Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal studere pedagogikk til høsten og søker jobber nå, er litt usikker på hvor jeg kan få jobber hen siden jeg ikke har så mye erfaring innen den retningen, noen som har noen tips?

Anonymkode: e577d...581

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SFO og lærervikar?

Har selv studert pedagogikk og jobbet som lærervikar ved siden av studiene. Har jobbet meg oppover derifra. 

Anonymkode: 3599f...e09

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

SFO og lærervikar?

Har selv studert pedagogikk og jobbet som lærervikar ved siden av studiene. Har jobbet meg oppover derifra. 

Hva er du nå? Rektor? Professor? Stephen Fry?

• Liker 1
Skrevet

Hehe, nei. 😊 Jobber som rådgiver ved et universitet. Har ikke lærerutdanning eller rektorutdanning men fikk lett jobb som lærervikar. 

Skrevet

"Alle" får jobb som lærervikar, så jeg ville satset på det

Anonymkode: d0c38...ec7

Skrevet

jeg har ingen planer om å bli lærer altså, kunne tenke meg å jobbe innen coaching, rådgivning etter endt utdanning, så skulle helst hatt en jobb som kan vinkles i den retningen..

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg har ingen planer om å bli lærer altså, kunne tenke meg å jobbe innen coaching, rådgivning etter endt utdanning, så skulle helst hatt en jobb som kan vinkles i den retningen..

Da er lærervikar en viktig erfaring og en grei start. Du blir vant til å stå foran et "publilum" og veilede en til en, samt tilpasse din undervisningen til den enkelte. Viktige egenskaper i jobbene du ser for deg. Du lærer også måter å motivere klassen/ den enkelte osv.

Andre alternativer er eksenpelvis å være mentor for en student ved ditt universitet. Dette krever dog at du er i gang med eget studie. Mentorlønnen er langt dårligere betalt en lønna til en lærervikar som får tilkallingsvakter. 

Skrevet

Eller kanskje støttekontakt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...