Gå til innhold

Noen her som har hatt blindtarmbetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går våknet jeg tidlig om morningen av at jeg hadde veldig vondt i øvre del av magen. Smertene flyttet seg senere til rundt navelen, Ca rett ovenfor navelen og rundt. Jeg begynte også å kjenne det ned mot høyre side. Greia er at jeg ikke hadde konstante smerter hele tiden. Smertene kom og gikk. Når det først gjorde vondt, så gjorde det veeeldig vondt også. I tilleg til at jeg har hatt feber.

I natt våknet jeg rundt kl 2, halv 3 og reiste meg opp, men i det jeg reiste meg, fikk jeg så ekstremt vondt og den høye siden av magen var liksom mye hardere enn den venstre siden. Når jeg kom tilbake fra badet og fikk satt meg, hadde jeg så ekstremt vondt at man nesten ikke kan beskrive det en gang. Jeg har nok aldri hatt så vondt før i hele mitt liv. Og jeg har hatt mye problemer med magen! 

I dag har mye av smertene bare gitt seg og jeg har ikke hatt vondt på lenge. Jeg kjenner det om jeg presser på magen og det kan komme små «stikk» i siden av magen. Selv skjønner jeg ingeting. Jeg har hatt omtrent alle symptomer på blindtarmbetennelse, som feber, kvalme, innmari vondt i magen og alt som følger med, men jeg skjønner ikke hvordan smertene bare kan gi seg og jeg ligger så og si bare å venter på at de skal komme tilbake.

Kan dette være blindtarmbetennelse? 

Anonymkode: 6eceb...622

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra på legevakta, jeg hadde blindtarmbetennelse og dro på jobb fordi smertene ga seg, ble plutselig vondt igjen, dro på legevakta og fikk beskjed om at den kunne ha sprukket om jeg hadde ventet stort lenger. 

Anonymkode: 2fd41...64c

Skrevet

Det var veldig vondt når jeg trykket inn på magen også slapp, det var vondere å slippe enn å trykke inn, dette var første sjekken de gjorde hos legen også.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var veldig vondt når jeg trykket inn på magen også slapp, det var vondere å slippe enn å trykke inn, dette var første sjekken de gjorde hos legen også.

Jeg kjenner det både når jeg trykker inn og slipper. Når jeg slipper kjennes det ut som om det stikker litt på en måte, men det gjør ikke veldig vondt. Det er nå smertene har gitt seg også da. 

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I går våknet jeg tidlig om morningen av at jeg hadde veldig vondt i øvre del av magen. Smertene flyttet seg senere til rundt navelen, Ca rett ovenfor navelen og rundt. Jeg begynte også å kjenne det ned mot høyre side. Greia er at jeg ikke hadde konstante smerter hele tiden. Smertene kom og gikk. Når det først gjorde vondt, så gjorde det veeeldig vondt også. I tilleg til at jeg har hatt feber.

I natt våknet jeg rundt kl 2, halv 3 og reiste meg opp, men i det jeg reiste meg, fikk jeg så ekstremt vondt og den høye siden av magen var liksom mye hardere enn den venstre siden. Når jeg kom tilbake fra badet og fikk satt meg, hadde jeg så ekstremt vondt at man nesten ikke kan beskrive det en gang. Jeg har nok aldri hatt så vondt før i hele mitt liv. Og jeg har hatt mye problemer med magen! 

I dag har mye av smertene bare gitt seg og jeg har ikke hatt vondt på lenge. Jeg kjenner det om jeg presser på magen og det kan komme små «stikk» i siden av magen. Selv skjønner jeg ingeting. Jeg har hatt omtrent alle symptomer på blindtarmbetennelse, som feber, kvalme, innmari vondt i magen og alt som følger med, men jeg skjønner ikke hvordan smertene bare kan gi seg og jeg ligger så og si bare å venter på at de skal komme tilbake.

Kan dette være blindtarmbetennelse? 

Har du bæsja?

Anonymkode: 219a5...97e

Gjest Sjokoladeknask
Skrevet

Hvorfor i alle dager drar du ikke til legevakten når det gjør så vondt? 

(Jeg kan for øvrig ikke relatere så mye til det, jeg ble operert for blindtarmbetennelse da jeg var 1 år. Fikk raskt hjelp fordi jeg allerede var på et sykehus. Hadde jeg ikke fått hjelp ASAP, hadde jeg dødd). 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du bæsja?

Anonymkode: 219a5...97e

Jeg har vært løs i magen, absolutt, men jeg har ikke gått på do så veldig mange ganger som når man har et magevirus eller lignende. 

Skrevet

Det er vel bare å ta seg en tur på legevakta. Jeg har mistenkt blindtarmbetennelse flere ganger, men aldri hatt det. Dro til legen første gangen, men ikke de andre. Første gangen var det bare ufarlige smerter i eggstokkene, andre ganger luft i magen. Jeg tviler på at du har blindtarmbetennelse, for da ville mest sannsynlig smertene blitt verre over kortere tid. Og når du har hatt vondt såpass lenge men fortsatt har perioder der smertene går ned, så tipper jeg det er i tarmene problemet ligger. Hvis du har mye problemer med magen er det nok bare det denne gangen også

Anonymkode: a4235...3b5

Skrevet

Har man mistanke om blindtarmbetennelse så venter man ikke å ser!! Da drar man på legevakten!! Herrefred så langt folk lar det gå før de oppsøker hjelp, blir helt matt jeg altså! 

Anonymkode: 27c0d...708

• Liker 1
Skrevet

Mistanke på blintarmbetennelse betyr det samme som legevakt ASAP!

Anonymkode: 1ecac...4c7

Skrevet

Slutt å spør her og kom deg til legevakten

Anonymkode: c073c...1bc

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel bare å ta seg en tur på legevakta. Jeg har mistenkt blindtarmbetennelse flere ganger, men aldri hatt det. Dro til legen første gangen, men ikke de andre. Første gangen var det bare ufarlige smerter i eggstokkene, andre ganger luft i magen. Jeg tviler på at du har blindtarmbetennelse, for da ville mest sannsynlig smertene blitt verre over kortere tid. Og når du har hatt vondt såpass lenge men fortsatt har perioder der smertene går ned, så tipper jeg det er i tarmene problemet ligger. Hvis du har mye problemer med magen er det nok bare det denne gangen også

Anonymkode: a4235...3b5

Har tideligere dratt til legevakten med mistanke om blindtarmbetennelse, men hadde ikke samme smerter som jeg har hatt denne gangen. Legen sa at det kunne være magevirus eller luft i tarmene, men har aldri hatt feber når jeg har fått vondt i magen.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har tideligere dratt til legevakten med mistanke om blindtarmbetennelse, men hadde ikke samme smerter som jeg har hatt denne gangen. Legen sa at det kunne være magevirus eller luft i tarmene, men har aldri hatt feber når jeg har fått vondt i magen.

Har du ennå ikke kommet deg av gårde? Jeg har tatt blndtarmen og det er ikke noe å kødde det

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jaja. Du får se om den sprekker. Da kjenner du det hvertfall, bare sørg for å ikke være langt unna en ambulanse sånn at de kan kjøre deg i full faen til nærmeste sykehus. 

Anonymkode: 27c0d...708

• 4 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.2.2018 den 18.15):

Mistanke på blintarmbetennelse betyr det samme som legevakt ASAP!

Jepp

Skrevet
Tunique skrev (23 minutter siden):

Jepp

Ts har får lengst funnet ut av dette

Anonymkode: 4ae67...dc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...