Gå til innhold

Liten, mellom eller stor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det å ha en liten hund eller mellom eller stor hund om eieren har sosial angst og er redd og engstelig av seg? Man må vell være mere sterk mentalt sett jo større hunden blir eller er jeg helt på jordet her? 

Anonymkode: f73d5...89c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kommer ikke lengere enn helvete. 

Anonymkode: 69b31...6ec

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kommer ikke lengere enn helvete. 

Anonymkode: 69b31...6ec

Hva har dette med saken å gjøre?

Skrevet

Nå har jeg ikke sosial angst, men rent praktisk sett er min hund på 10 kg greiere enn min hund på 25 kg. Mentalt sett er den minste smartere og mer dominant enn den store.

Og jeg må si at aldri har jeg snakket så mye med fremmede som da jeg hadde valp. «Alle» ville hilse på. Da må du enten klare å si nei eller ha generelt småprat. Og husk på at hunden må sosialiseres med både folk og fe, samt at du må drive aktivt miljøtrening på valpen for at den skal bli en trygg og stødig voksen hund. Du bør gå på valpekurs og da er det andre tilstede. Og pass på at du ikke viderefører angsten din til hunden, dumt om den må avlives grunnet angst som gjør den aggressiv. 

Anonymkode: 6f7c2...1a9

Skrevet

Jeg er mye tryggere når hunden er med meg så da kan jeg gjerne gå på kurs eller å sosialisere den overalt.

Angsten er mye værre om jeg må gjøre det alene enn om å ha hunden rundt meg. 

Ønsker det også kunne finnes hunder sånn som førerhund for blinde. Da hadde jeg nærmest levd ett normalt liv. Feks. Å ha med hunden inn på ett kjøpesenter ol.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mye tryggere når hunden er med meg så da kan jeg gjerne gå på kurs eller å sosialisere den overalt.

Angsten er mye værre om jeg må gjøre det alene enn om å ha hunden rundt meg. 

Ønsker det også kunne finnes hunder sånn som førerhund for blinde. Da hadde jeg nærmest levd ett normalt liv. Feks. Å ha med hunden inn på ett kjøpesenter ol.

Du vet, i USA finnes jo "emotional support animal" og denslags, det hadde vært supert for sånne som oss. Men er vel et stykke igjen før det kunne blitt innført her til lands.

Anonymkode: 3088b...208

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...