Gå til innhold

EL?

rutti

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I de nærmeste dagene før eggløsningen og på eggløsningsdagen gir størt sjanse for graviditet.

egget kan bli befruktet i intil et døgn etter eggløsningen, så det er jo mulig også - men størst sjanse er det 2-3 dager før eggløsningen og på eggløsninsdagen.

(befruktnign er mulig av sex 5 dager før eggløsningen også, siden sædcellene kan leve så lenge under optimale forhold, og dermed ligger og venter på egget når det slippes)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg nettopp sluttet på prevensjon da. første mens dag var onsdag forrige uke, 9. når er EL da?Hvordan finner jeg ut når jeg har EL? Hvordan merker du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke vite når EL kommer ut fra når syklusen startet.

For å vite sånn ca når EL er, så må du vite hvor lange sykluser du har, og så regne deg 12-16 dager "tilbake" fra når du venter neste mens...

Du kan finne ut når du har EL ved å bruke eggløsninstester. Se annonsen på høyre side her på KG, f.eks...

De aller fleste merker ikke at de har EL, mens noen kan merke det som smerter i magen, el.l.

Dette kan du ikke vite før du har hatt EL, egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok, men da mp jeg jo ha en del syjluser da for å lkunne vite hvor lang min syklus er og for å finne ut når EL er. Bruke prevensjon hele tiden da eller vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, men da mp jeg jo ha en del syjluser da for å lkunne vite hvor lang min syklus er og for å finne ut når EL er.

:Nikke:

Og dersom du ikke ønsker å bli gravid, så bør du nok bruke prevensjon hele tiden, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...