AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #1 Skrevet 23. februar 2018 Jeg gikk ut av vgs for 8 år siden og nå har de jeg gikk i klasse med funnet ut at vi skal ha reunion (trodde forresten det var vanlig først etter feks 10 år?). Jeg ble vel ikke direkte mobbet, men jeg slet veldig psykisk og hadde det ikke bra på den tiden. Jeg hadde ingen venner i klassen og jeg tror egentlig ikke at de la noe særlig merke til meg eller tenkte over meg. Nå har jeg fått det bedre, jeg sliter fortsatt, men klarer å fungere i samhandling med andre mennesker og forholde meg til meg selv. Jeg har tatt en relativt anerkjent master og har relevant jobb. Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkte å dra, men så vil jeg samtidig at de skal få et bedre inntrykk av meg enn det de sikkert husker. Jeg vil liksom vise at jeg også har fått til noe. Likevel merker jeg at jeg blir litt engstelig ved tanken, for hva om jeg fortsatt bare ender opp i den rollen som rar og merkelig? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 42818...1b0
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #2 Skrevet 23. februar 2018 Er det forresten noen som vet hva som bruker å skje på slike fester? Er det bare som en vanlig fest eller bruker det å være noe opplegg? Anonymkode: 42818...1b0
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #3 Skrevet 23. februar 2018 Det var da svært tidlig. Jeg trodde man først hadde slike gjenforeningsfester etter 25-50 år. Når det kun har gått åtte år har dere vel ikke rukket å endre dere særlig, så da blir det kanskje til at dere bare blir sittende med den gamle vennegjengen å prate? Anonymkode: 2a5f8...5a2 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #4 Skrevet 23. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var da svært tidlig. Jeg trodde man først hadde slike gjenforeningsfester etter 25-50 år. Når det kun har gått åtte år har dere vel ikke rukket å endre dere særlig, så da blir det kanskje til at dere bare blir sittende med den gamle vennegjengen å prate? Anonymkode: 2a5f8...5a2 Det er det jeg frykter litt, men samtidig vet jeg at jeg selv har forandret meg ganske mye. Så kanskje de andre også har det? Anonymkode: 42818...1b0
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #5 Skrevet 23. februar 2018 Jeg hadde ikke kommet til å gå. Jeg brøt mange bånd da jeg flyttet for å studere (ikke bevisst, men familien min bor ikke lenger i hjembyen). De jeg gikk sammen med på vgs har jeg ingen kontakt med, og jeg har veldig lite igjen for å tilbringe en kveld med dem. Ikke har det noen påvirkning på meg heller, hvordan de måtte se på meg. Antakelig tenker de ikke på meg i det hele tatt, og jeg har stort sett glemt hvem jeg gikk i klasse med. Det er rett og slett ingenting å hente på det. Anonymkode: daf54...7fa 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #6 Skrevet 23. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk ut av vgs for 8 år siden og nå har de jeg gikk i klasse med funnet ut at vi skal ha reunion (trodde forresten det var vanlig først etter feks 10 år?). Jeg ble vel ikke direkte mobbet, men jeg slet veldig psykisk og hadde det ikke bra på den tiden. Jeg hadde ingen venner i klassen og jeg tror egentlig ikke at de la noe særlig merke til meg eller tenkte over meg. Nå har jeg fått det bedre, jeg sliter fortsatt, men klarer å fungere i samhandling med andre mennesker og forholde meg til meg selv. Jeg har tatt en relativt anerkjent master og har relevant jobb. Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkte å dra, men så vil jeg samtidig at de skal få et bedre inntrykk av meg enn det de sikkert husker. Jeg vil liksom vise at jeg også har fått til noe. Likevel merker jeg at jeg blir litt engstelig ved tanken, for hva om jeg fortsatt bare ender opp i den rollen som rar og merkelig? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 42818...1b0 Folk faller ofte tilbake i de rollene som de hadde tidligere når de kommer sammen igjen. Anonymkode: 281bc...61d 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #7 Skrevet 24. februar 2018 Vi skal ha 10 år fra Vgs i juni. Jeg lurer på om det kunne vært en idé om man lagde en plakat av alle med aktuell info, utdanning, arbeidsgiver. Og en bunke med visittkort om man skulle ønske ytterligere samarbeid. Kunne vært knyttet mye nyttige kontakter og er greit å se hva de enkelte har endt opp med av arbeid Anonymkode: ade41...63d
The Kitten Skrevet 24. februar 2018 #8 Skrevet 24. februar 2018 Jeg har bare vært på reuninon med barneskolen, og da hadde det jo gått lenger tid. Vi snakket om ting som hadde skjedd på barneskolen og ellers viste folk en genuin interesse for hvor folk var i dag, men det var ikke en konkurranse om å ha kommet lengst i livet.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #9 Skrevet 24. februar 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi skal ha 10 år fra Vgs i juni. Jeg lurer på om det kunne vært en idé om man lagde en plakat av alle med aktuell info, utdanning, arbeidsgiver. Og en bunke med visittkort om man skulle ønske ytterligere samarbeid. Kunne vært knyttet mye nyttige kontakter og er greit å se hva de enkelte har endt opp med av arbeid Anonymkode: ade41...63d Hva med de som ikke har jobb? Skal du bare utelate dem, da? Flere i den aldersgruppen dere er i holder fremdeles på med utdannelse, og noen er kanskje hjemme med småbarn. Anonymkode: 2a5f8...5a2 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #10 Skrevet 24. februar 2018 15 minutter siden, The Kitten skrev: Jeg har bare vært på reuninon med barneskolen, og da hadde det jo gått lenger tid. Vi snakket om ting som hadde skjedd på barneskolen og ellers viste folk en genuin interesse for hvor folk var i dag, men det var ikke en konkurranse om å ha kommet lengst i livet. Jeg ble mobbet både på barneskolen og ungdomsskolen, så det hadde ikke vært et alternativ å gå engang.. Anonymkode: 42818...1b0
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #11 Skrevet 25. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi skal ha 10 år fra Vgs i juni. Jeg lurer på om det kunne vært en idé om man lagde en plakat av alle med aktuell info, utdanning, arbeidsgiver. Og en bunke med visittkort om man skulle ønske ytterligere samarbeid. Kunne vært knyttet mye nyttige kontakter og er greit å se hva de enkelte har endt opp med av arbeid Anonymkode: ade41...63d Ja, det høres jo ut som en kjempegod idé. Alltid like hyggelig å lage sosialt samvær om til en konkurranse hvor de mest populære kan hygge seg mens de som "taper" ikke bare henges ut, men også bokstavelig talt henges opp på veggen. Anonymkode: 3e22f...a5c
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #12 Skrevet 25. februar 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det høres jo ut som en kjempegod idé. Alltid like hyggelig å lage sosialt samvær om til en konkurranse hvor de mest populære kan hygge seg mens de som "taper" ikke bare henges ut, men også bokstavelig talt henges opp på veggen. Anonymkode: 3e22f...a5c Enig! Hadde nok aldri orket noe sånt. Anonymkode: 42818...1b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå