Gå til innhold

Hvilke egenskaper har overlegne mennesker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne og blir ofte stemplet som dette av andre kvinner. De trenger ikke å ha snakket med meg på forhånd,for å dømme meg, noe som er trist. 

Jeg liker å være ordentlig, og er opptatt av å være høflig/imøtekommende mot alt og alle. Passer på å kle meg pent og ta meg bra ut. Er litt stille, men flink til å  følge opp samtaler med andre. Deler ikke så mye om meg selv, av frykt for rykter og styr(dårlig erfaring fra før..)

Er en ledertype, og trives samtidig mye alene. Veldig ydmyk overfor folk, og er redd for å tråkke på tær. Blir derfor lei meg når noen blir sinte og slenger ut til meg at jeg er overlegen :( Føler bare at det ikke er meg, og at det er fullstendig ufortjent.....

Det er vanskelig å komme inn i en jentegjeng, da jeg stenges ute. Utsettes ofte for stikk og hersketeknikker, selv om jeg ikke tar igjen...

Anonymkode: bdf58...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner hva du føler. Mange trodde jeg er en frekk person fordi jeg har en 'resting bitch fjes''. De alltid spurte om jeg var sur når jeg aldri var det, men når de faktisk ble kjent med meg så innrømmer de at de hadde forhåndsdømt litt. Jeg tror folk føler du er overlegen fordi du presenterer deg veldig A4, at du kler pent, og kanskje i deres øyner prøver å alltid vise din perfekte side. Det er vanskelig å si, siden alle tenker forskjellig. Men min definisjon av en overlegen person er at de tror de er bedre enn andre og innbilsk.

Anonymkode: 4615c...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PeleWasShite

Vi er generelt bare bedre enn andre mennesker når det gjelder det meste, og kjemper en evig kamp for ikke å la det skinne igjennom at vi er fullstendig klar over det selv. Det er de gangene vi taper denne indre striden at andre kan oppfatte oss som overlegne. Men så er det jo også akkurat det vi er, altså overlegne dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at enten er det holdningen og utstrålingen din, som får deg til å virke overlegen. Eller så er det noe ved deg som stikker veldig dypt hos disse damene, som får frem usikkerheten deres. Mange usikre mennesker tar det ut over noen som fremstår mer selvsikre, dessverre. Du høres i hvert fall ikke overlegen ut. Vær så snill, ikke la det gå ut over selvtilliten din! Om du har noen nær deg du stoler på, kan du spørre de om de vet hvorfor andre ser på deg som overlegen. Om det er holdningen din, så kan du jobbe med det. Men kommer det av sjalusi og usikkerhet, så må du for all del ikke la det bryte deg ned!

Anonymkode: 2c7c9...6f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som slår meg når jeg leser din beskrivelse av deg selv, er at du minner meg om endel kvinner jeg har møtt oppigjennom. Har aldri tenkt st de var arrogante eller overlegne, men har følt på at videre dype vennskap med slike kvinner har gitt meg lite fordi de rett og slett gir så lite av seg selv. Det er som om de alltid har en mur mellom den egentlige personen og fasaden de viser frem. 

For meg blir det litt slitsomt i lengden. Til slutt orker jeg da ikke å investere så mye i relasjonen og parkerer dem som regel bare i kategorien «overfladiske bekjentskaper» som er så redd for å vise svakhet at man aldri får vite hvem de egentlig er. Dette til tross for at de har fått mange muligheter. Enkelte over flere år. 

Det er ikke det at de fremstår som så perfekte eller ordentlige. Det plager meg ikke. Det er jeg nok selv også. Du kommer bare ikke innpå dem. Og på ett eller annet tidspunkt må man liksom «befeste vennskapet» ved å vise at man har tillit til andre og dermed også tør å vise sin egen sårbarhet.

Endret av Rullerusk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke problemet er at du er reellt overlegen. Mer tro på sjalusi. 

Anonymkode: d0078...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du blir anklaget for overlegenhet igjen foreslår jeg at du spør dem rett ut hva det er som får dem til å si sånt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kvinne og blir ofte stemplet som dette av andre kvinner. De trenger ikke å ha snakket med meg på forhånd,for å dømme meg, noe som er trist. 

Jeg liker å være ordentlig, og er opptatt av å være høflig/imøtekommende mot alt og alle. Passer på å kle meg pent og ta meg bra ut. Er litt stille, men flink til å  følge opp samtaler med andre. Deler ikke så mye om meg selv, av frykt for rykter og styr(dårlig erfaring fra før..)

Er en ledertype, og trives samtidig mye alene. Veldig ydmyk overfor folk, og er redd for å tråkke på tær. Blir derfor lei meg når noen blir sinte og slenger ut til meg at jeg er overlegen :( Føler bare at det ikke er meg, og at det er fullstendig ufortjent.....

Det er vanskelig å komme inn i en jentegjeng, da jeg stenges ute. Utsettes ofte for stikk og hersketeknikker, selv om jeg ikke tar igjen...

Anonymkode: bdf58...6cf

Kjenner meg mye igjen i det du skriver. Kanskje vi kan være venninner ?

Uansett hvor bra man oppfører seg og pent man kler seg osv, så vil disse menneskene lage feil og problemer rundt deg fordi de er sjalu. Det virker som om vi som har mye selvinnsikt som jobber mot det positive innvendig og utvendig, retter på svakhetene våre, vi blir alltid tatt av de som er usikre. Det finnes menn som er sånn også, har vært sammen med en og datet en som er veldig usikker på seg selv og skal finne masse feil med meg og andre og komme med masse spydigheter og rettelser. Ler bare av de fordi de ikke ser seg selv og sine mangler og at de ikke er bedre selv. Og de var veldig å plukke på utseende.

Men mange jenter eller kvinner er sånn. Derfor kuttet jeg de ut og vil bare finne på noe med de som er ordentlige og morsomme å være med. 

Jeg synes du beskriver deg selv på en veldig bra måte og ser ikke noe feil med deg. 

Er selv en som stikker unna konflikter helst og er veldig fornuftig, stabil og ikke dramaqueen eller bitterfitte.

De sender stikk og hersketeknikker, deres problem. Synd det finnes menn som synes de er fantastiske og gifter seg og får barn med de...

Anonymkode: 8c110...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...