Gå til innhold

Såg folk penere/ kjekkere ut før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes at folk på gamle bilder, særlig av de yngre, ser penere/kjekkere ut. Mennene såg bredere ut i skuldrene, hadde bedre hud og såg bare kjekkere ut. Jentene såg mer petit ut. Rett og slett bare sunnere.

Såg folk bedre ut mellom 50 til 80 tallet?

Anonymkode: 92245...81e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk var tynnere før, og derfor så de bedre ut. Mindre sukker i kosten ga bedre hud. Man tok også bilder sjeldnere, og pyntet seg kanskje ekstra for fotografering.

Anonymkode: 26e99...60b

• Liker 8
Skrevet

Jeg synes særlig yngre jenter ser bedre ut i dag enn tidligere. Ja, i dag bruker jentene mye mer sminke, men her sikter jeg til trekk. Dette har jeg også hørt kvinnelige kolleger i 60-årene diskutere, hvor de konkluderer med det samme som meg. 

Anonymkode: 8f980...aff

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes særlig yngre jenter ser bedre ut i dag enn tidligere. Ja, i dag bruker jentene mye mer sminke, men her sikter jeg til trekk. Dette har jeg også hørt kvinnelige kolleger i 60-årene diskutere, hvor de konkluderer med det samme som meg. 

Har observert og tenkt det samme. Dette går ikke bare på sminke for å fremheve trekk, jeg som dame selv klarer å se forskjell på naturlig pene trekk og påsminkede. Må ha noe med evolusjon å gjøre

Anonymkode: 68c5d...cdb

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Jeg syns mange så mye eldre ut, men det hadde nok med klesstil og hårfrisyre å gjøre.

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Har observert og tenkt det samme. Dette går ikke bare på sminke for å fremheve trekk, jeg som dame selv klarer å se forskjell på naturlig pene trekk og påsminkede. Må ha noe med evolusjon å gjøre

Anonymkode: 68c5d...cdb

Det er ikke veldig mange generasjoner siden vi begynte å fotografere, det ville vært veldig merkelig med så merkbar endring så hurtig. 

Anonymkode: 5f5a8...c73

• Liker 4
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at folk på gamle bilder, særlig av de yngre, ser penere/kjekkere ut. Mennene såg bredere ut i skuldrene, hadde bedre hud og såg bare kjekkere ut. Jentene såg mer petit ut. Rett og slett bare sunnere.

Såg folk bedre ut mellom 50 til 80 tallet?

Jeg synes ikke det. Folk så kanskje mer naturlige ut, men de ble fort gamle og satt i stilen. Mine foreldre - og alle andre på samme alder - var helt håpløst gammeldagse i klesveien, hårfrisyrer og levesett. De var "gamle" som 40-åringer. En gjennomsnitts 40-åring i dag ser 20 år yngre ut enn det de gjorde som 40-åringer.

Og den over her, som sa det var mindre sukker i kosten, det er jo fakta feil. Da jeg vokste opp på seint -60 tidlig 70-tall, var det kun fint brød og loff, vi fikk smør og sukker på brødskiva, sirup, Hapå eller Sunda, fordi det var billig pålegg. Ja, vi fikk hjemmelaget middag hver dag, men vi hadde alltid dessert også. Mor bakte alltid kaker som vi hadde til ettermiddagskaffe. Feit mat var heller ikke "farlig". Vi maulet fettet av spekeskinka og kotellettene. Jeg var likevel tynn som ei flis, forstå det den som kan. 

Anonymkode: 9264e...a26

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det. Folk så kanskje mer naturlige ut, men de ble fort gamle og satt i stilen. Mine foreldre - og alle andre på samme alder - var helt håpløst gammeldagse i klesveien, hårfrisyrer og levesett. De var "gamle" som 40-åringer. En gjennomsnitts 40-åring i dag ser 20 år yngre ut enn det de gjorde som 40-åringer.

Og den over her, som sa det var mindre sukker i kosten, det er jo fakta feil. Da jeg vokste opp på seint -60 tidlig 70-tall, var det kun fint brød og loff, vi fikk smør og sukker på brødskiva, sirup, Hapå eller Sunda, fordi det var billig pålegg. Ja, vi fikk hjemmelaget middag hver dag, men vi hadde alltid dessert også. Mor bakte alltid kaker som vi hadde til ettermiddagskaffe. Feit mat var heller ikke "farlig". Vi maulet fettet av spekeskinka og kotellettene. Jeg var likevel tynn som ei flis, forstå det den som kan. 

Helt sant! Vi spiste mye dårligere mat den gang. Jeg tipper likevel at vi beveget oss mer og derfor var slankere enn barn og unge i dag.

Anonymkode: b259b...995

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvor vanlig var det kostholdet?

Uansett, så kan jo folk har hatt bedre hud før, uten at det betyr at huden deres var bra. Huden på mange mennesker idag er eksepsasjonelt dårlig og sykelig. Sammenlign med japanere, man finner ikke så mye dårlig hud der som her til lands, blant annet forid de spiser mye sunnere enn oss og har ikke så mye junk food tilgjengelig som oss

Anonymkode: 47f43...57c

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uansett, så kan jo folk har hatt bedre hud før, uten at det betyr at huden deres var bra. Huden på mange mennesker idag er eksepsasjonelt dårlig og sykelig. Sammenlign med japanere, man finner ikke så mye dårlig hud der som her til lands, blant annet forid de spiser mye sunnere enn oss og har ikke så mye junk food tilgjengelig som oss

Sukker var da veldig vanlig før. Man ble oppfordret til å gi barna sukker. Sukker ble ikke sett på som "farlig" som det blir i dag.

Hvordan mener du at huden ser verre ut nå enn før? Rynker? Kviser? 

Anonymkode: 2ee90...112

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt sant! Vi spiste mye dårligere mat den gang. Jeg tipper likevel at vi beveget oss mer og derfor var slankere enn barn og unge i dag.

Snakk for deg selv. I mine trakter, i havgapet, var det fisk 3-4 ganger i uka, magert kjøtt og grovt brød med sunt pålegg. Drakk brus og spiste godis kun på lørdagskveld. Unger i dag spiser mye mer usunt.

Tror allikevel at folk ser sunnere ut i dag grunnet at "alle" røykte på den tida.  

Anonymkode: 65714...028

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Totalt sett var kanskje ikke maten dårligere, da det meste var laget fra bunnen av, med gode råvarer. Det var en del sukker, raske karbohydrater og en del fett, men hel - og halvfabrikata fantes ikke innenfor våre vegger, hvert fall. Men enig i at vi beveget oss mye mer! Jeg var i hvert fall ute 90% av tiden, ble aldri kjørt hit og dit, men måtte gå eller sykle. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kostholdet var veldig vanlig der jeg vokste opp, hvert fall. Hvorfor du drar inn junk food, aner jeg ikke. Det fantes ikke noe sånn da jeg var barn, og knapt nok da jeg var ungdom. Pizza, pommes frites, og burgere begynte så smått å komme på markedet da jeg var 13-14 år.

Jeg mener nå fortsatt at folk ser bedre ut i dag, holder seg unge lenger, og er generelt mer ungdommelige til sinns lenger opp i åra, enn min foreldregenerasjon var. Det er vel ikke uten grunn at uttrykket "40 er det nye 30", har oppstått.

Skrevet
På 23.2.2018 den 14.42, AnonymBruker skrev:

Jeg synes særlig yngre jenter ser bedre ut i dag enn tidligere. 

Jeg synes særlig yngre jenter i dag ser mye eldre ut enn tidligere, og det kan man takke nettbrett og mobiler. 

Anonymkode: 706cb...569

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes folk var penere før. De var slankere og hadde renere hud. Jentene sminket seg på en måte som fikk dem til å se søtere ut bortsett fra på slutten av 60 og begynnelsen av 70-tallet. Nå synes jeg mange kliner på seg så mye at de ser ut som bordellmammaer før de har fylt 16. Gutta var fine på 50- og 60-tallet, synes jeg. Noen, de som ikke var mest utfrika så bra ut på 70-tallet også. 80-tallet var så som så for mannfolkene. Miami Vice-stilen var kul, men så var det jo mange med puddelpermanent og pastellfargede mohairgensere også...:laugh:

Skrevet

Syntes folk er penere idag jeg. Tenker det er fordi folk kan få barn med de de vil, og en del blir valgt bort - som før fikk koner og barn fordi kvinnefolk ikke hadde noe valg.

Anonymkode: 5233f...4c0

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes folk er penere idag jeg. Tenker det er fordi folk kan få barn med de de vil, og en del blir valgt bort - som før fikk koner og barn fordi kvinnefolk ikke hadde noe valg.

Anonymkode: 5233f...4c0

Så barna blir penere utenpå, men alt rottner inni. Som hele samfunnet. Ikke bare på rot eller innsiden, men også hele sjelen 

• Liker 2
Skrevet

Det fantes folk som ikke var heldige med utseendet sitt før i tiden også.

women-trousers-cardiff-university.jpg

Anonymkode: 7ce1a...f27

Skrevet
På 23.2.2018 den 15.28, AnonymBruker skrev:

Tror mørk hud har bedre kvalitet enn lys hud som er veldig sensitiv ovenfor sol, miljø, forurensning, kulde og varme osv. Utslett og kviser og sånt kommer av mye forskjellig og har ikke bare med kosten å gjøre. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det fantes folk som ikke var heldige med utseendet sitt før i tiden også.

women-trousers-cardiff-university.jpg

Anonymkode: 7ce1a...f27

De ser jo helt vanlige ut. Ikke alle kan være super pene. Har sett værre enn det der ...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...