AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #1 Skrevet 23. februar 2018 Jeg og samboer kjøpte tomt for mange år tilbake, begge står som kjøpere på skjøtet eller hva det heter. Vi har bygd hus på denne tomta og i alle søknadspapirene til kommunen så er det kun samboer sitt navn som er oppført. Vi står som lånetakerne begge to. Vi fikk i dag et brev fra kommunen som inneholdt melding om takst og skatt hvor kun han sitt navn sto oppført som eierrepresentant og refningsmottaker. Kjenner jeg ble veldig bekymret nå:( Noen som vet om det har noe å si? Det var ansvarlig søker for byggeprosjektet som kun førte opp samboers navn den gang. Anonymkode: c1977...ae3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #2 Skrevet 23. februar 2018 Bør vel stå på tinglysningsdokumenter og event ferdigstillelsen attest? Sjekk der! Anonymkode: 022a2...dd1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #3 Skrevet 23. februar 2018 Men eier du eller låner du av banken? Anonymkode: 1f138...180
Illuminatum Skrevet 23. februar 2018 #4 Skrevet 23. februar 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og samboer kjøpte tomt for mange år tilbake, begge står som kjøpere på skjøtet eller hva det heter. Vi har bygd hus på denne tomta og i alle søknadspapirene til kommunen så er det kun samboer sitt navn som er oppført. Vi står som lånetakerne begge to. Vi fikk i dag et brev fra kommunen som inneholdt melding om takst og skatt hvor kun han sitt navn sto oppført som eierrepresentant og refningsmottaker. Kjenner jeg ble veldig bekymret nå:( Noen som vet om det har noe å si? Det var ansvarlig søker for byggeprosjektet som kun førte opp samboers navn den gang. Anonymkode: c1977...ae3 Har ikke bygd, men samboer og jeg eier boligen med en halvpart hver. Dog får jeg alle kommunale regninger og med kun mitt navn. Sikkert fordi navnet mitt sto først i tinglysningen.
Glitnir Skrevet 23. februar 2018 #5 Skrevet 23. februar 2018 Får du eiendommen oppført i ligningen hvert år?
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #6 Skrevet 23. februar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og samboer kjøpte tomt for mange år tilbake, begge står som kjøpere på skjøtet eller hva det heter. Vi har bygd hus på denne tomta og i alle søknadspapirene til kommunen så er det kun samboer sitt navn som er oppført. Vi står som lånetakerne begge to. Vi fikk i dag et brev fra kommunen som inneholdt melding om takst og skatt hvor kun han sitt navn sto oppført som eierrepresentant og refningsmottaker. Kjenner jeg ble veldig bekymret nå:( Noen som vet om det har noe å si? Det var ansvarlig søker for byggeprosjektet som kun førte opp samboers navn den gang. Anonymkode: c1977...ae3 Da betaler du for et hus du ikke eier en flis av. Undersøk hva som kommer opp på siste.eiendomspriser.no Kvinnefella sitter du tydeligvis i her. Dør han så eier han huset og du ingenting. Skilles dere, så eier du heller ikke noe av huset. Oppsøk advokat på mandag og få orden på papirene, om du mener du har eierettigheter i booligen og mannen i huset er enig. Anonymkode: 551ff...63b 3
solmåneogstjerner Skrevet 23. februar 2018 #7 Skrevet 23. februar 2018 Ro dere ned. Så lenge ditt navn står på skjøtet, eier du både tomten og huset. Regner med at det står der at dere eier femti prosent hver. 7
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #8 Skrevet 23. februar 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og samboer kjøpte tomt for mange år tilbake, begge står som kjøpere på skjøtet eller hva det heter. Vi har bygd hus på denne tomta og i alle søknadspapirene til kommunen så er det kun samboer sitt navn som er oppført. Vi står som lånetakerne begge to. Vi fikk i dag et brev fra kommunen som inneholdt melding om takst og skatt hvor kun han sitt navn sto oppført som eierrepresentant og refningsmottaker. Kjenner jeg ble veldig bekymret nå:( Noen som vet om det har noe å si? Det var ansvarlig søker for byggeprosjektet som kun førte opp samboers navn den gang. Anonymkode: c1977...ae3 Sjekk adressen på siste.eiendomspriser.no eller seeiendom.no (den siste krever innlogging for tilgang til grunnboka). Anonymkode: a1db0...22c 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #9 Skrevet 23. februar 2018 Kan det være at du eier halvparten av tomten, men ingenting av huset? Anonymkode: a7487...88e
Rotemor Skrevet 23. februar 2018 #10 Skrevet 23. februar 2018 Tror du advokater kjenner til din situasjon og driver gratistjenester på Kg....? Dette kan du undersøke selv. Men strengt tatt så burde du jo vite... 1
Gjest chisandra Skrevet 23. februar 2018 #11 Skrevet 23. februar 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og samboer kjøpte tomt for mange år tilbake, begge står som kjøpere på skjøtet eller hva det heter. Vi har bygd hus på denne tomta og i alle søknadspapirene til kommunen så er det kun samboer sitt navn som er oppført. Vi står som lånetakerne begge to. Vi fikk i dag et brev fra kommunen som inneholdt melding om takst og skatt hvor kun han sitt navn sto oppført som eierrepresentant og refningsmottaker. Kjenner jeg ble veldig bekymret nå:( Noen som vet om det har noe å si? Det var ansvarlig søker for byggeprosjektet som kun førte opp samboers navn den gang. Anonymkode: c1977...ae3 Plott inn adressen din her, så får du en pekepinn: : https://siste.eiendomspriser.no/
Nåleputa Skrevet 24. februar 2018 #12 Skrevet 24. februar 2018 Hva stod det? 11 timer siden, chisandra skrev: Plott inn adressen din her, så får du en pekepinn: : https://siste.eiendomspriser.no/ 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og samboer kjøpte tomt for mange år tilbake, begge står som kjøpere på skjøtet eller hva det heter. Vi har bygd hus på denne tomta og i alle søknadspapirene til kommunen så er det kun samboer sitt navn som er oppført. Vi står som lånetakerne begge to. Vi fikk i dag et brev fra kommunen som inneholdt melding om takst og skatt hvor kun han sitt navn sto oppført som eierrepresentant og refningsmottaker. Kjenner jeg ble veldig bekymret nå:( Noen som vet om det har noe å si? Det var ansvarlig søker for byggeprosjektet som kun førte opp samboers navn den gang. Anonymkode: c1977...ae3 Hva stod det? 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #13 Skrevet 24. februar 2018 16 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Ro dere ned. Så lenge ditt navn står på skjøtet, eier du både tomten og huset. Regner med at det står der at dere eier femti prosent hver. Vet du ikke bedre enn du her gir uttrykk for så bør du ikke uttale deg. Ts eier ikke ingenting så lenge det ikke er tinglyst på henne. Hvorfor tror du ellers det haster for folk flest å få tinglysningen i orden når de har kjøpt noe? 15 timer siden, Rotemor skrev: Tror du advokater kjenner til din situasjon og driver gratistjenester på Kg....? Dette kan du undersøke selv. Men strengt tatt så burde du jo vite... Personlig rådgivning på forumet er heller ikke noe adv. gir, men det er fint mulig å påpeke at her er ts i en situasjon der hun trenger juridisk hjelp utenfor formet. Da kan ts selv velge om hun vil oppsøke adv. eller leve i spenning inntil en dag....... Ellers er denne typen tråder noe som ofte brukes som skrekk eksempler på seminarer og kurs. Anonymkode: 551ff...63b
Gjest Mysticgirl Skrevet 24. februar 2018 #14 Skrevet 24. februar 2018 Har du sjekket inn på eiendom.no på 1881. Stod du som eier sammen med han ?
ajarRun Skrevet 24. februar 2018 #15 Skrevet 24. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vet du ikke bedre enn du her gir uttrykk for så bør du ikke uttale deg. Ts eier ikke ingenting så lenge det ikke er tinglyst på henne. Hvorfor tror du ellers det haster for folk flest å få tinglysningen i orden når de har kjøpt noe? Personlig rådgivning på forumet er heller ikke noe adv. gir, men det er fint mulig å påpeke at her er ts i en situasjon der hun trenger juridisk hjelp utenfor formet. Da kan ts selv velge om hun vil oppsøke adv. eller leve i spenning inntil en dag....... Ellers er denne typen tråder noe som ofte brukes som skrekk eksempler på seminarer og kurs. Anonymkode: 551ff...63b Tinglysing bestemmer ikke hvem som eier noe. Det er som registrering av en bil. Hvem den er registrert på er irrelevant. Noen andre kan fortsatt eie den.
solmåneogstjerner Skrevet 24. februar 2018 #16 Skrevet 24. februar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du ikke bedre enn du her gir uttrykk for så bør du ikke uttale deg. Ts eier ikke ingenting så lenge det ikke er tinglyst på henne. Hvorfor tror du ellers det haster for folk flest å få tinglysningen i orden når de har kjøpt noe? Personlig rådgivning på forumet er heller ikke noe adv. gir, men det er fint mulig å påpeke at her er ts i en situasjon der hun trenger juridisk hjelp utenfor formet. Da kan ts selv velge om hun vil oppsøke adv. eller leve i spenning inntil en dag....... Ellers er denne typen tråder noe som ofte brukes som skrekk eksempler på seminarer og kurs. Anonymkode: 551ff...63b Men det har hun jo skrevet at det er
Rotemor Skrevet 24. februar 2018 #17 Skrevet 24. februar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du ikke bedre enn du her gir uttrykk for så bør du ikke uttale deg. Ts eier ikke ingenting så lenge det ikke er tinglyst på henne. Hvorfor tror du ellers det haster for folk flest å få tinglysningen i orden når de har kjøpt noe? Personlig rådgivning på forumet er heller ikke noe adv. gir, men det er fint mulig å påpeke at her er ts i en situasjon der hun trenger juridisk hjelp utenfor formet. Da kan ts selv velge om hun vil oppsøke adv. eller leve i spenning inntil en dag....... Ellers er denne typen tråder noe som ofte brukes som skrekk eksempler på seminarer og kurs. Anonymkode: 551ff...63b Man bruker da vitterlig ikke advokat for å finne ut om man eier et hus. Man kan gjerne be om råd på forum, men når man tror man trenger advokat til dette så viser man ihvertfall tydelig at man er et skrekkeksempel verdig. 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #18 Skrevet 24. februar 2018 Ble huset tinglyst på dere begge? Det bør stå på selvangivelsen om du er eier av huset. Anonymkode: 719f7...12a
csb Skrevet 25. februar 2018 #19 Skrevet 25. februar 2018 (endret) Her går du rett i din egen felle. Vet ikke DU bedre så må du la være å uttale deg. Tinglysning er en rettsvernakt som man foretar seg for å sikre seg vern mot tredjemanns kreditorer. Er man registrert i grunnboka så er man eier av huset. En tinglysning eller manglende tinglysning vil ikke endre på dette. På 24.2.2018 den 12.27, AnonymBruker skrev: Vet du ikke bedre enn du her gir uttrykk for så bør du ikke uttale deg. Ts eier ikke ingenting så lenge det ikke er tinglyst på henne. Hvorfor tror du ellers det haster for folk flest å få tinglysningen i orden når de har kjøpt noe? Ellers er denne typen tråder noe som ofte brukes som skrekk eksempler på seminarer og kurs. Anonymkode: 551ff...63b. Endret 25. februar 2018 av csb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå