Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest askjonie
Skrevet

Hei! Noen som vet hvilket sykepleierstudie i Oslo som er av " best kvalitet"?:)

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lovisenberg og Diakonhjemmet er vel kjent som de beste sykepleierlinjene i Oslo. Personlig anbefaler jeg Lovisenberg! 

Gjest askjonie
Skrevet
56 minutter siden, Nuttery skrev:

Lovisenberg og Diakonhjemmet er vel kjent som de beste sykepleierlinjene i Oslo. Personlig anbefaler jeg Lovisenberg! 

Takk for svar! Hvorfor vil du anbefale det, om jeg kan spørre:)?

Skrevet

Høyt faglig nivå, god undervisning (dog tidvis for mange forelesninger, men det er jo valgfritt), god oppfølging i praksis, god praktisk undervisning i ferdighetssenter, høy faglig kompetanse blant de ansatte.. med mer. 

Skrevet

Ikke Diakonhjemmet (vid).

Dårlig undervisning. For mye undervisning i det som er minst viktig/vanskelig, nesten ingen/dårlig undervisning i det vi trenger hjelp til. Noen av foreleserne man har (som underviser i de «vanskelige» emnene) er dårlig og til tross for klager så blir det ikke gjort noe med det.

Skolen ligger også langt fra dagligvarebutikker (kantinen er veldig overpriset), «ingen» er på høgskolen og leser etter at timene er ferdig så man føler deg veldig alene om man faktisk velger å bli  litt lengre å lese.

Miljøet er helt greit men altfor lite flerkulturelt.

For lite øving i øvelsessentrene...

Jeg har ennå ikke hatt praksis, men krysser fingrene på at det er bra.

Det eneste gode er nok at de tar mye hensyn til hvordan eksamener legges opp,  slik at man ikke har de for nærtstående.

Lærerne kan også være ganske greie og de er fleksible med fravær (med legeerklæring).

Anonymkode: b007d...0d3

Skrevet

Fikk på Høyskolen Diakonova. Var veldig fornøyd:) 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke Diakonhjemmet (vid).

Dårlig undervisning. For mye undervisning i det som er minst viktig/vanskelig, nesten ingen/dårlig undervisning i det vi trenger hjelp til. Noen av foreleserne man har (som underviser i de «vanskelige» emnene) er dårlig og til tross for klager så blir det ikke gjort noe med det.

Skolen ligger også langt fra dagligvarebutikker (kantinen er veldig overpriset), «ingen» er på høgskolen og leser etter at timene er ferdig så man føler deg veldig alene om man faktisk velger å bli  litt lengre å lese.

Miljøet er helt greit men altfor lite flerkulturelt.

For lite øving i øvelsessentrene...

Jeg har ennå ikke hatt praksis, men krysser fingrene på at det er bra.

Det eneste gode er nok at de tar mye hensyn til hvordan eksamener legges opp,  slik at man ikke har de for nærtstående.

Lærerne kan også være ganske greie og de er fleksible med fravær (med legeerklæring).

Det var da også noe å klage på. Det skyldes jo isåfall at få med utenlandsk bakgrunn søker seg inn på høgskolen, noe som ikke nødvendigvis er høgskolen sin fortjeneste. 

Anonymkode: f24ab...0b2

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var da også noe å klage på. Det skyldes jo isåfall at få med utenlandsk bakgrunn søker seg inn på høgskolen, noe som ikke nødvendigvis er høgskolen sin fortjeneste. 

Mye rart man skal tenke på :fnise:

Forsåvidt er det ikke noe utpreget flerkulturelt miljø på Lovisenberg heller.

Skrevet
47 minutter siden, Nuttery skrev:

Mye rart man skal tenke på :fnise:

Forsåvidt er det ikke noe utpreget flerkulturelt miljø på Lovisenberg heller.

For noen så er dette faktisk viktig. Jeg syntes det er ofte triveligere når flere nasjonaliteter jobber sammen/går på samme studiet, så dette er noe som jeg har vært misfornøyd med.  Jeg kom bare med mine synspunkter :)

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo studenter med utenlandsk bakgrunn, men ikke like mange som på OsloMet. :)

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For noen så er dette faktisk viktig. Jeg syntes det er ofte triveligere når flere nasjonaliteter jobber sammen/går på samme studiet, så dette er noe som jeg har vært misfornøyd med.  Jeg kom bare med mine synspunkter :)

Det er jo studenter med utenlandsk bakgrunn, men ikke like mange som på OsloMet. :)

Jeg forstår det. Det er jo flere nasjonaliteter på LDH, men det er ingen overflod :) Og de som er utenlandske snakker (for det meste) flytende norsk, er oppvokst i Norge, og bringer ikke noe særlig «flerkulturelt» med seg annet enn en at de ser litt annerledes ut enn den jevne nordmann.

Skrevet
Akkurat nå, Nuttery skrev:

Jeg forstår det. Det er jo flere nasjonaliteter på LDH, men det er ingen overflod :) Og de som er utenlandske snakker (for det meste) flytende norsk, er oppvokst i Norge, og bringer ikke noe særlig «flerkulturelt» med seg annet enn en at de ser litt annerledes ut enn den jevne nordmann.

Ikke nødvendigvis. Jeg går med studenter som er oppvokst her i Norge og snakker flytende norsk (for det meste), men mange har en litt annen forståelse på visse ting, på en bra måte og er også litt enklere å bli kjent med. Vi nordmenn kan være så kalde og holder oss i grupper, mens de med utenlandsk bakgrunn pleier å være lettere å snakke til.  Litt vanskelig å forklare:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...