Gå til innhold

Overflødig blekk (?) fra tatovering

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tok en tatovering i går, og fikk sånn plast (med krem på?) som skal sitte på i 3 dager før jeg tar den av. Skal deretter vaske og ta på krem 3 ganger om dagen ca. Men ser at blekket flyter litt utover/ rundt (?) :O er det noe feil? Eller er det normalt? Er det bare overflødig blekk? Vil det overflødige blekket (som er der det ikke skal være) gå vekk? Eller er den ødelagt ? Stresser sykt nå 

Anonymkode: d6e1c...e40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt. Ikke noe å bekymre seg for. 

Anonymkode: 67a0c...be7

Skrevet

3 dager?! Jeg vasket tatoveringen to timer etter jeg tok den for så å vaske med bare timers mellomrom de neste dagene. Lot det lufttørke, smurte med aquaphor og tok på plast. Etter de dagene vasket jeg fortsatt hyppig, men da uten plast og smurte med en krem som trekker seg mer inn i huden (jeg brukte cicaplast b5). Jeg var hos et av europas beste studio.. 

Hos en del lekker tattoveringene. Er du helt sikker på at du har fått beskjed om å ikke vaske og smøre på 3 dager? Jeg ser for meg at det vil gi en tørr tatovering full i skorper

Anonymkode: a9286...d19

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3 dager?! Jeg vasket tatoveringen to timer etter jeg tok den for så å vaske med bare timers mellomrom de neste dagene. Lot det lufttørke, smurte med aquaphor og tok på plast. Etter de dagene vasket jeg fortsatt hyppig, men da uten plast og smurte med en krem som trekker seg mer inn i huden (jeg brukte cicaplast b5). Jeg var hos et av europas beste studio.. 

Hos en del lekker tattoveringene. Er du helt sikker på at du har fått beskjed om å ikke vaske og smøre på 3 dager? Jeg ser for meg at det vil gi en tørr tatovering full i skorper

Anonymkode: a9286...d19

Ja er sikker på det. De bruker en annen metode der. He tatt tatovering før og da fikk jeg beskjed som du gjorde, og gjorde det. Men det jeg gikk denne gangen brukte de en annen metode. De har noe plast med krem på, som skal sitte på i 3 dager først. Dette er noe nytt for meg, derfor ble jeg ekstra bekymret når jeg så det ekstra blekket. Det ser liksom ut som at jeg har svettet masse. Tenker liksom om hele tatoveringen plutselig blir svart :O men det skal gå vekk når jeg dusjer det? Og det er normalt at det blir sånn? 

-TS

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja er sikker på det. De bruker en annen metode der. He tatt tatovering før og da fikk jeg beskjed som du gjorde, og gjorde det. Men det jeg gikk denne gangen brukte de en annen metode. De har noe plast med krem på, som skal sitte på i 3 dager først. Dette er noe nytt for meg, derfor ble jeg ekstra bekymret når jeg så det ekstra blekket. Det ser liksom ut som at jeg har svettet masse. Tenker liksom om hele tatoveringen plutselig blir svart :O men det skal gå vekk når jeg dusjer det? Og det er normalt at det blir sånn? 

-TS

Er samme metode som de brukte på meg. Jeg tok av plasten på dag tre og måtte ikke skubbe eller plukke på skorpa, den skulle forsvinne av seg selv. Alt ser fint ut den dag i dag. 

Skrevet

Helt normalt.

Skrevet

Men hvilken dag burde jeg ta av den plasten? Jeg tok tatoveringen i går (fredag) rundt kl. 15.00 tiden. burde jeg da ta den av søndag kveld eller mandag kveld? Eller hva? 

-TS

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvilken dag burde jeg ta av den plasten? Jeg tok tatoveringen i går (fredag) rundt kl. 15.00 tiden. burde jeg da ta den av søndag kveld eller mandag kveld? Eller hva? 

-TS

Følg instruksjonene du fikk, tre dager. Altså mandag

Anonymkode: f2930...38c

• Liker 1
Skrevet
På 24.2.2018 den 2.06, AnonymBruker skrev:

Er samme metode som de brukte på meg. Jeg tok av plasten på dag tre og måtte ikke skubbe eller plukke på skorpa, den skulle forsvinne av seg selv. Alt ser fint ut den dag i dag. 

Men gikk det helt fint å ta av plasten? Selve tatoveringen/ blekket på tatoveringen gikk ikke av når du dro av plasten? Eller hvis det har dannet seg skorpe (?), blir den da dratt av? :O 

-TS

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men gikk det helt fint å ta av plasten? Selve tatoveringen/ blekket på tatoveringen gikk ikke av når du dro av plasten? Eller hvis det har dannet seg skorpe (?), blir den da dratt av? :O 

-TS

Det gikk helt fint. Bare ta av plasten og tørk forsiktig bort overflødig krem. Husk å smøre med ny krem hver dag. Ikke plukk på skorpa, den ramler av i biter uten hjelp.

Skrevet

Se på bildene. Det første er sånn den skal se ut, sånn den så ut første dagen og sånt, og nå på dag nr 2. Bilde ser den sånn ut som på bilde nr. 2. ( har sånn plast med krem på på begge bildene). Blekket flyter ut på en måte. Mye har blitt svart som ikke skal være svart. Tatoveringen vil vel gå tilbake til normal som på første bildet etter at jeg har tatt av plasten og dusjet og vasket den osv? 

-TS

27B06D64-F81F-4ED9-8038-DC085D10F19B.jpeg

31936E88-C17C-4F2F-A51D-B823991A38EE.jpeg

Skrevet (endret)

Tatoveringen vil bli slik du ønsker. Det overflødige blekket blir "vasket" vekk etterhvert.

Altså, blekket trekker kun inn i "sårene" der tatovøren har tatovert. Der nålene har gått inn i huden. Det som er overflødig forsvinner. Det trekker ikke gjennom huden uten at det er sår der.

Endret av Elán
Skrevet
14 minutter siden, Elán skrev:

Tatoveringen vil bli slik du ønsker. Det overflødige blekket blir "vasket" vekk etterhvert.

Altså, blekket trekker kun inn i "sårene" der tatovøren har tatovert. Der nålene har gått inn i huden. Det som er overflødig forsvinner. Det trekker ikke gjennom huden uten at det er sår der.

Åja :) det var godt å høre. 

-TS

Skrevet

Det er ikke mulig at det overflødige blekket ødelegger tatoveringen. En tatovering sitter jo i selve huden, ikke utenpå. Helt normalt med overflødig blekk, men det vil jo samle seg opp en del når tatoveringen er så innestengt som din blir. Stol på tatovøren din og ta av plasten etter tre dager. Det skader nok ikke å ta den av i kveld heller, for "alle" andre tar den jo av samme kveld/dagen etter

Anonymkode: 928eb...e87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...