AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #1 Skrevet 23. februar 2018 Jeg er så lei håret mitt. Har tykt og naturlig lyst hår som mange misunner meg, men synes det er et ork å styre med det. Føler at det å ordne meg på håret bidrar veldig mye til hvor bra jeg ser ut og hvor godt jeg føler meg, så jeg vil ikke bare sette det i en hestehale. Det tar evigheter å tørke (også med føner), så jeg ender ofte opp med å vaske om kvelden. Som regel grer jeg det godt og så bruker jeg en rettetang til å bølge/vippe tuppene. Det fineste er selvsagt å gå over hele håret, men det tar utrolig lang tid. Å bare style i lengdene hjelper som regel ganske mye. Finnes det noen triks for de av oss som har mye hår, som gjør det fint og er tidsbesparende om morgenen? Noen som sover med hårruller el.l.? Anonymkode: 43996...d93
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #2 Skrevet 23. februar 2018 Å ha hår som er lett å style/ser fint ut med minimal styling handler ene og alene om hva slags klipp man har. Man må få en klipp som passer sin hårtype og preferanser, så gjør mye seg selv. Jeg klippet meg kortere og fikk det klippet opp sånn at håret ikke er så tungt. Anonymkode: ecf38...320
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #3 Skrevet 23. februar 2018 Jeg synes det er mye enklere med glattebørste. Gjør som deg, vasker håret på kvelden og lar håret lufttørke. Dagen etter grer jeg gjennom med glattebørste noe som går mye raskere enn glattetang på mitt tykke uregjerlige hår. Anonymkode: af61b...c5a
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #4 Skrevet 23. februar 2018 Jeg har et tips Selv har jeg VELDIG tykt og langt lyst hår som ser ut som et saueskinn dersom det er nyvasket og ikke stylet. Dersom jeg vasker håret gjør jeg det rundt 5 tiden om ettermiddagen og lar det lufttørke til før jeg legger meg. Da grer jeg lett gjennom det får å få bort diverse floker før jeg finner frem to hårstrikker. Jeg samler håret i en lav hestehale og tvinner det rundt til det former en naturlig dult bak på hodet. Jeg tar hårstrikkene og fester dulten slik at jeg kan sove med den gjennom natten uten at den løsner. Om morgenen når jeg skal ut løsner jeg hårstrikkene og får naturlig "rett" voluminøst hår med naturlige bølger/krøller nederst, det ser såpass profesjonelt ut at jeg får kommentarer om jeg har stått timesvis og krøllet håret eller fått blow out hos frisøren elsker denne metoden og bruker den ca hver dag med unntak av morningene hvor jeg trener. Frisøren blir mer beachwaves utover dager med mindre du bruker litt hårspray. Anonymkode: b545d...556
Pioner Skrevet 23. februar 2018 #5 Skrevet 23. februar 2018 Jeg lurer på det samme. Mitt hår blir fett med en gang og henger nesten livløst ned i fjeset på meg og jeg tar det dermed opp i hestehale ila. Dagen.. skikkelig lei og misunner de som alltid klarer å se bra ut på håret..
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #6 Skrevet 24. februar 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et tips Selv har jeg VELDIG tykt og langt lyst hår som ser ut som et saueskinn dersom det er nyvasket og ikke stylet. Dersom jeg vasker håret gjør jeg det rundt 5 tiden om ettermiddagen og lar det lufttørke til før jeg legger meg. Da grer jeg lett gjennom det får å få bort diverse floker før jeg finner frem to hårstrikker. Jeg samler håret i en lav hestehale og tvinner det rundt til det former en naturlig dult bak på hodet. Jeg tar hårstrikkene og fester dulten slik at jeg kan sove med den gjennom natten uten at den løsner. Om morgenen når jeg skal ut løsner jeg hårstrikkene og får naturlig "rett" voluminøst hår med naturlige bølger/krøller nederst, det ser såpass profesjonelt ut at jeg får kommentarer om jeg har stått timesvis og krøllet håret eller fått blow out hos frisøren elsker denne metoden og bruker den ca hver dag med unntak av morningene hvor jeg trener. Frisøren blir mer beachwaves utover dager med mindre du bruker litt hårspray. Anonymkode: b545d...556 Høres fantastisk og enkelt ut! Men hvor fester du dulten ? Plager den deg ikke når du sover, om den er i nakken? Anonymkode: 01f77...369 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #7 Skrevet 24. februar 2018 Og lar du håret blir helt tørt før du tvinner i strikken og lager dult, eller med fortsatt noe fuktig hår? Anonymkode: 01f77...369 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #8 Skrevet 24. februar 2018 Jeg har gjort litt som en over her, når håret er nesten helt tørt har jeg tvinnet håret i to dulter, en på hver side, nederst. Ser jo helt latterlig dumt ut når man legger seg, men det gir utrolig fine krøller i lengdene hos meg. Må bare passe på å tvinne de ulik vei, slik at «korketrekker» krøllene går fra ansiktet og ikke mot. Også pleier jeg å starte å tvinne rundt allerede i luggen og ned til der jeg skal ha dulten så jeg får det litt finere foran. Skal sies at jeg har mye av disse krøllene naturlig og, men det er av en eller annen grunn ikke jevnt i hele håret, har noen steder med bølger isteden, så liker å bare ha alt likt. Ligger uansett alltid på siden når jeg sover, så å ha de to diktene i bakhodet gjør ingenting. Vet ikke om dette ble forståelig engang😅 Anonymkode: 4e628...77a
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #9 Skrevet 24. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres fantastisk og enkelt ut! Men hvor fester du dulten ? Plager den deg ikke når du sover, om den er i nakken? Anonymkode: 01f77...369 Jeg sover alltid på siden uansett Jeg fester den bak midt-på-hodet-ish, kanskje litt nedover mot nakken. Du må nesten teste det ut hva som fungerer for deg, bare husk å ikke bruke for tykke hårstrikker ellers vil strikkene avgi merke på håret noe som ikke blir pent Anonymkode: b545d...556
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #10 Skrevet 24. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og lar du håret blir helt tørt før du tvinner i strikken og lager dult, eller med fortsatt noe fuktig hår? Anonymkode: 01f77...369 Jeg lar det bli tørt siden håret mitt ikke blir tørt dersom jeg tvinner det i dulten, men vil tro at det også kan være 95% tørt Poenget er at om du våkner og tar ut dulten og håret fremdeles er delvis vått så vil det ikke bli et flott resultat som vil holde Anonymkode: b545d...556
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå