AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #1 Skrevet 23. februar 2018 Har prøvd hardt å få meg en kattunge denne uka men det er jo helt sinnsykt vanskelig! Den ene annonsen jeg sendte mail på så hadde eierne på finn fått over 300 henvendelser Ellers gidder ikke folk å svare, selv om jeg skriver en høflig utfyllende forespørsel. Vurderer nå å kontakte en oppdretter for det her er for tidkrevende syns jeg. Bor i Oslo og søker på alle fylker i nærheten men det er like vanskelig der.. Hva skjer med at alle skal ha katt nå? Er det en trend? Anonymkode: 45ee4...59e
lipglossy Skrevet 23. februar 2018 #2 Skrevet 23. februar 2018 Ta kontakt med dyrebeskyttelsen nær deg. Hva er vitsen med dette oppdrettstullet når det er så mange dyr som trenger et hjem? 14
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #3 Skrevet 23. februar 2018 2 minutter siden, lipglossy skrev: Ta kontakt med dyrebeskyttelsen nær deg. Hva er vitsen med dette oppdrettstullet når det er så mange dyr som trenger et hjem? Dyrebeskyttelsen er jo helt psycho, så nei takk til det. Jeg akter ikke å dra dit og bli skreket til og skjelt ut av de gærne kjerringene der... Var innom der for en stund siden og det endte med at jeg løp gråtende ut derifra. Aldri mer. Det var fryktelig ydmykende. Jeg har prøvd å få tak i en vanlig huskatt lenge, men når de som skal gi bort/selge ikke gidder å svare en gang så er det ikke så mye jeg får gjort. Da må jeg jo vurdere en rasekatt. Syns bare det er så rart at over 300 stk er så gira på en kattunge? Det har jeg aldri hørt om før faktisk. Anonymkode: 45ee4...59e 6
Gjest chisandra Skrevet 23. februar 2018 #4 Skrevet 23. februar 2018 Heldigvis, sier nå jeg - det betyr at folk har blitt flinkere til å sterilisere kattene sine, slik at det blir færre som går for lut og kaldt vann eller blir gitt bort til hvem som helst.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #5 Skrevet 23. februar 2018 4 minutter siden, chisandra skrev: Heldigvis, sier nå jeg - det betyr at folk har blitt flinkere til å sterilisere kattene sine, slik at det blir færre som går for lut og kaldt vann eller blir gitt bort til hvem som helst. Det er bra at folk setter krav til hvem de gir bort/selger katter til, for all del Men jeg skjønner fortsatt ikke hvordan det kan være over 300 stk som kontakter en person ang. å kjøpe en kattunge.. så jeg lurer på om det har blitt trendy å ha katt? Det har vært vanlig gatemix-katter jeg har prøvd å få tak i altså. Anonymkode: 45ee4...59e 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #6 Skrevet 23. februar 2018 Nærmere våren blir det flere. Så om du ikke takler noen av dyrebeskyttelsene/omplasserings bedriftene rundt om kring så får du ta på deg ventehatten. Anonymkode: 4ead4...976 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #7 Skrevet 23. februar 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nærmere våren blir det flere. Så om du ikke takler noen av dyrebeskyttelsene/omplasserings bedriftene rundt om kring så får du ta på deg ventehatten. Anonymkode: 4ead4...976 Ok, takk for svar Nei jeg syns ikke det er hyggelig å bli skjelt ut fordi jeg jobber 8 timer om dagen og sånt jeg, så dyrebeskyttelsen holder jeg meg langt unna. Liker ikke at folk skriker til meg. Anonymkode: 45ee4...59e 2
Gjest Bortbyting Skrevet 23. februar 2018 #8 Skrevet 23. februar 2018 Hørt på FOD? Eller er det rasekatt du vil ha? Blir flere kattunger litt seinere på våren, da blir det enklere å få tak i. Jeg synes også Dyrebeskyttelsen var uhøflige for noen år siden.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #9 Skrevet 23. februar 2018 Vi har også veldig dårlig erfaring med dyrebeskyttelsen. De var frekke, brøt enhver avtale og var på alle måter useriøse. Vi prøvde å få til en avtale med dem (i fire ulike fylker) i nesten et år før vi gav opp og overtok en «privat» omplasseringskatt. Anonymkode: 13a9f...b95 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #10 Skrevet 23. februar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er bra at folk setter krav til hvem de gir bort/selger katter til, for all del Men jeg skjønner fortsatt ikke hvordan det kan være over 300 stk som kontakter en person ang. å kjøpe en kattunge.. så jeg lurer på om det har blitt trendy å ha katt? Det har vært vanlig gatemix-katter jeg har prøvd å få tak i altså. Anonymkode: 45ee4...59e Håper egentlig at det er et tegn på at flere har våknet opp og tar ansvar. Dette ville vært en overraskende endring i nordmenns holdninger til katt Ellers ville jeg forsøkt dyrebeskyttelsen på nytt. At du møtte en eller to personer betyr ikke at alle er ille. Jobbet i et sericeyrke en gang med en dame som var skikkelig heks mot andre mennesker, men hun var den eneste på jobb som oppførte seg sånn mot kundene. Du kan evt se på det som trening i å takle at mennesker er sure, at det kan være en måte å trene seg selv til å bli litt herdet. Anonymkode: c6667...9c6 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #11 Skrevet 23. februar 2018 Det er ikke sesong for kattunger nå, vent et par måneder så skal du se. Katter får ikke drøssevis med unger hele året, de får dem hovedsakelig på våren og utover sommeren. Anonymkode: 309c8...a97 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #12 Skrevet 23. februar 2018 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=114171413 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=112328836 Anonymkode: 309c8...a97
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #13 Skrevet 23. februar 2018 Har ikke reptiler blitt lovlig nå? Kanskje det er derfor. Anonymkode: 696ab...347 5
Suppetuppe Skrevet 23. februar 2018 #14 Skrevet 23. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dyrebeskyttelsen er jo helt psycho, så nei takk til det. Jeg akter ikke å dra dit og bli skreket til og skjelt ut av de gærne kjerringene der... Var innom der for en stund siden og det endte med at jeg løp gråtende ut derifra. Aldri mer. Det var fryktelig ydmykende. Jeg har prøvd å få tak i en vanlig huskatt lenge, men når de som skal gi bort/selge ikke gidder å svare en gang så er det ikke så mye jeg får gjort. Da må jeg jo vurdere en rasekatt. Syns bare det er så rart at over 300 stk er så gira på en kattunge? Det har jeg aldri hørt om før faktisk. Anonymkode: 45ee4...59e Oii stakkar! hva skjedde? Hva var det de sa/gjorde som fikk deg til å gråte? 😳 hvorfor ble du skjelt ut?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #15 Skrevet 24. februar 2018 19 timer siden, Suppetuppe skrev: Oii stakkar! hva skjedde? Hva var det de sa/gjorde som fikk deg til å gråte? 😳 hvorfor ble du skjelt ut? Jeg var innom den FOD-gården i Oslo, og ble møtt av en dame som stilte flere spørsmål for å sjekke om jeg var egnet som katte-eier. Da jeg sa at jeg har en fulltids-jobb 8-16 mandag til fredag så klikka hun og begynte å skrike til meg.. hun sa at det var uansvarlig å ha katt når man jobbet så mye og det var overhodet ikke greit. Hun kalte meg uansvarlig, slem og sa sånne som meg ikke fortjente å ha dyr. Jeg gråt mens jeg satt der men hun ble bare verre.. Til slutt løp jeg bare derifra. Aldri mer! TS Anonymkode: 45ee4...59e 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #16 Skrevet 24. februar 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=114171413 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=112328836 Anonymkode: 309c8...a97 Takk for linker Jeg så disse, har kontaktet eierne men de gidder jo ikke svare.. Vurderer nå å ta en voksen katt ser det er mange av de som selges/gis bort.. er jo synd på de. Har hatt en omplasseringskatt før og han var såå skjønn og snill! Anonymkode: 45ee4...59e 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #17 Skrevet 24. februar 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke reptiler blitt lovlig nå? Kanskje det er derfor. Anonymkode: 696ab...347 Er det jeg også tenker Håper ikke det men er jo litt rart at det er så ufattelig vanskelig å få tak i kattunger. Har aldri opplevd dette, jeg har alltid fått tak i katt ganske enkelt. Anonymkode: 45ee4...59e
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #18 Skrevet 24. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for linker Jeg så disse, har kontaktet eierne men de gidder jo ikke svare.. Vurderer nå å ta en voksen katt ser det er mange av de som selges/gis bort.. er jo synd på de. Har hatt en omplasseringskatt før og han var såå skjønn og snill! Anonymkode: 45ee4...59e Det kan være lurt. Kattunger er mye mer populære en voksne katter, så det er enklere å få tak i de voksne. Anonymkode: 6baab...348
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #19 Skrevet 24. februar 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Har prøvd hardt å få meg en kattunge denne uka men det er jo helt sinnsykt vanskelig! Den ene annonsen jeg sendte mail på så hadde eierne på finn fått over 300 henvendelser Ellers gidder ikke folk å svare, selv om jeg skriver en høflig utfyllende forespørsel. Vurderer nå å kontakte en oppdretter for det her er for tidkrevende syns jeg. Bor i Oslo og søker på alle fylker i nærheten men det er like vanskelig der.. Hva skjer med at alle skal ha katt nå? Er det en trend? Anonymkode: 45ee4...59e Du har prøvd i 5 dager og synes det er for krevende? Er du seriøs? Det er et kjempe problem at vi har for mange usteriliserte katter. Gi beskjed til dyrebeskyttelsen, og VENT til de faktisk får inn en kattunge. Ved å handle hos private er du med å bidra til at de stakkars samme kattene får altfor mange kull årlig, og mange katter og kattunger lider. Dyr er ikke noe man bare skaffer på dagen, det krever faktisk litt planlegging og refleksjon. Anonymkode: 1f418...93a 9
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #20 Skrevet 24. februar 2018 De fleste voksne katter er ikke så mye ute på vinteren så uhell skjer sjelden. Vent til våren du, da dukker de opp i hopetall, kattungene. Har forresten dårlig erfaring med dyrebeskyttelsen jeg også. De fleste som er med der er helt ekstreme og uten kontakt med normal sunn fornuft i forhold til dyrehold. Anonymkode: 14aa5...b70 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå