AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #1 Skrevet 23. februar 2018 Vi hadde en torsdagsfest med karneval i går, og da prestere en av venninnene mine å møte opp utkledd som en med Downs Syndrom (!). Hun laget masse rare lyder og hoppet rundt med merkelige bevegelser. Hvem faen lager slike masker?? Synes det var usmakelig, men veldig mange (de fleste faktisk) holdt på å le seg i hjel. Er dette virkelig akseptabel oppførsel??? Anonymkode: e46e4...441 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #2 Skrevet 23. februar 2018 Nei, det er det ikke. Det er usmakelig. Det minner om da man på 40-50 tallet kledde seg ut som afrikanere med å smøre seg inn med skokrem, stakk et kyllingbein i håret og laget apelyder. Anonymkode: c579d...17e 11
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #3 Skrevet 23. februar 2018 Hvor gamle er dere? Er dette en vinterferieaktivitet? Anonymkode: f40ef...1d6 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #4 Skrevet 23. februar 2018 Var det noen med downs syndrom der da? Ser ellers ikke problemet. Anonymkode: aa2ad...514 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #5 Skrevet 23. februar 2018 Hvor gamle er dere? Er dere veldig unge så tenker jeg det kan unnskyldes med uvitenhet og lite livserfaring. Anonymkode: 189d2...e39 3
Måbarefåsiat... Skrevet 23. februar 2018 #6 Skrevet 23. februar 2018 Nedlatende, ignorant og helt uakseptabelt. 5
Gjest chisandra Skrevet 23. februar 2018 #7 Skrevet 23. februar 2018 Den maska må jeg se for å tro på
indianerpila Skrevet 23. februar 2018 #8 Skrevet 23. februar 2018 Jobbet på Ikea for en 15 år siden, da var det en kunde som var handikapet i kasse, hvor 3 medarbeider sto lo av den personen lenge. Heldigvis ikke slik at personen merket det, virket det som, og jeg håper ikke det. Han ene var 19, og det var to jenter på 19 og 22. Synes det var helt usmakelig og ufølsomt ut. 8
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #9 Skrevet 23. februar 2018 28 minutter siden, indianerpila skrev: Jobbet på Ikea for en 15 år siden, da var det en kunde som var handikapet i kasse, hvor 3 medarbeider sto lo av den personen lenge. Heldigvis ikke slik at personen merket det, virket det som, og jeg håper ikke det. Han ene var 19, og det var to jenter på 19 og 22. Synes det var helt usmakelig og ufølsomt ut. Hvorfor sa du ikke fra til dem? Anonymkode: 1762d...952 8
Gjest PeleWasShite Skrevet 23. februar 2018 #10 Skrevet 23. februar 2018 De andre syntes det var morsomt, mens du fikk en anledning til å være butthurt over noe. Så alt i alt hørtes det jo ut som en vinn-vinn situasjon for alle parter. En kostymefest er uansett ikke fullkommen uten den ene personen som går rundt og mener at "man tuller ikke med sånt".
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #11 Skrevet 24. februar 2018 Hva er problemet ? Folk kler seg ut som Donald Trump, Obama, blondiner osv... Synd at man skal klikke helt for ting som ikke er ment galt engang, ikke rart man får sosialangst... Folk gjør jo bare av oss som er blonde også, pluss de som har former og det er greit eller ? Jeg bryr meg ikke om sånt og er ikke noe vits i å klikke fordi folk ler av andre og det er den nye moten, å latterliggjøre og håne andre... Er ikke så fan av det selv, men blir jeg sint så ler de enda mer. Anonymkode: dd285...994 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #12 Skrevet 24. februar 2018 På 90-tallet var det en del skinheads i Stockholm. De hadde et eget ungdomshus. En fyr, som var skinna på hodet og gikk med boots, gikk på t-banen i Stockholm. En fyr på noen og 50 ble irritert og gikk bort til han og begynte å forklare at han syntes det var forkastelig med slike skinheads, at han ikke hadde respekt for de som hadde kreft og ikke hadde hår. Fyren, som var ungdom, satt bare og fniste og lo, mens mannen hadde sitt sinnesutbrudd. Til slutt slo mannen til fyren og slo han ned. Det viste seg i etterkant at gutten ikke var skinhead, han hadde kreft... Anonymkode: 9a0f5...fd0
Papirfly Skrevet 24. februar 2018 #13 Skrevet 24. februar 2018 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Papirfly, mod.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #14 Skrevet 24. februar 2018 Nå skal alle bli krenket. Eller la seg krenke på vegne av andre. Hvem skal man da kle seg ut som. Når man ikke kan kle seg ut som indianer eller mongo? Gotiske folk blir krenket av at folk kler seg ut som dem på halloween. Denne gamskapen med at man ikke kan gjøre noe før noen lar seg krenke må snu. Anonymkode: 12406...607 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #15 Skrevet 24. februar 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde en torsdagsfest med karneval i går, og da prestere en av venninnene mine å møte opp utkledd som en med Downs Syndrom (!). Hun laget masse rare lyder og hoppet rundt med merkelige bevegelser. Hvem faen lager slike masker?? Synes det var usmakelig, men veldig mange (de fleste faktisk) holdt på å le seg i hjel. Er dette virkelig akseptabel oppførsel??? Anonymkode: e46e4...441 Japp. At kan spøkes med. Kan det ikke det er vi bare noen dystre idioter. Anonymkode: fe4f8...259 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #16 Skrevet 24. februar 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: På 90-tallet var det en del skinheads i Stockholm. De hadde et eget ungdomshus. En fyr, som var skinna på hodet og gikk med boots, gikk på t-banen i Stockholm. En fyr på noen og 50 ble irritert og gikk bort til han og begynte å forklare at han syntes det var forkastelig med slike skinheads, at han ikke hadde respekt for de som hadde kreft og ikke hadde hår. Fyren, som var ungdom, satt bare og fniste og lo, mens mannen hadde sitt sinnesutbrudd. Til slutt slo mannen til fyren og slo han ned. Det viste seg i etterkant at gutten ikke var skinhead, han hadde kreft... Anonymkode: 9a0f5...fd0 Så moralen er: Ts kan aldri helt vite om venninnen har downs syndrom eller ikke.. Anonymkode: 12c94...468 9
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #18 Skrevet 25. februar 2018 Alt kan i praksis tøyses med, så lenge konteksten er riktig. Jo mer smakløst eller drøyt noe kan være, desto mer arbeid kreves for å det innenfor en akseptabel ramme. I denne sammenhengen ville jeg ikke tatt det så høytidelig, med mindre det var spesielt nedsettende. Det var nok bare et forsøk på humor. Som jeg forstår var dette en høyest privat fest, så denne Downs-vitsen nådde med andre ord ikke ut til et større publikum, som kunne tolket dette negativt av ulike grunner. I og med at flesteparten lo godt, traff det nok også en viss humoristisk nerve. Tenker egentlig at psykisk utviklingshemmede også bør spøkes med. Mange sier at det å tulle med disse er uakseptabelt under enhver omstendighet, og mener at det vil være å mobbe en litt svakere gruppe i samfunnet. Men er det ikke også diskriminerende å holde disse utenfor humoristiske sammenhenger? De er som alle oss andre nemlig mennesker. Så lenge man forholder seg til de samme prinsippene man ellers ville gjort i forhold til humor, bør ikke dette være en veldig stor problemstilling. Hvorfor skal det være tabu å være utviklingshemmet? En god latter forlenger livet, også for denne gruppen. Følelsen av fellesskap er viktig for alle. Anonymkode: 9bd8f...5ed
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #19 Skrevet 25. februar 2018 Jeg har ingen tro på at det finnes mongomasker. Anonymkode: 5bf7b...1ed 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #20 Skrevet 25. februar 2018 25 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har ingen tro på at det finnes mongomasker. Anonymkode: 5bf7b...1ed Ikke jeg heller men det ble slettet som "spekulasjoner" Anonymkode: c0a94...900 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå