Gå til innhold

Kattene vil ikke ha fisken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte med meg en pakke med frossen seiblokk i sted og trakk den i vann en stund og skulle gi til kattene. Nå skal de få kose seg litt tenkte jeg. Men til min store overraskelse vil ingen av dem spise det. De snuste og så trakk de seg unna. 😳

Jeg har ikke gitt slik seiblokk til dem før. Men de har fått en blanding av sei og torsk før, og det likte de. 

Synes dette var rart jeg. Eller er ikke sei noe katter pleier å like kanskje? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine er ville etter sei, men det kan hende dine bare ikke liker det?

Gjest Bortbyting
Skrevet

Typisk katter!!! Noen vil ha sånn og noen vil ha noe annet.....Mine spiser sei, men ikke laks. Den ene spiser ikke rått kjøtt, men går gjerne på jakt for å fange og spise mus.....

Katter er like sære som mennesker....😂😂😂😂

Skrevet

Min katt er ikke noe glad i fisk. Ikke ren fisk og ikke kattemat med fisk. 

Hun er egentlig ganske kresen. Vil heller ikke ha rått kjøtt eller leverpostei. 

Anonymkode: 08d9a...65e

Skrevet (endret)

Faktisk, ikke alle katter liker fisk 😊 jeg har vært borti det selv

Endret av Cyndaquil
Skrevet

Min vil helst ha torskehodet :laugh:

Anonymkode: 08dac...2a8

Gjest Springfjær
Skrevet

Noen er så sære :P gamlepusen min HATET våtfor, bortsett fra den med tunfisk fra sheba 😂 jeg sverger, jeg prøvde alt annet 😂 

Skrevet

Så da er mine to kanskje bare sære. 😂 Og jeg som skulle være så grei med dem idag. De så bare dumt på meg. 🤣

Gjest Springfjær
Skrevet
2 minutter siden, Jolen77 skrev:

Så da er mine to kanskje bare sære. 😂 Og jeg som skulle være så grei med dem idag. De så bare dumt på meg. 🤣

Prøv en annen fisk, torsk feks :P 

Skrevet

Var det first price? Katter fortjener bedre enn det.

Anonymkode: 5e055...336

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tror det. Frysedisken på meny. Trodde ikke kattene merket forskjell på sånt. Men kan ikke lure de to her altså.

Lover ikke bra det produktet der når ikke katten vil ete det en gang 🤣 Snakk om dårlig reklame! 

De har spist en blanding av torsk og sei fra REMA 1000 tidligere. Det var en pose med fiskebiter som kunne brukes til feks supper o.l. Den likte de. 

• Liker 2
Skrevet

Har fire katter som spiser en slik blokk rå. Det kan bli mere apetittlig om du steker noe av det.

Anonymkode: b6fc0...8c8

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har fire katter som spiser en slik blokk rå. Det kan bli mere apetittlig om du steker noe av det.

Anonymkode: b6fc0...8c8

Jeg delte blokken opp og la dem i kokende vann. Lot dem trekke en stund i vannet. Først da jeg tok fisken på tallerken til dem, var ikke fisken gjennomvarm. Trodde først det var grunnen til at de ikke ville spise.  Men jeg lå den tilbake og lot den trekke en stund til. Kan jo prøve å steke en annen gang, men de har likt fisk servert slik før. 

Skrevet

Bland i torsk så går det nok unna igjen. 

Anonymkode: a51cf...632

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan du fortelle meg forskjellen på fisk som er fisket i sjøen og en annen fisk som er fisket i sjøen? 

Anonymkode: d91b4...054

• Liker 7
Skrevet

Det er vel ikke rart da huskattene stammer fra ørkenkatter og de levde ikke av fisk, ei heller har huskattene historie med å leve av fisk. De som har gjort det har tvertimot vært de sære. Dersom katter får hovedsaklig fisk i dietten utvikler de mangelsykdommer

Når det er sagt, så er vel ikke akkurat kuer en naturlig del av kostholdet deres heller

Anonymkode: 272d0...9e2

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kan du fortelle meg forskjellen på fisk som er fisket i sjøen og en annen fisk som er fisket i sjøen? 

Vet ikke noe om FP for, men ulike dyrefor bruker gjerne ulike deler av dyret, så dårligere for bruker mer av billige deler av dyret som knuste bein og den slags, mens de dyreste bruker mer næringsrike deler av dyret. 

Anonymkode: 272d0...9e2

Skrevet

Mine to katter er ikke aærlig glad i fisk. Prøver jeg å være hyggelig med noe fisk-våtfor... blir nesten ikke rørt. Laks kan gå, men ikke tunfisk og andre typer :fnise: de skal ha det slik de ønsker :laugh:

Men et tips er å prøve å "tvinge" det i dem. Altså (misforstå meg rett): mine to fikk litt servelat i går og i dag (en liten bit fra min egen mat). I går elsket de det. I dag... skeptisk 🙀 Frem til jeg kom borti nesen med biten, da var det godt igjen :fnise: merkelige vesen katter! Men man må jo bare elske dem også! 😸😸

Anonymkode: fcd38...376

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Måten det behandles på. "Fersk" fisk kan ha ligget i flere dager på kjøl før det faktisk blir fryst.

Skal man fryse fisk må den fryses på blokk, altså i vann. Ellers blir kjøttet ødelagt.

Så hvordan man behandler fisken har alt å si for smaken. 

Vet ikke hva de har gjort med first price sei, men fisken jeg har fisket og fryst på blokk smaker mye mye bedre. For å si det mildt.

Anonymkode: 9b73b...ff1

• Liker 1
Skrevet

Mine spiser ikke kokt fisk, den må være rå. Og torsk er best. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...