Ullvott Skrevet 23. februar 2018 #3 Skrevet 23. februar 2018 I tilfeldig rekkefølge: Lofoten, Røros, Svalbard, Bergen, Oslo (Jada, folk her inne elsker å hate Oslo, men det er veldig hyggelig å leke turist i egen hovedstad!!). 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #4 Skrevet 23. februar 2018 4 minutter siden, Overrasket skrev: Ålesund og Geiranger Helt enig! 1 minutt siden, Ullvott skrev: I tilfeldig rekkefølge: Lofoten, Røros, Svalbard, Bergen, Oslo (Jada, folk her inne elsker å hate Oslo, men det er veldig hyggelig å leke turist i egen hovedstad!!). Har du tips til turist i egen hovedstad - steder og aktiviteter å sjekke ut i Oslo? Har faktisk sett aaaaltfor lite av byen min. Anonymkode: c9967...54e
Ullvott Skrevet 23. februar 2018 #5 Skrevet 23. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Helt enig! Har du tips til turist i egen hovedstad - steder og aktiviteter å sjekke ut i Oslo? Har faktisk sett aaaaltfor lite av byen min. Anonymkode: c9967...54e Jeg foreslår å ta på deg «turisthatten» og tilnærme deg Oslo omtrent som du ville gjort som turist i en ukjent by. Gjør «standardtingene» som Akershus festning, Operaen, Nasjonalgalleriet, omvisning på Slottet, Teknisk museum, Norsk Folkemuseum, Frammuseet, rusle rundt i Frognerparken, rusle i Slottsparken, rusle og se på de fine bygningene i «ambassadestrøket» bak slottet, ta båt ut til øyene, spis på andre steder enn du ellers ville spist, prøv å se byen med nye øyne, rett og slett... Jeg vil også tipse om guideboken «Gatelangs Oslo», som finnes på mange biblioteker, eller som kan kjøpes for en rimelig penge (under 200 kr). Det er en liten og grei bok med mange tips 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #6 Skrevet 23. februar 2018 Lysefjorden! Anonymkode: 35c45...e48 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #8 Skrevet 23. februar 2018 Velg heller Romsdal i stedet for Geiranger og Ålesund. Geiranger er så turistifisert at det ikke er morsomt engang. Og Geiranger ser akkurat ut som på alle bildene du har sett av det - been there, done that. Se Åndalsnes og Trollstigen, Isfjorden. Og Altanterhavsveien på Nordmøre. Øyhopping ut til Ona fyr! Fjell, fjord og hav! Anonymkode: e30ab...3ed 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #9 Skrevet 24. februar 2018 22 timer siden, Ullvott skrev: Jeg foreslår å ta på deg «turisthatten» og tilnærme deg Oslo omtrent som du ville gjort som turist i en ukjent by. Gjør «standardtingene» som Akershus festning, Operaen, Nasjonalgalleriet, omvisning på Slottet, Teknisk museum, Norsk Folkemuseum, Frammuseet, rusle rundt i Frognerparken, rusle i Slottsparken, rusle og se på de fine bygningene i «ambassadestrøket» bak slottet, ta båt ut til øyene, spis på andre steder enn du ellers ville spist, prøv å se byen med nye øyne, rett og slett... Jeg vil også tipse om guideboken «Gatelangs Oslo», som finnes på mange biblioteker, eller som kan kjøpes for en rimelig penge (under 200 kr). Det er en liten og grei bok med mange tips Botanisk hage og Astrup Fearnleys. Anonymkode: 2cb3c...8d1 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #10 Skrevet 24. februar 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Velg heller Romsdal i stedet for Geiranger og Ålesund. Geiranger er så turistifisert at det ikke er morsomt engang. Og Geiranger ser akkurat ut som på alle bildene du har sett av det - been there, done that. Se Åndalsnes og Trollstigen, Isfjorden. Og Altanterhavsveien på Nordmøre. Øyhopping ut til Ona fyr! Fjell, fjord og hav! Anonymkode: e30ab...3ed Romsdalen har jo ikke noe fint å vise. Så hva er vitsen, uansett hvor lite turister det er der? Anonymkode: 2b39f...af1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #11 Skrevet 24. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Romsdalen har jo ikke noe fint å vise. Så hva er vitsen, uansett hvor lite turister det er der? Anonymkode: 2b39f...af1 Gadd du å lese hva jeg skrev eller? Åndalsnes, med Trollveggen, Isfjorden med utsikt og turer til Romsdalsalpene. I mellom ligger fjordene blå, og bare litt lenger ut er storhavet med gamle øyer og fiskevær det går ferjerundtur til. Helt fantastisk er det. Anonymkode: e30ab...3ed 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #12 Skrevet 24. februar 2018 Tromsø, Svalbar og lofoten Anonymkode: d0bf3...81d 1
Aviale Skrevet 25. februar 2018 #13 Skrevet 25. februar 2018 Det går fint å kombinere tur til Ålesund og Geiranger med Romsdalen. Dere kan kjøre Ålesund - Trollveggen - Trollstigen - Valldal (kjøp jordbær der om sommeren) - Geiranger på en dag, det går helt fint Geiranger er turistmekka, men jeg synes likevel det er verdt å få med seg. Ta båt ut fjorden og gå på fjelltur til Skageflå, og kjør opp til Dalsnibba for en fantastisk utsikt. Med Ålesund som base kan dere også ta med sykler på hurtigbåten til Harøya og dra ut til Ona derfra. 1
Rotehodet Skrevet 25. februar 2018 #14 Skrevet 25. februar 2018 Helgelandskysten, følg kystriksveien fra nord i Trøndelag til Bodø. 1
GauteS Skrevet 25. februar 2018 #15 Skrevet 25. februar 2018 Ytre Senja! Kjør turistvegen Tromsø – Senja – Andøya.
Rotehodet Skrevet 25. februar 2018 #16 Skrevet 25. februar 2018 5 minutter siden, GauteS skrev: Ytre Senja! Kjør turistvegen Tromsø – Senja – Andøya. Den turen stod på to-drive lista mi i fjor, men fikk y tid. Satser på å ha den i år.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #17 Skrevet 25. februar 2018 Trollstigen, Flåm, Stavanger/Lysefjorden/Prekestolen (men insane mange turister), Telemarks-kysten som Kragerø er utrolig vakkert om sommeren, Trollpikken for underholdningens skyld, Haugesund om sommeren, Vågå, Trondheim, nesten alle steder som ligger ved havet ved Sørlandet som Arendal, Kristiansand etc om sommeren, Drøbak også vil jeg si Oslo faktisk! Må skryte av Oslo for her har man alt. Om sommeren liker jeg å ta båten ut til en av de mange øyene og grille/bade/henge med venner/gå turer. Jeg liker Vikingskipsmuseet og Folkemuseet på Bygdøy, jeg liker å gå tur i Frognerparken og se på alle tissefantene, jeg liker å gå i Botanisk Hage på Tøyen, jeg liker å sitte på Tjuvholmen og drikke prosecco i sola.. Anonymkode: 6bbcc...98f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #18 Skrevet 25. februar 2018 Hardanger er fint året rundt. Våren har mest sjarm, med snødekte fjelltopper, blå fjord og kvite frukthager på grunn av blomstring. Om sommeren lukter store deler av Hardanger søtt, på grunn av alle morellene som modnes, og luktene fortsetter utover høsten med modne plommer og epler. I Hardanger er det gode turmuligheter, ikke minst som en inngangsport til Hardangervidda og alt den har å by på. Det er også kort vei til Voss, og der frister de med Ekstremsportveko. Ta toget fra Voss til Myrdal og bytt derfra til Flåmsbana. Anonymkode: aee9e...d3c
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2018 #19 Skrevet 25. februar 2018 Steigen og Tysfjord. Anonymkode: 83e88...3d3
Gjest Overrasket Skrevet 25. februar 2018 #20 Skrevet 25. februar 2018 On 2/24/2018 at 4:50 PM, AnonymBruker said: Romsdalen har jo ikke noe fint å vise. Anonymkode: 2b39f...af1 Sa ingen. Noen sinne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå