helt for jobben. Gjør mitt beste. Men allikevel så fikk jeg advarsel svært på hvitt på papir. Jeg tviler på om de blir fornøyde uansett hva jeg gjør. Men jeg skal forsøke litt beste.

Jeg sliter med prestasjonsangst og angst. Det har jeg time for hos legen. Det er slik at jeg sliter mye med nattesøvn, og nerver når det blir mye oppå hveandre. Jeg er ganske sliten på fritiden. Så jeg ofrer meg mye for jobben men jeg har alltid noe å forbedre men det som er kjipt er angsten for at det hele tiden vil være misnøye uansett hva. 

Skrevet

Det her høres ikke bra ut.

Jeg synes du skal be om en samtale med sjefen din der du forteller det du har fortalt til oss, og at du samtidig forteller at hun kollegaen din på avdelingen er etter deg hele tiden. Det er godt mulig at henvendelsen fra sjefen din kommer etter at hun stadig har klaget på deg, og det er ikke sikkert han vet hvordan hun egentlig oppfører seg mot deg når han ikke har hørt din versjon. Når du sier at du tar jobben alvorlig og gjør ditt beste hele tiden, synes jeg det er merkelig at du får en så alvorlig advarsel. Hvem sjekker ikke mobilen av og til? Det høres helt hinsides ut å klage på noe sånt, med mindre man henger på telefonen konstant slik at det går ut over andre gjøremål. Sjefen din bør følge med i det som foregår, og gripe inn dersom du blir behandlet dårlig, det er hans ansvar.

Anonymkode: e9fdd...b92

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det her høres ikke bra ut.

Jeg synes du skal be om en samtale med sjefen din der du forteller det du har fortalt til oss, og at du samtidig forteller at hun kollegaen din på avdelingen er etter deg hele tiden. Det er godt mulig at henvendelsen fra sjefen din kommer etter at hun stadig har klaget på deg, og det er ikke sikkert han vet hvordan hun egentlig oppfører seg mot deg når han ikke har hørt din versjon. Når du sier at du tar jobben alvorlig og gjør ditt beste hele tiden, synes jeg det er merkelig at du får en så alvorlig advarsel. Hvem sjekker ikke mobilen av og til? Det høres helt hinsides ut å klage på noe sånt, med mindre man henger på telefonen konstant slik at det går ut over andre gjøremål. Sjefen din bør følge med i det som foregår, og gripe inn dersom du blir behandlet dårlig, det er hans ansvar.

Er enig i det som skrives her, bortsett fra sjekking av mobilen. 

Om det står i din kontrakt at du ikke skal bruke mobilen i arbeidstiden så skal mobilen ligge bak og ikke røres før pause.

Dette er viktig!

Jeg jobber selv i butikk og det er strenge regler for mobilbruk, jeg sjekker den kun i pauser.  

Om det er noe veldig viktig og din nærmeste familie må ha tak i deg, så vet de vel at du er på jobb og kan ringe dit.

Ønsker deg lykke til :-)

Skrevet

Vil føye til at når jeg ser at sjefen din sier at du er en god selger og at du er blid og hyggelig, så kan du være sikker på at han mener det. At han har lagt merke til dette vil også gjøre ham mer mottakelig for din opplysning om det dårlige forholdet mellom deg og kollegaen din. Sjefen din er interessert i å drive god butikk, og det at betjeningen trives på jobb er en av årsakene til at butikken går godt. Mistrivsel og dårlig arbeidsmiljø har lett for å gi ringvirkninger, som for eksempel at den dårlige stemningen går ut over hvordan betjeningen oppfører seg mot kundene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...