AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #1 Skrevet 23. februar 2018 Jeg spiser mye grønnsaker, frukt og bær, men plages mye av litt løs mage som jeg tenker kan være en konsekvens av det. Så jeg lurer rett og slett på hvor mye andre spiser i løpet av dagen? Jeg har lite lyst å spise mindre av det, det er jo både sunt og godt, men hvis jeg spiser unormalt mye så burde jeg kanskje det. Kanskje jeg spiser for mye av hver sort? Jeg er veldig glad i bringebær og tomater, så det går det mye av Så, hva og hvor mye spiser dere i løpet av dagen? Anonymkode: 64793...34e
Duckie Skrevet 23. februar 2018 #2 Skrevet 23. februar 2018 Det er anbefalt å få i seg en halvkilo per dag, og jeg forsøker å ligge rundt der omkring. Prøver å variere mye mellom de ulike sortene, jeg liker alt av frukt og grønnsaker. Det er mange som reagerer på å få i seg for mye frukt ihvertfall. Forsøk å kutte ut noen typer i en periode og se om du merker forskjell?
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #3 Skrevet 23. februar 2018 Spiste en appelsin i går og salat på en burger i dag Anonymkode: be9e1...487 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #4 Skrevet 23. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spiste en appelsin i går og salat på en burger i dag Anonymkode: be9e1...487 Spiste et eple i går og ertestuing i dag. Teller potetgull som grønnsaker? Anonymkode: 71a48...dce
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #5 Skrevet 24. februar 2018 Ikke nok i det hele tatt. Er egentlig veldig glad i frukt, men det blir liksom ikke til at jeg spiser det likevel. Min løsning er smoothie. Og den må jeg kjøpe ferdig på butikken, for å lage den selv blir bare pes. Grønnsaker har jeg generelt aldri likt. Alltid vært sær i matveien og veldig var på konsistens. Men jeg begynte å spise grønnsaker da jeg fikk barn nr to og innså at jeg nesten bør være et godt forbilde. Med tiden har jeg lært med å loke noen grønnsaker bedre enn andre, men som regel må de krydres eller kamufleres i maten på andre måter for at jeg skal synes at det er greit. Skammet meg litt over å være voksen og holde på sånn, men jeg prøver i hvert fall:) Anonymkode: 9951b...0f9
Fridusen Skrevet 24. februar 2018 #6 Skrevet 24. februar 2018 Spiser 2 bananer hver dag og så blir det kanskje en appelsin i ny og ne
dillyduzit Skrevet 24. februar 2018 #7 Skrevet 24. februar 2018 Vi lager smoothies hver morgen med en god miks av røde bær, gule frukter og spinat/ingefær. Vi spiser vegetariansk så blir alltid mye grønnsaker både til lunsj og middag.
FluffyJuggernaut Skrevet 24. februar 2018 #8 Skrevet 24. februar 2018 Det varierer, men spiser grønt eller frukt hver dag. Og jeg kan ikke si at jeg har merket noe forandring på fordøyelsen min. Om du har veldig løs mage så er det vel enkelte frukt eller mengder som kan få litt fart på "systemet", som f.eks kiwi eller en hel kurv med druer i slengen.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #9 Skrevet 24. februar 2018 Mye... Ofte pasjonsfrukt, blåbær eller granateple sammen med yoghurt og granola på morgenen. Så en smoothie som mellommat. Salatbar på jobben til lunsj, eller en omelett med avocado/agurk/vårløk/tomater om jeg er hjemme. Eple eller banan som mellommåltid. Middagen består alltid av 70% grønnsaker. Ofte lager jeg grønnsakssuppe fra bunnen, sashimisalat med edamame og syltet rødløk, wok i alle varianter, selv taco spiser jeg med hjertesalat som "skjell". Merker ingenting fra eller til på magen, utover at jeg aldri har noen plager. Men en stor forskjell på hud og overskudd om jeg spiser mindre en periode. Anonymkode: 0d422...2a5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #10 Skrevet 24. februar 2018 Spiser i snitt: 1 avokado hver dag 1 tomat hver dag 1 banan hver dag Får i meg sitron via vann hver dag Ellers går det litt mer rotgrønnsaker i helgene, noe jeg kan være dårlig på i ukedagene. Lager mye supper da, og der får jeg i meg blomkål o.l. Dette snittet er tatt ut i fra siste måneds forbruk. Anonymkode: 107b0...165
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #11 Skrevet 24. februar 2018 Det er så dyrt med frukt, så blir max én per dag. Banan eller eple stort sett. Men spiser en del grønnsaker. En typisk dag, blir det noe ala: 1 gulrot, 1 løk, litt squash, brokkoli, salat, tomat, agurk, paprika, bønner og sylteagurk. Anonymkode: 3ec16...317
Pringle Skrevet 24. februar 2018 #12 Skrevet 24. februar 2018 To porsjoner frukt/bær og tre porsjoner grønnsaker (potet/søtpotet regner jeg utenom). En porsjon er cirka 80 gram rå eller minst 100 gram varmebehandlede grønnsaker, frukt tilsvarende et vanlig eple, eller så nært som mulig, om mulig uten å måtte dele opp ting, det varierer også etter pris og holdbarhet (større fruktporsjoner om det er billig og/eller må spises opp fort). Ingen problemer med magen bortsett fra av og til litt knip etter at jeg har spist rå grønnsaker, derfor er jeg nøye med å ikke overdrive det.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #13 Skrevet 25. februar 2018 Ca halvparten av det jeg spiser er grønnsaker, frukt og bær. Teller bønner og linser som en del av den "grønne" maten man burde få i seg hver dag? For da ligger jeg mer på 80-90% av det jeg spiser hver dag. Føler meg bra og lett i kroppen. Har ikke trent skikkelig på mange år og hadde mye kroppsfett på typiske kvinnesteder som lår og mage. Nå trener jeg ca 15 min styrke hver dag, og kroppen min ble merkbart strammere på noen uker. Midjen min har fått sånn skikklig innsving som man ser på trente kvinner. Skal sies at jeg ikke har gått særlig ned i vekt da jeg allerede var slank, men ser tynnere ut fordi fettet og muskler sitter bedre fordelt på kroppen. Men nå ble dette en tangent... Anonymkode: 14a25...184
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #14 Skrevet 25. februar 2018 Litt hver dag, spiser en banan og et eple eller appelsin hver dag + 2-3 små tomater og 20-30 gr blåbær Til middag har jeg ca 70% grønnsaker og ellers ofte bønner i middagen og spiser ofte avokado eller kiwi på brødskiva. Merker ikke noe ubehag i magen av dette. Anonymkode: 2dc00...304
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #15 Skrevet 25. februar 2018 Spiser som regel 1-2 gulrot hver dag. Og gjerne et glass juice som også inneholder grønnsaker (ikke fra konsentrat). Spiser kanskje 1-2 bananer også, noe potet osv. Varierer fra dag til dag. I går spiste jeg bare to gulrøtter, noen dadler og drakk et glass av den juicen. Men spiser mye belgvekster og nøtter. Anonymkode: 293cc...06d
^^Belle^^ Skrevet 26. februar 2018 #16 Skrevet 26. februar 2018 Jeg spiser mye i løpet av en gjennomsnittlig dag. Minst 3 epler (må være pink lady ), og ofte bananer, pære og druer. Og kaki når den er i sesong. På sommerhalvåret spiser jeg 3-500 g vannmelon til kvelds hver kveld. Av grønnsaker spiser jeg stort sett alltid rå grønnsaker til middag, og ofte løk og sopp. Spiser mye vegetarisk, så da må grønnsakskvoten fylles opp.
bush babe Skrevet 26. februar 2018 #17 Skrevet 26. februar 2018 Masse! Salat hver dag, frukt hver dag, og snacker på rotgrønnskaker på jobb. Drikker også noen grønne smoothier i løpet av uka, med spinat/grønnkål etc. Og til middag har vi stort sett også grønnsaker i en eller annen variant. Fordøyelsen er normal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå