Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner ikke svar på dette noen steder og håper noen med litt peiling kan hjelpe. Jeg har jobbet deltid de to siste årene. Jeg har kun hatt fast én dag i uken, men i 2017 jobbet jeg i gjennomsnitt 3 dager i uken (pluss fulltid i perioder). Hadde så tre måneder med pappaperm fra november-februar og har nå fått beskjed om at det er lite ledige vakter fremover. Går derfor tilbake til å kun ha en fast arbeidsdag i uken. Har meldt meg som arbeidssøker hos NAV, men lurer på om jeg har rett på dagpenger? Inntekten blir jo betydelig redusert nå, men arbeidsgiver mener jeg ikke har rett på noen ting siden arbeidsmengden ikke har endret seg på papiret.

Anonymkode: d4bb3...122

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagpenger blir regnet ut fra tidligere inntekt og arbeidstimer, så hvis du har tjent under grensen 6 av de 10 siste mnd (eller noe sånt) så får du ikke dagpenger fordi du ikke har noe grunnlag.

Dersom du har nok grunnlag for dagpenger så må du få fastsatt din 100% og hvis du jobber mer enn 50% av den satsen du får da så får du ikke dagpenger. 

Eks. hvis du har jobbet 32 timer hver uke tidligere så må du jobbe halvparten eller mindre enn det nå for å få dagpenger. Og NAV regner gjennomsnitt, så du må ha dokumentasjon på all jobbing og legge sammen og regne ut. 

Anonymkode: d1d4c...a2b

Skrevet

Anbefaler å søke for å få en vurdering av det.. Det er vilkår om minsteinntekt i fjor eller siste 3 år samt at du må ha redusert arbeidstid på minst 50 %..

Anonymkode: 235e8...fe1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...