Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Klageren
Skrevet

Jeg ante ikke at det skulle være vondt å være gravid..... har jo konstante menssmerter og vondt i ryggen. Ikke nok med det jeg er ogaå kvalm, og er redd for å bli mer kvalm etter hvert....og vondt i hodet og .......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uffa meg da.

Håper det retter seg etterhvert.

Skrevet

Hmmm. Dette hørtes ikke bra ut, men det er kanskje sånn det er de første mnd? Har hvertfall hørt at ting pleier å bli bedre etter noen mnd.

Jeg vet ikke, for jeg har aldri vært gravid, men akkurat nå skulle jeg gjerne byttet med deg... :-?

Lykke til videre, Håper du får noen bedre dager etterhvert!

Gjest Anonymous
Skrevet

Menssmerter kjenner du fordi livmoren endrer størrelse og gjør seg klar for å bli kjempestor. Mine "menssmerter" forsvant før uke 12.

Vondt i ryggen får du fordi vi blir mykere i leddene (hormonelt) og ryggen vil ikke tåle samme belastning som før. Frem til uke 20 fikk jeg vondt i korsryggen bare av å sove!!! Men nå våkner jeg oftenre om natten, og dermed bytter stilling oftere. Vær klar over at ryggen din ikke er like "sterk" som før graviditeten.

Avslutningsvis så gir ofte kvalmen seg etter de 12 første ukene.

Hvis plagene dine ikke gir seg, får du jo oppfølging hos legen din, som gir deg råd og veiledning.

Lykke til og (prøv) å tenk positivt (det blir du ihvertfall innprenta på svangerskapskursa, har jeg hørt....." fokuser på positiv smerte, dere"...)

- 28+2 -

Gjest Anonymous
Skrevet

hei jeg er gravid i 15 uke, og jeg vil si at kvalmen blir bedre, matlysten kommer tilbake, og trøttheten må du leve med i de 4 første mnd, så se positivt på det! selv om det er vanskelig....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...