Gå til innhold

Barnevernet, noen erfaringer? jeg skal ha barn nå så jeg må lage slagplan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 26år jeg å kona planleger nå at få barn. kona er muslim fra Marokko, jeg har bipolar diagnose og jeg har noen innlegelser på psyk bak meg. kona har ikke oppholdstilatelse fordi jeg ikke tjener nokk penger men nå har hun fått visum i ett helt år å nå vil hun ha barn og jeg ønsker også det. Jeg mener det er åpenbart at BV kommer til å bli involvert derfor må jeg være forberedt. Jeg vil selvsagt at barnet mit skal fødes i Norge og vokse opp i Norge men siden vi ikke får familiegjenforening så er jeg redd for at vi må være i Marokko.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker dere bør vente med å få barn. Få deres eget liv på stell før dere setter til livs et lite menneske som er totalt avhengig av foreldrene sine, mentalt og fysisk og materiellt.

• Liker 43
Skrevet

Egoismen når stadig nye høyder. 

• Liker 9
Gjest making.a.mess
Skrevet
10 minutter siden, sint og etnisk nor skrev:

Jeg er 26år jeg å kona planleger nå at få barn. kona er muslim fra Marokko, jeg har bipolar diagnose og jeg har noen innlegelser på psyk bak meg. kona har ikke oppholdstilatelse fordi jeg ikke tjener nokk penger men nå har hun fått visum i ett helt år å nå vil hun ha barn og jeg ønsker også det. Jeg mener det er åpenbart at BV kommer til å bli involvert derfor må jeg være forberedt. Jeg vil selvsagt at barnet mit skal fødes i Norge og vokse opp i Norge men siden vi ikke får familiegjenforening så er jeg redd for at vi må være i Marokko.

Er du så desperat at du føder et barn inn i dette?????  Fy pokker så egoistisk!!# tosk. 

Skrevet

Du hadde da en tråd om dette for ikke så lenge siden, hvorfor lage en ny?

• Liker 2
Skrevet

Tror du må tenke igjennom om dette en gang til. Hvordan skal du forsørge barnet dersom dere flytter til Marokko? Hva om du trenger en innleggelse når du er der? Videre så undrer jeg meg over om du klarer å forsørge et barn dersom inntekten din er lav. For meg er det innlysende at du ikke bør planlegge barn slik ståda er nå.

Anonymkode: 3267a...5b4

• Liker 6
Skrevet

Husker du lagde en tråd tidligere og forholdet deres er ALT for ustabilt for noe barn slik som det er nå! 

Og barnevernet gjør bare jobben sin og det er IKKE farlig at de blir involvert. Enten så henlegger de saken, eller så setter de inn hjelpetiltak om det trengs. En slagplan fra din side vil ikke styrke saken deres på noe som helst måte. 

Å få ett barn slik som situasjonen deres er nå viser bare hvor umodne og lite egnet dere er til å ta gode valg. 

Anonymkode: cddd1...261

• Liker 6
Skrevet

Dere er inne i en tid der det ikke passer seg med barn. Få livet stabilt, forutsigbart og trygt før dere tenker på barn..

• Liker 1
Gjest making.a.mess
Skrevet

Tenk litt på følelsen av å bli fratatt barnet og aldri få se det igjen. Kjenn på det, for det er jo det du risikerer. 

Skrevet

Vent med barn....

Anonymkode: 268ed...cc8

• Liker 2
Skrevet

Skal du bo i Marokko som samboer med en marokkansk kvinne???? Du kommer til å bli steinet:fnise:

Anonymkode: 3267a...5b4

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor tror du barnevernet blir koblet inn? Får du riktig medisiner og riktig dosering er det vel ikke et problem? Kjenner flere som har bipolar lidelse og som har barn. Der har det aldri vært noe problem og barnevernet har da aldri blitt varslet fordi en av foreldrene har en diagnose.

Anonymkode: 52e23...13f

• Liker 1
Skrevet

Vi har det jo bra relativt. vi eier en leillighet, vi har bil og jeg har ressurssterke foreldre. Vi pratet om det igår og da tok vi beslutningen vi skal få barn. Hun sier hun ikke vil vente lenger, Jeg personlig ønsker at fremtiden vår blir i Marokko men hun vil til Norge jeg håper jeg med tiden kan overtale henne om at vi etablerer oss i Marokko det ville gjort ting mye enklere og tryggere. Jeg har forsøkt å si at i Norge så tar staten barna veldig lett men hun forstår det ikke.

Skrevet

Det at du er bipolar i seg selv er ikke nødvendigvis noe stor sak for barnevernet hvis du er riktig medisiner og har god sykdomsinnsikt. At du velger å få barn men en som ikke har opphold og du ikke har inntekt til å forsørge dere er verre. Du vet at mange utenlandske kvinner som vil bo i Norge bruker barn for å få permanent oppold? 

Anonymkode: 24e3b...677

• Liker 4
Skrevet

Opphold *

Anonymkode: 24e3b...677

Skrevet
4 minutter siden, sint og etnisk nor skrev:

Vi har det jo bra relativt. vi eier en leillighet, vi har bil og jeg har ressurssterke foreldre. Vi pratet om det igår og da tok vi beslutningen vi skal få barn. Hun sier hun ikke vil vente lenger, Jeg personlig ønsker at fremtiden vår blir i Marokko men hun vil til Norge jeg håper jeg med tiden kan overtale henne om at vi etablerer oss i Marokko det ville gjort ting mye enklere og tryggere. Jeg har forsøkt å si at i Norge så tar staten barna veldig lett men hun forstår det ikke.

Leilighet, bil og foreldre har svært lite å si når det dreier seg om et trygt miljø for et barn å vokse opp i. Det er deres evne som foreldre, som vektlegges mest

• Liker 7
Skrevet

Det største røde flagget her er jo at du ønsker å flytte til Marokko med eneste grunnlag at du tror Barnevernet i Norge kidnapper barn.. Det vitner jo om at du ikke har en helt god holdning eller virklighetsoppfatning. Om forholdene i familien er så dårlig at BV ville tatt barna så er det jo helt forferdelig for barna om dere løser det ved å rømme til et annet land. Når du sier det er tryggere så tenker du på deg selv da, ikke barna?

Slagplanen deres bør vel være at du gjør alt du kan for å få mer inntekt + fortsetter med medisiner og terapi osv (bipolar lidelse bør ikke i utgangspunktet bety at man ikke kan ha barn). Steg 2 i planen blir da å vente til hun har fått oppholdstillatelse. 

Anonymkode: 2ddf0...cf8

• Liker 14
Skrevet

Det dere burde fokusere på først er oppholdstillatelse. Det at du er psykisk syk og hun kan risikere å bli sendt utav landet. Kan føre til at BV kommer på døren. 
Det at du er bipolar sier veldig lite. Fordi du har flere grader og det er ganske så individuelt. Du kan fortsatt være stabil etter behandling og medisiner. For alt vi vet så kan du være en som dropper medisinene fordi du føler deg OK i noen uker i strekk. Du kan også være en person som er flink til å ta medisinene dine. 
Det at dere ikke har nok penger til at hun skal få visum.. hvordan skal dere da betale for et barn? Jobber du? Hva slags inntekt har dere?

Dette er med andre ord egoistisk av dere. Sette et barn inni en slik situasjon. Det viser også at dere ikke eier et snev av selvinnsikt. Noe som får varsellampene til å ule hos BV. 

Så til dere her andre inne: Ikke hjelp TS med å sette opp en "slagplan". Det at BV eventuelt kommer er av god grunn. 

Anonymkode: 5f25a...89a

• Liker 3
Skrevet

At man har en psykiatrisk diagnose er ikke ensbetydende med at man er resurssvak eller lite reflektert. Men at du skal legge en slagplan før du får barn med et menneske du ikke engang hsr bodd sammen med, vitner for meg om en total mangel på selvinnsikt.

Du skal ikke bare bli far. Du skal også være den som er din kones forsørger og veileder hva gjelder norske samfunnsnormer mens hun integreres i det norske samfunnet. Jeg syns du høres ut som du er dårlig forberedt på dette. 

Snakk med din kontaktperson på DPS om dette istedefor oss her på KG. Lytt så til de råd du får av dem og følg det. De kjenner din historikk og vil bedre kunne vurdere deg.

• Liker 3
Skrevet

Her tror jeg at jeg vil støtte barnevernet mot deg, ikke omvendt. 

Anonymkode: c8dce...c76

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...